بازدید 2853

انتقاد شدید IMF از سیاست‌های تجاری ترامپ

کد خبر: ۹۰۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ 09 June 2019

رییس صندوق بین‌المللی پول (IMF) بار دیگر هشدار داد که اختلاف‌های تجاری آمریکا تهدیدی علیه اقتصاد جهان است که پیش‌بینی شده امسال رشد کمتری را تجربه کند.

به گزارش ایبِنا، کریستین لاگارد در گفتگو با گروه رسانه‌ای نیکی ژاپن گفت: معتقدیم ریسک‌های موجود اقتصاد جهان را پایین می‌کشند و به طور واضح باید گفت تنش‌های تجاری ریسکی قابل توجه در افق چشم‌انداز پیش رو محسوب می‌شود.

لاگارد که برای حضور در گردهمایی دوروزه وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی گروه ۲۰ به ژاپن سفر کرده است، در ادامه گفت: با وجودی که ریسک‌های بالقوه دیگری مثل مسائل ژئولیتیک وجود دارد، اصلی‌ترین آنها که در حال حاضر به وضوح قابل مشاهده است «تنش‌های تجاری» است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی جهان امسال از ۳.۶  درصد سال گذشته به ۳.۳ درصد کاهش پیدا کند. لاگارد گفته که اگر ریسک‌های مربوط به تنش‌های تجاری برطرف شود، چشم انداز اقتصادی بهبود خواهد یافت چرا که طرف‌های مختلف این تنش‌ها موافقند که بی‌ثباتی ناشی از آن باید با یک سیستم قانون‌مدار و سودبخش برای دوطرف جایگزین شود.

لاگارد با وجودی که مستقیما اسمی از دونالد ترامپ نیاورده، عملا تیغ انتقادات خود را متوجه وی و سیاست‌های تنش‌زای تجاری‌اش در ماه‌های اخیر گرفته است. رییس صندوق بین‌الملل پول پیشتر هم تاکید کرده بود که جنگ تجاری بین آمریکا و چین، ریسک بزرگی برای چشم‌انداز اقتصادی جهان است.

در حالی که ابراز نگرانی درباره مذاکرات تجاری چین و آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصادهای جهان به پای ثابت سخنان اخیر رییس صندوق بین‌المللی پول تبدیل شده، کریستین لاگارد چندی پیش درجریان سفر به ازبکستان در گفتگو با رویترز گفته بود که اگر مسئله اختلافات تجاری چین و آمریکا حل نشود، چشم‌انداز اقتصادی جهان با یک ریسک روبروست.

وی با اشاره به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز اقتصاد جهان گفت: به طور مشخص ریسکی که در این چشم انداز می‌تواند شرایط را از پیش‌بینی‌ها بدتر کند، تداوم تنش‌های تجاری بین چین و آمریکاست و اگر این تنش‌ها حل نشود، این ریسک به مسیر خود ادامه خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر