بازدید 5038
نشست خبری

تاج:ازاتفاقات اهواز عذرمی‌خواهم،اماحتما تکرارمی‌شود!

کد خبر: ۹۰۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 09 June 2019

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال صبح یک‌شنبه در نشست خبری با رسانه ها درباره مساله اهواز و اتفاقی که در فینال جام حذفی رخ داد، عذرخواهی کرد اما اعلام کرد که احتمال تکرار آن وجود دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، تاج گفت: ضمن اظهار تأسف و عذرخواهی باید بگویم که این اتفاقات نباید در حوزه فوتبال رخ دهد. همه باید تلاش کنیم. از همه هواداران عذرخواهی می‌کنیم. تلاش می‌کنیم اتفاقات کم‌تر شود. سعی می‌کنم یک مقدار واقعیت‌هایی را که رخ داد و ممکن است در آینده رخ دهد، امروز بیان کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برخی از اظهارنظر‌ها شخصی است، افزود: در شورای تأمین و اداره کل انتظامی کشور جلسه‌ای بود. همه دستگاه‌های مربوطه نظرات خود را بیان کردند. ۲۰ هزار و ۵۰۰ عدد بلیت فروخته شده که گنجایش سکو‌های ورزشگاه ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود. نزدیک به یک سوم ورزشگاه خالی بوده و دو سوم از آن فروخته شد. بنا بود بازی با یک سوم ظرفیت خالی ورزشگاه انجام شود.

تاج گفت: از این تعداد، یک هزار و ۵۰۰ عدد به سیل زدگان و ۲۰۰ عدد به پرسپولیس و ۲۰۰ عدد به داماش اهدا شد. ورزشگاه ۲۸ هزار صندلی و ۱۳۰۰ صندلی VIP داشت و بنا بود ۱۰ هزار صندلی خالی باشد. دوستان می‌گفتند تخمین دچار اشکال بود. تخمین در حوزه فوتبالی عملیاتی نیست. تخمین وقتی درست است که ما بلیت فروشی الکترونیکی و دوربین داشته باشیم و تمامی مسائل ورزشگاه را کنترل کنیم. نیروی محترم انتظامی که حرف درستی هم می‌زند و دیروز هم عنوان کردند، گفتند امکان اینکه در هر بخشی به خصوص در بازی‌های پر جمعیت با دست افراد را بگردیم و دولا و راست بشوند، عملی نیست و ضریب اشتباهات زیاد است. باز هم اعلام کردند اگر پشت در هر ورزشگاهی جمعیتی قرار گیرد، آن‌ها را بدون بلیت راه می‌دهند و امکان بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد؟!

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: نیروی انتظامی حرف درستی می‌زند. مردمی که در اطراف ورزشگاه حضور دارد، اغتشاش‌گر نیستند که گاز اشک‌آور بزنند؛ بلکه بعد از مدتی در را باز می‌کنند و آن‌ها را به ورزشگاه راه می‌دهند. دیروز بحث بود که با این شرایط باید تلاش کنیم، اما من گفتم امکان پذیر نیست و من نمی‌توانم اطمینان بدهم که آخرین بار است و حتماً به دفعات تکرار خواهد شد. ما خیلی تلاش کردیم. خودم یک روزی در سازمان لیگ می‌خواستم جایزه بدهم، ۲۰ نفر روی سکو می‌رفتند و استیج می‌شکست. الان خیلی بهتر شده، اما امنیت ورزشگاه‌ها در اختیار فدراسیون فوتبال نیست. جای تأسف دارد. ایراد سازمان لیگ و دوستان این بود که واجا (وزارت اطلاعات) و ناجا و برخی از دستگاه‌های امنیتی اصرار داشتند در ورزشگاه فولاد بازی برگزار شود، اما اصرار فتاحی و دوستان این بود که در ورزشگاه شهدای غدیر برگزار شود. البته دیروز یکی از مسؤولان خوزستانی گفت: چه خوب که در غدیر برگزار نشد، چون اصلاً اطراف این ورزشگاه خالی است.

وی اظهار کرد: به نظرم مسؤولان اجرایی باید تدابیر واجا و نیروی انتظامی را اجرا کنند. آنچه که مسلم است این است که هیچ گونه امنیتی در ورزشگاه‌ها به عهده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیست. آن‌ها نمی‌توانند مسؤولیت امنیت را قبول کنند. تا زمانی که بلیت فروشی به صورت استاندارد و الکترونیکی فروخته نشود، فدراسیون فوتبال مسؤولیتی ندارد. این مدل در دنیا جواب داده است. وقتی جوانان و تماشاگران بدانند کسی بدون بلیت الکترونیک نمی‌تواند وارد ورزشگاه شود، به ورزشگاه نمی‌آیند و نیروی انتظامی هم نباید به کسانی که بلیت ندارند، اجازه ورود دهد. با این شرایط ادامه لیگ نوزدهم به مصلحت نیست. باید بلیت فروشی به این شکل باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل