بازدید 3419

مردم نگران هجوم ملخ‌ها نباشند

کد خبر: ۹۰۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 09 June 2019

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تاکنون گزارشی از هجوم ملخ‌های دریایی به استان تهران نداشتیم و مردم نگران نباشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ذوالفقاری مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در رابطه با جزئیات حمله ملخ‌های صحرایی به استان تهران اظهار کرد: ملخ‌هایی که در استان تهران مشاهده شده است صحرایی و دریایی نیستند و مردم نگران نباشند.

وی افزود: در استان تهران چندگونه ملخ بومی داریم که امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و افزایش بارندگی، تغذیه و تکثیر آن‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت، اما این به معنای وارد شدن خسارت بسیار نیست.

ذوالفقاری با بیان اینکه ملخ‌ها در استان تهران تنها به یک مزرعه دو هکتاری خربزه در شهرستان ری وارد شدند و خسارتی هم ایجاد نکردند، گفت: تاکنون مورد دیگری درباره هجوم ملخ‌ها به سایر مزارع کشاورزی در استان تهران گزارش نشده است.

وی بیان کرد: زمانی که رشد و تکثیر این ملخ‌ها غیر عادی شود، تبدیل به آفت می‌شوند و به مراتع ورود می‌کنند. میزان ما برای مبارزه با این آفت ۴ تا ۵ قطعه است که در صورت لزوم کار مبارزه آغاز می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه در برخی از نقاط در ۱۰ متر مربع یک تا دو قطعه ملخ بومی مشاهده شده بود که بر این اساس به میزان تعیین شده برای مبارزه نرسیدیم، تصریح کرد: برای حفاظت و پیشگیری تا ۲۴۰۰ هکتار در شهرستان‌های ری، رباط کریم و اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) کار مبارزه را انجام دادیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر