بازدید 2487

عبور پیک مصرف برق از ۵۳ هزار مگاوات

روز گذشته در پی افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف از مرز ۵۳ هزار مگاوات عبور کرد.
کد خبر: ۹۰۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 10 June 2019

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو (پاون)، در پی افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف در نوزدهمین روز خرداد امسال از مرز ۵۳ هزار مگاوات عبور کرد.

ظهر روز گذشته پیک مصرف در ساعت ۱۵:۱۶ دقیقه به ۵۳ هزار و ۱۷۶ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف مدت مشابه سال گذشته، بیش از چهار هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و ۵۸۴ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۲۵۹ مگاوات مربوط به صادرات و ۳۲۵ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به دو هزار و ۴۲۵ مگاوات و مصرف برق صنایع  به چهار هزار و ۵۰۲ مگاوات رسیده بود.

توان قابل تامین امسال حدود ۵۹ هزار مگاوات است و براساس پیش‌بینی‌های اولیه اوج مصرف برق تابستان به ۶۲ هزار مگاوات  خواهد رسید که صنعت برق درصدد است با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و همکاری مردم بتواند با همان توان قابل تامین، پیک امسال را بدون خاموشی سپری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار