بازدید 7018
۸

درگیری فیلم‌های سینمایی روی پرده برای چند بلیت بیشتر!

هر یک از این سه فیلم برای عبور از مرز زیان دهی، دست‌کم باید از مرز بیست میلیارد فروش بگذرند؛ اما با وجود قیمت بلیت بیست هزار تومانی در پردیس‌های سینمایی، رسیدن به فروش ده میلیارد تومانی نیز کار چندان ساده‌ای نیست و فروش فیلم‌های انگشت شماری، یازده رقمی می‌شود. همین مسائل باعث شده رقابت سختی بدون توجه به هشدارها در جریان باشد و این رقابت تا هشت هفته دیگر تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ 08 June 2019

درگیری فیلم‌های سینمایی روی پرده برای چند بلیت بیشتر!اکران عید فطر به عنوان دومین اکران مهم سال پس از اکران نوروزی، در حالی صحنه نمایش اغلب فیلم‌های باقی مانده دارای ظرفیت بالای فروش است که این حضور همزمان چند فیلم سینمایی دارای چنین ویژگی‌ مشترکی، منجر به رقابتی سخت بر سر فروش شده است؛ رقابتی که در تبلیغات فضای مجازی به تخریب دیگران رسیده و ظاهراً آن گونه که شواهد نشان می‌دهد، قرار است برنده این بازی سرخ‌پوست باشد.

به گزارش «تابناک»؛ همزمان با آغاز اکران عید فطر، سه فیلم با ظرفیت فروش بالا اکران شد. «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی، «سرخ‌پوست» به کارگردانی نیما جاویدی و «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار که هر یک فضای متفاوتی دارند، ظاهراً رقیب هم محسوب نمی‌شوند اما با توجه به آنکه هر سه فیلم ظرفیت بالقوه بالایی برای فروش دارند، عملاً در «دست و پای همدیگر» هستند و رویارویی‌شان در گیشه اجتناب ناپذیر است.

در دورانی که بلیت سینما به بیست هزار تومان رسیده، تصور اینکه یک خانواده طی چند هفته سه بار به سینما برود و به تماشای سه فیلم بنشیند، قدری دشوار است. تخفیف‌های روزهای میانی هفته نیز برای خانواده‌ها کارکرد چندانی ندارد و بدین شکل کمکی به دیدن چند فیلم نمی‌کند؛ بنابراین صاحبان فیلم‌های روی پرده سینما‌ها تلاش می‌کنند سهم بیشتری از سبد فروش در این فصل به دست آورند و حداکثر مخاطب را از ظرفیت محدود به خود اختصاص دهند.

درگیری فیلم‌های سینمایی روی پرده برای چند بلیت بیشتر!

این کوشش میان چند فیلم برای کسب مخاطب بیشتر، منجر به یک رویارویی تمام عیار میان کمپین‌های تبلیغاتی این فیلم‌ها شده و متأثر از این کمپین‌ها، به تقابل گروهی از طرفداران خاص سازندگان و عوامل این فیلم‌ها منتهی شده است؛ اتفاقاتی که منجر به هشدار برخی مسئولین درجه دو سینمای ایران شده و البته واضح است که این هشدارها جدی گرفته نمی‌شود، چون هریک از این پروژه‌ها با سرمایه کلانی تولید شده و سرمایه بی‌رحم است!

هر یک از این سه فیلم برای عبور از مرز زیان دهی، دست‌کم باید از مرز بیست میلیارد فروش بگذرند؛ اما با وجود قیمت بلیت بیست هزار تومانی در پردیس‌های سینمایی، رسیدن به فروش ده میلیارد تومانی نیز کار چندان ساده‌ای نیست و فروش فیلم‌های انگشت شماری، یازده رقمی می‌شود. همین مسائل باعث شده رقابت سختی بدون توجه به هشدارها در جریان باشد و این رقابت تا هشت هفته دیگر تداوم خواهد داشت.

همین فضا باعث شده با وجود آنکه یک آمار رسمی فروش وجود دارد، برنده اکران نوروزی در کانال‌های خبری مختلف، فیلم‌های متفاوتی باشند! در واقع صرفاً پروژه تخریب رقبا کلید نخورده، بلکه پروژه ترفیع کاذب فیلم‌ها نیز دنبال می‌شود. همین فضای ناسالم باعث می‌شود، قدرت تشخیص تماشاگر برای دیدن فیلم باکیفیت بیش از پیش محدود شود و تماشاگر بعضاً انتخاب‌های اشتباهی داشته باشند که آنها را اساساً از حضور در سالن‌های سینمای ایران، مأیوس و سرخورده کند.

در مجموع نیز به نظر نمی‌رسد این روش‌ها بتواند منجر به فروش بیش از بیست میلیاردی یک فیلم سینمایی شود. برای رسیدن به این کف فروش، نیاز است تا فیلم جذابیت لازم را برای طیف وسیعی از مخاطبان داشته باشد و آن طیف به دیگران توصیه کنند تا فیلم را به همراه خانواده در سینما تماشا کنند. از این منظر برنده اکران عید فطر را نه اکنون، بلکه سه هفته دیگر و با پایان نخستین ماه اکران این سه فیلم می‌توان تشخیص داد؛ زمانی که موج تبلیغاتی کارکرد حداقلی یافته و تماشاگران محتاط‌تر را باید به سینما کشاند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
من امروز فیلم( ما همه باهم هستیم را دیدم) از لحاظ فیلم نامه واقعا ضعیف بود و به هیچ عنوان مناسب رده سنی کودکان نبود. من تعجب میکنم چطور بابت فیلمی که از ابتدا تا انتها فقط به موضوع خودکشی و پایان دادن به زندگی میپردازد. رده سنی تعیین نکردن!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
آقای نامحترم،
چرا موضوع فیلم را لو می دهید؟ من می‌خواهم فیلمها را در سینما ببینم و رفتار شما حق من را زایل می کند که بتوانم بیشترین لذت را از دیدن فیلم ببرم. همه مخاطبان باید حق داشته باشند با ذهن خالی و بدون دانستن خط داستانی فیلم به تماشا بنشینند.
شما نقد کنید. بگویید فیلم بد و ضعیفی است. ولی به هیچ وجه نباید حتی کلمه ای در مورد داستان فیلم ها بیان کنید.
بیست میلیارد تومن خرج فیلم کردن؟!!

شما باور میکنید؟ !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هفت هشت میلیارد کردن که بیست میلیارد باید بفروشه تا پولش برگرده
تقریبا تمام فیلم های قبل از انقلاب را دیدم از فیلمفارسی ها تا جریان روشنفکری از دهه شصت هم تعدادی فیلم دیدم از دهه هشتاد هم شاید دو یا سه فیلم ولی بعد از آن هیچ فیلمی ندیده ام فکر می کنم سینما مرده است و با فریبکاری دارند مردم را به سالن های تاریک حماقت می کشانند
فیلم سرخپوست یک اثر بی نظیربا هنرمندی فوق العاده نوید محمدزاده عزیز به واقع ارزش دیدن را داشت. اما حیف و صد افسوس برای فیلم ما همه با هم هستیم آقای کمال تبریزی با حضور ستارگان زیادی چون لیلا حاتمی، جواد عزتی، مهران مدیری، سروش صحت و غیره و حضور کاملا بی معنای محمدرضا گلزار برای استفاده از گیشه، که همه ما را ناامید کرد.
شبی که ماه کامل شد خیلی قشنگ بود
شبی که ماه کامل شد خیلی قشنگ بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی