بازدید 10562
عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با «تابناک»؛

باید به دنبال سیاست‌گذاری واقعی برای تثبیت شرایط معیشتی مردم باشیم/ افزایش حقوق، باعث تحریک بازار می‌شود

حدود سه ماه از آغاز سال جدید گذشته است، ولی هنوز دولت نتوانسته خواسته‌های کارمندان خود را محقق کند و هنوز بین مجلس و دولت بر سر افزایش میزان حقوق اختلاف نظر وجود دارد؛ دولتی‌ها ادعا می‌کنند که افزایش‌ها را بر اساس قانون بودجه اجرا کرده اند، و مجلسی‌ها می‌گویند، دولت قوانین را دور زده است.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴ 08 June 2019

باید به دنبال سیاست‌گذاری واقعی برای تثبیت شرایط معیشتی مردم باشیم/ افزایش حقوق، باعث تحریک بازار می‌شودحدود سه ماه از آغاز سال جدید گذشته است، ولی هنوز دولت نتوانسته خواسته‌های کارمندان خود را محقق کند و هنوز بین مجلس و دولت بر سر افزایش میزان حقوق اختلاف نظر وجود دارد؛ دولتی‌ها ادعا می‌کنند که افزایش‌ها را بر اساس قانون بودجه اجرا کرده اند، و مجلسی‌ها می‌گویند، دولت قوانین را دور زده است.

به گزارش «تابناک»؛ کاهش قدرت خرید مردم از یک سو و افزایش روزافزون قیمت‌ها از سوی دیگر، توان مردم را به حداقل‌ترین حد ممکن خود در چند دهه اخیر رسانده است. رقابت بین درآمد‌ها و افزایش قیمت‌ها چنان شکاف عمیقی در جامعه ایجاد نموده که بسیاری از مردم و به ویژه قشرهای حقوق بگیر را به کلی زمین گیر کرده است.

دولت به هیچ عنوان زیر بار افزایش حقوق کارمندان خود نمی‌رود، بخش خصوصی و نهاد‌های غیر مرتبط با دولت نیز به انحای مختلف از افزایش حقوق‌ها سر باز زده اند و در همین‌ها باعث شده تا فشار اقتصادی بیش از هر زمان دیگری بر مردم وارد شود.

در این میان، برخی از نمایندگان مجلس بر این اعتقاد هستند که افزایش حقوق و دستمزد نمی‌تواند اثر مثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد و تنها مانند یک مسکن عمل می‌کند و در صورتی ‌که دولت بخواهد افزایش‌ها را اعمال کند، شاید باعث بالا رفتن تورم در جامعه و خود عاملی بر افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار شود.

عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز مردم، علت‌های مختلفی دارد، ولی به گمانم افزایش حقوق‌هایی هم که برای کارگران و کارمندان دولت نیز هر ساله در نظر گرفته می‌شود، تنها یک مسکن کوتاه مدت است. دلیل آن هم این است که با افزایش حقوق، تورم هم بالا می‌رود. در واقع به جای اینکه قیمت‌ها واقعی باشد، نرخ‌ها در بازار خود را با افزایش حقوق‌ها وفق می‌دهند. این روش‌ها به نظر من شکست خورده هستند؛ مثلا از یک طرف دولت وام مسکن را زیاد می‌کند، از طرف دیگر قیمت مسکن روز به روز گران‌تر می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر ما به دنبال سیاست گذاری واقعی برای تثبیت شرایط معیشتی مردم هستیم، باید سیاست گذاری دقیق روی قیمت‌ها داشته باشیم. نمی‌شود قیمت ارز از سال گذشته تا به امروز ۷ هزار تومان کاهش داشته باشد، اما قیمت‌ها هیچ کاهشی نداشته و برعکس گران‌تر هم شده باشد.

وی همچنین افزود: به نظر می‌رسد، بازار اصلا توجهی به اوضاع ندارد و حرف خودش را می‌زند و خودتنظیمی بازار بر اساس منافع خود است و به نوعی بازار نسبت به جامعه بی رحم شده است؛ به عبارت دیگر، ما خودمان افتاده ایم به جان خودمان؛ گویا همه سیاست‌های چکشی ـ چه از سوی دولت و چه قوه قضاییه ـ پاسخگو نبوده است.

وی در ادامه یادآور شد: ما دیگر سیاست مشخصی نسبت به تثبیت بازار و قیمت‌ها نداریم و تا زمانی که بازار برای مردم ارزش قائل نباشد و شرایط کشور را درک نکند، حتی در صورتی که بهانه عدم تثبیت قیمت ارز را نیز داشته باشد و دولت و مجلس و قوه قضاییه هر سه در تثبیت قیمت‌ها فعال نشوند، وضعیت به همین شکل خواهد ماند.

این نماینده مجلس ادامه داد: افزایش درصدی حقوق هم تنها باعث تحریک بازار می‌شود و قیمت‌ها در بازار‌ها تورمی‌تر خواهد شد. ما نباید تنها به فکر یک رضایت‌مندی نسبی و مقطعی باشیم، بلکه باید به فکر پایدار کردن نرخ‌ها باشیم و گام‌های اساسی نیز در این راستا برداریم. این کار هم نیازمند برنامه‌های جامع است و به نظر من، سران قوا باید یکی از محوری‌ترین برنامه‌های خود را تثبیت قیمت‌ها بدانند و فوری ـ زمانی کوتاه ـ این کار را عملیاتی کنند، چون تنها با این روش است که اعتماد مردم به حاکمیت را تقویت می‌کند، در غیر این صورت، بی اعتمادی‌ها تشدید می‌شود؛ بنابراین، باید هر چه زودتر سران، تثبیت قیمت‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و پروژه‌ای به موضوع ورود کنند.

وی در پایان گفت: طرح‌ها باید بر پایه اولویت‌های کشور طبقه بندی شوند، نه اینکه بر اساس تقویم زمانی نوبت بندی شود. زمان بندی طرح‌ها و لوایح در مجلس و دولت و قوه قضاییه باید بر اساس موضوع و اولویت‌های اصلی کشور باشد تا شاید بخشی از مشکلات کشور حل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۷
یکی به ایشون بگه تو چقدر دقیق دریافتی داری ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
تنها چیزی که باعث تحریک بازار میشه افزایش حقوقه ؟!!!!!! یعنی سایت دیوار باافزایش هرج و مرج گونه هر روزه قیمتها باعث تحریک بازار نیست ؟!!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
با سلام
میشه این نماینده محترم بفرمایند که
اگر افزایش حقوق تورم زاست پس چرا حقوق را یکبار افزایش میدهند ولی قیمت بعضی از جنسها در سال سه یا چهار مرتبه افزایش داده میشه وکسی به کسی نیست؟
میشه بفرمایید چرا دولت بی تدبیر نا امید با افزایش فصلی قیمت لبنیات،حبوبات،مواد شوینده و... چرا مبارزه نمیکنه وفقط میخواد از افزایش حقوق جلوگیری کنه؟
میشه بفر مایید چرا وچرا وچرا؟
:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
برای من سوال فک کنم بالای 15 م دریافتی داره
واقعیت مطلب اینه که دولت به تمامی سازمان ها و وزارت خانه های تحت پوشش خود اجازه داده حقوق کارکنان رو از 500 هزار تا 1500000 افزایش بده و غالب سازمان ها میانگین 1 میلیون تومان رو زدن حالا این وسط سر یه عدع کارکنان نهادهای عمومی غیر دولتی که از بودجه دولت استفاده می کنند مثل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بی کلاه مونده و تنها به افزایش 18 درصدی اونهم نه همه آیتم ها بلکه برخی که امتیاز دارند شده و نتیجه آن افزایش حداکثر 45 هزار تومنی شده که تو این شرایط گرونی باز هم مسولان نهاد کتابخانه ها زورشون به کتابدارو کارمندای بیچاره حداقل بگیر با تحصیل کرده ترین قشر میرسه . و کسی هم نیست صدای مارو بشنوه.احکام مناطق درگیر و جنگی رو سال قبل همه سازمانهای مناطق فوق زدن ولی کتابدارن بیچاره منتظر دستور دبیرکل برای گرفتن حقشون هستند .امیدوارم تابناک بعنوان حامی کتاب و کتابداران محروم جامعه پیگیری موضوع رو از طرق مراجعه قانونی انجام بدن و در این خصوص به طور مفصل گزارشی تهیه کنند شاید ما هم نجات پیدا کنیم
کسی میداند چرا کارمندان تامین اجتماعی اینقدر حقوقشان بالاست؟ اکثرا کف حقوقشان از 5 میلیون شروع میشود.
بروید کارانه های پرداختی به پزشکان را چک کنید. به برخی پزشکان به اندازه حقوق 300 کارمند فقط در یک ماه کارانه داده میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
دروغ نگو ...
جراح ارتوپد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
حتما این کار را بکنید
چون بالاترین کارانه مربوط به من و هم تخصص های من است
کارانه میانگین ماهانه من حدود ۱۰ میلیونه
البته اوایل طرح تحول بالاتر بود ولی سه ساله همین حدوده
حرفهای وقت تلف کنی
شعاردرمانی دیگه جواب نمی ده

مسئولان آنقدر شجاعت ندارند اعتراف کنند نتوانستند اقتصاد را از وابستگی به نفت نجات دهند
این اقتصاد هیچ درمانی جز تعامل با جهان ندارد

حرف درمانی، شعاردرمانی، حرافی دیگه جواب نمیده
کشاورز و دامدار هزینه های تولیدشان بالا رفته چگونه تثبیت قیمت معیشت؟؟؟؟؟؟؟
بانک مرکزی به حد لازم فنر را فشرده به خیال خود برای گران نشدن و هر ان احتمل در رفتن ان موجود و بازارها به هم خواهد ریخت قیمت ارز پایین امده و رافور یک میلیارد شده؟؟؟؟؟؟
دست شما درد نکنه
لطفا حقوقها را قطع کنید شاید بازار از تحریک شدن دربیاد و همه چی مثل سابق ارزون بشه؟؟؟؟؟؟!!!!!
اقای محترم پیشنهاد شما فقیر سازی بیشتر کارمندان در آینده است.چگونه است که افزایش بی حد نقدینه گی در قاموس شما تورم زا نیست ولی افزایش چندر غاز حقوق کارمندان تورم زاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببخشید جناب نماینده:
پارسال حقوقها رو افزایش دادند که بازار اینجوری تحریک شد؟!!!!!!!
یوخ بابا ..
آره بابا ، راست میگه بخدا . حقوقهارو به یک دهم فعلی برسونید ، تمام مشکلات مردم یه شبه حل میشه . .‌!!!!!
این دولت تو فکر خودش است و مدیران گمرک هم تو فکر خودشان . در این مردم در بلاتکلیفی قرار دارند و جامعه ایثارگری بخصوص جانبازان آسیب دیده ترین و در حقان بد اخلاقی ترین های اقدامات انجام شده در جامعه اسلامی هستند.
طبق برنامه های چهارساله ای که خود مجلس تصویب کرده افزایش حقوق کارکنان دولت نباید از میزان تورم کمتر باشد. جناب آقای نماینده محترم بفرمائید تورم واقعی در سال گذشته چقدر بوده که شما را از افزایش بسیار اندک حقوق ها اینقدر نگران کرده است. آیا قدرت خرید کسی که مثلا 4 میلیون تومان حقوق در ابتدای سال 97 می گرفته و اکنون حداکثر 4.8 میلیون تومان خواهد گرفت یکسان است. شما که نگران آثار تورمی این افزایش هستید خوب بود به فکر راهکاری برای تامین جبران کاهش قدرت خرید کارگران و حقوق بگیران ثابت به توجه به نزول ارزش پول ملی به میزان 400 درصد هم می بودید. تورم آنقدر لجام کسیخته است که این افزایش ها هیچ اثری در تغییر آن ندارد.
متاسفانه دولت سایه نمی گذارد دولت و مجلس به وظایف خودشان عمل نمایند و تا زمانی که دولت سایه کنار گذاشته نشود وضع به همین شکل بوده و خواهد بود
افزایش چیه؟؟ دولت اگر قصد افزایش حقوق ها را ندارد چطور قصد افزایش قیمت خدماتی را دارد که به همان کارکنان خودش می دهد؟؟ لطف کند یک قلم کالا را متناسب با همان حقوق قبلی ارایه کند تا نشانه صداقت دولت باشد گوشت و برنج و ماکارونی و لباس...در اختیار دولت نیست خودرو که هست !!! در کدام کشور جنگ و قحطی زده دنیا کارمند تحصیلکرده 200 دلار ماهانه حقوق می گیرد؟ افغانستان؟ فلسطین؟ لبنان؟ زیمبابوه؟ یمن؟ سودان؟ کجا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
جناب قدرت هرید را شما باید ملاک بگذاری و نه چیز دیگر که دلار دلار می کنی
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
آره این آقای ناشناس راست میگه . قدرت خرید کارمندا خیلی بالاست.
چطور وقتی با افزایش تورم پول ها می رود به جیب یک عده ای مشکلی ندارد ولی با افزایش حقوق ها مشکل درست می کند؟
اگر از ان یک عده مالیات بگیرید هم تورم کاهش پیدا می کند و هم اینکه درامد دولت افزایش پیدا می کند
از اقتصاد سر درنمی اورید هنوز
چرا زمانی گه حقوق نمایندگان به 12میلیون رسید وبعد نیز افزایش یافت مشگلی نبود ولی حال که نوبت به افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان زسیذ ا باعث تحریک بازار می‌شود و قیمت‌ها در بازار‌ها تورمی‌تر خواهد شد.چقدر این آقای نماینده خوش فکر است چرا زمانیکه قیمت دلار را دولت افزایش داد چرا شما نماینده گرامی سکوت گردید و فریاد نز دید که باعث بی ثباتی و افزابش بی رویه کل اجناسی که که مایحتاج عموم مزدم بوده شد ه است وچرا آقایان نماینده برای انتقالی به وزارت نفت تلاش می کنند وچرا به وزارت آموزش و پرورش انتقالی نمیگیرند و با اندکی حقوق زندگانی خود را بچرخانند.
خیر افزایش حقوق ثابت بگیران، تحریک چندانی ایجاد نمیکند. چرا که بخودی خود تورم ناشی از خود تنظیمی بی در و پیکر بازار آزاد، بقدری زیاد هست که درصد ناچیز افزایش قشر حقوق بگیر در آن گم است. در حال حاضر مجلس و دولت هم صرفاً بر روی همین افزایش کنترل دارند و مانور میدهند!!! طفلکی حقوق بگیر.
عکسشم انتخاباتیه چه برسه حرفش تازه از خواب بیدار شدی عمو؟
آقای حسین زاده مطمئن هستم بی نیازهستید پاسخ دهید چرا حقوقهای نجومی و اختلاسهای میلیاردی برادران متعهد عامل گرانی نمیشود ولی افزایش حقوق بخور و نمیر بازنشستگان وکارگران عامل جهش قیمتها وتورم میگردد میفرمائید مردن این قشر عظیم ملت از گرسنگی باعث شکوفائی اقتصاد وارزانی و متضمن رفاه خودیها خواهد شد علی برکت الله
بنده با ۲۸ سال سابقه ۲ میلیون و ۵۰۰ حقوق میگیرم جناب آقای حسین زاده شما چقدر حقوق می گیری ، حقوق شماها موجب تورم می شود یا حقوق کارمندان بدبخت
بلاخره یک نفر پیدا شد که بفهمد افزایش حقوق از قبل چاپ پول بی پشتوانه به بهانه تورم خود عامل ایجاد تورم جدید است اقتصاد مملکت را ۳ چیز به لجن کشیده اول افزایش حقوق دو رقمی کسانی که کارشان خروجی ندارد دوم سود بانکی بالا و سوم سرپا نگه داشتن شرکت های ورشکسته دولتی با تزریق پول بی پشتوانه شما این ۳ را قطع و تعدیل کن همه چیز درست می شود
آره منم معتقدم باعث تحریک میشه
چطوره ماهی سه درصد از املاک مالیات بگیریم واردات خودرو زا هم با گمرکی صفر آزاد کنیم تا خونه و ماشین ارزون بشه
چطوره؟
دقیقا همینطور است هر چه دست و بال مردم از پول نقد خالی شود بهتر است تا یکی دوسال خوب رس نقدینگی کشیده شود
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
نقدینگی از جای دیگه داره شارژ میشه تو جیب یه تعداد خاص . بعد تو نگران حقوق کارمندایی؟ اگر میخوای نقدینگی رو کاهش بدی ببین پول نفت چجوری تبدیل به سکه و دلار میشه.
حقوق خوذش را کم کنید
سلام، تمام گرفتاري هاي ما سوء مديريت و سوء استفاده از مديريت است ، زماني كه موضوع نجومي بگيران مطرح شد فقط حول وحوش حدود صد نفر بعنوان سوء استفاده كننده از فرصتي كه متاسفانه دستورالعملهاي بدون كارشناسي سازمان متولي كه ان شاالله سهوا بوده، معرفي شدند و با كنشها و واكنشهاي متفاوت روبرو شديم از طرفي برخي ناراحت از فاش شدن موضوع شدند و از طرف ديگر از برخورد با اين ويژه خواران استقبال شد و انرا مرحمي بر زخم دردمندان و مردمي كه صاحبان اصلي اين مملكت و علاقمند به ثبات و پيشرفت كشور هستند، دانستند كه در همان ايام در زمان بركناري يكي از ويژه خواران و بهره مند از حقوق نجومي توسط يكي از مديران برنامه و بودجه بعنوان مديري توانمند و ذخيره انقلاب از وي تقدير شد و بقيه افرادي هم كه بركنار شدند پس از مدت كوتاهي در جايگاههاي اقتصادي خاص بعنوان رييس هيت مديره و مدير عامل با مزاياي بالاتر بكار گمارده شدند، و پس از كش و قوس زياد كه بين حداقل و حداكثر حقوق نبايد بيش از هفت برابر اختلاف باشد، بالاخره كار به مراجع قانوني كشيده شد، و براي احصاء، موضوع به نهاد نظارتي مجلس واگذار شد ، ولي در هنگام گزارش صحبت از حقوق كمتر و يا بيشتر از بيست مليون تومان مطرح شد كه انگار تا مبلغ بيست مليون تومان مجاز بوده است. و آن صد نفر در حال حاضر به هزاران نفر مدير ارشد افزايش يافته است و در مقابل سفره خيلي از مردم تنگتر شده است. راستي چرا مسبب اين گرفتاريها و منشا اين تصميم گيريهاي نابجا مواخذه نميشود. وبا اين كارها افراد ناتوان با تكيه زدن بر مديريتهاي كلان كشور مسبب بسياري از مشكلات از جمله تورم ، بيكاري، نا اميدي در جامعه ، كاهش ارزش پول ملي ، و نابساماني هاي ارز و طلا و مسكن شده اند. مباحث بسيار است ولي چون بحث معيشت مردم بود به همين بسنده ميكنم. ولي با نگاهي به اطراف و مقايسه موضوع اقتصادي، بيشتر متوجه تصميمات غير كارشناسي در بخش اقتصادي و برنامه ريزي ميشويم، ما بايد بعنوان يك كشور مترقي و توانمند براي بسياري از كشورهاي در حال توسعه و مسلمان و دوستان خود يك الگوي كامل اقتصاد درون زا و پويا وبه فرمايش مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي داشته باشيم و بايد به حفظ و ارتقاء ارزش پول ملي خود همت گماريم، كشور همسايه غربي ما عراق كه سالها درگير منازعات مختلف داخلي و خارجي و هجوم داعش و تخريب بسياري از زير ساختها اين كشور بود با مديريت صحيح در بخش اقتصادي نه تنها ارزش پول ملي خود را حفظ كرد بلكه شاهد افزايش بسيار خوب آن هستيم و طي ده سال اخير كه در سال ٨٦ هر هزار دينار عراقي بابر با ٧٥٠ تومان ايران بود ولي در حال حاضر هر هزار دينار معادل حدود دوازده هزار تومان ميباشد. با يك محاسبه ساده متوجه عملكرد تيم هاي اقتصادي طي اين مدت ميشويم.
و در خاتمه ملتمسانه استدعا ميكنم تمام حقوقها و نظام پرداختها به قبل از اين بي برنامگي ها برگردد و بر اساس قائده و سنوات افزايش معقول داشته باشد و فراموش نكنيم آحاد مردم حقوق بگير و كارمند نيستند و از هرگونه تصميمات غير كارشناسي پرهيز شود، و در بخش اقتصادي افراد غير كارشناس اظهار نظر و تصميم گيري نكنند، و اگر توان اصلاح عملكرد خود و امور را ندارند لطفا با كنار رفتن كار را به افراد كاردان بسپارند و و ارامش واسايش و معيشت مردم را فداي اهداف سياسي خود نكنند، و هزينه بيشتر براي كشور و مردم ايجاد ننمايند، با تشكر
حرف مفت زدن چه راحت است در این مملکت. کارمندان به دولت خدمات ارائه می دهند و وقتی همه چیز گران شده قیمت خدمات کارمندان هم گران می شود. چرا دولت قیمت آب و برق و گاز را گران کرده. اینها که دست بازار نیست. تازه افزایش حقوق وقتی است که قیمتها ثابت باشد و حقوق زیاد شود. الان ارزش پول ملی کاهش یافته. اصلا بهتر نیست حقوق ها را هم مانند مهریه به سکه حساب کنند و دیگر کسی تقاضای افزایش نمی کند.
قیمت ارز از سال پیش تا کنون 7 هزار تومان کاهش یافته است؟
آدم از دست اینا می خواد کلشو بکوبه به دیوار. واقعا چطور میشه یه نفر همچین فکری بکنه.
الان دلار 13 تومنه اگه فردا بشه 130 هزار تومن و پس فردا بشه 26 هزار تومن و دیگه ثابت بمونه از نظر این آقا قیمت ها نباید 2 برابر بشه بلکه قیمت ها باید یک پنجم بشه.
اگه سیاست گراری بلد بودین که الان سفره کارمند و کارگر یک سوم نمی شد . همون چندرغاز رو اضافه کنید حداقل از گرسنگی نمی ریم .
این بابا چطوری نماینده شده. از تحلیل هایش معلومه که خیلی پیاده است برود مبانی علم اقتصاد و اجتماع مطالعه کند تا بفهمد که قوه قضایییه و غیره مگر سیاستگذار اقتصادیند ایا دولت در شرایط تحریمی و تورمی با این چنین نمایندگان دانشمند و جناح محور چکار میتوانند بکنند حتی اگر علت علل این وضعیت نباشند
باز نزدیک انتخاباب و ...
نمیخواد شما فکری به حال تثبیت معیشت مردم کنید. همه جنس ها از دو تا چند برابر افزایش قیمت داشتن ولی حقوق کارمند جماعت ۲۰ درصد. بترسید از اون روزی که مردم برای گرفتن حقشون دیگه حوصله نکنن
تبدیل همه روزه ارز ناشی از صادرات بخش خصوصی بشدت حجم نقدینگی رو داره افزایش میده و ریال رو کم ارزش می کنه.فروش نفت خام به ریال و تأسیس بانک طلا برای نگهداری سپرده های مردم به طلا و پرداخت سود کم چهار درصدی میتونی ارزش ریال رو بالا ببره و تورم رو مهار کنه
موافقم حقوق کلیه مسیولان را که نجومی بگیرند و با حقوق کل کارگران و کارمندان برابری می کند به سطح حقوق کارمندان برسانید تا مشکل حل شود،اول هم از مجلس فرمایشی شروع کنید.
این آقای نماینده خودش هم نفهمیده چی گفته مطمئنم اگه دوباره مصاحبه بده حرفهای دیگه ای خواهد گفت
متاسفانه دولتمردان و نمایندگان اصلا نمیتوانند مردم را درک کنند و مشکلات آنها را بفهمند اکثر مواقع هم میخواهند حرفی برای تبلیغ و .... بزنند که شعاری داده باشند
مردم و کارمندانی که سالم کار میکنند بسیار بسیار در رنجند و به هیچ نحو مدیران و نمایندگان مجلس نمیتوانند آنها را بفهمند یا درک کنند
به نظرم تيتر درست ميگه. گرانيهاي دو سال گذشته علتش فقط افزايش حقوق بوده.ترامپ كيه؟
در کشور ایران مسئول گران شدن اجناس صداو سیما است سریع گزارش تهیه می کنه که فلان چیز گران شده افزایش حقوق مگه بوق و کرنا کردن داره
آقاي حسين راده با اين چندر غاز افزايش حقوق نگران نباش تحريك بازار نميشه
آقا کدوم افزایش . اونو که نوبخت هوا کرد فقط برای حقوق بالا ها خوب شد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها