بازدید 5996

مجازات برخورد با کاندیداهای فریبکار در لایحه جامع انتخابات دیده شده است

کد خبر: ۹۰۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 08 June 2019

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه قوانین انتخاباتی ما در حوزه برخورد با کاندیدهای دروغ گو و فضا ساز خلاء دارد، گفت: در لایحه جامع انتخابات بخشی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی و افرادی که در انتخابات با نشر اکاذیب فضاسازی می کنند دیده شده است که با بررسی و تصویب آن این خلاء قانونی نیز برطرف خواهد شد.

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی در راستای برخورد با کاندیداهای دروغگو و تعیین مجازات برای آنان بیان کرد: همان طور که آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اشاره داشتند و از آنجا که ایشان تسلط کافی بر انتخابات دارند قوانین انتخاباتی ما در خصوص برخورد با افراد فریبکار ضعف و خلاء دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون لایحه جامع انتخابات توسط وزارت کشور تهیه شده و اخیراً به مجلس آمده و در حال طی کردن مراحل خود در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها است.

نماینده مردم شهریار در مجلس تصریح کرد: در این لایحه بخشی برای برخورد با تخلفات انتخاباتی و افرادی که در انتخابات با نشر اکاذیب فضاسازی می‌کنند دیده شده است، علاوه بر تخلف بخشی به نام اعمال مجرمانه در این لایحه وجود دارد که ان شاءالله با بررسی و تصویب آن این خلأء قانونی نیز برطرف خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان چند روز گذشته، در توئیتی با عنوان محاکمه به دلیل دروغ‌گویی در تبلیغات انتخاباتی!، نداشتن قوانین مناسب در خصوص فریب مردم در تبلیغات انتخاباتی را ضعف قانونی در قوانین انتخاباتی ایران دانست.

بوریس جانسون به دلیل دروغ‌گویی در تبلیغات انتخاباتی به دادگاه فراخوانده شده است. موضوعی که در قوانین انتخاباتی ایران به‌درستی در نظر گرفته نشده است و راه فریب مردم را بازگذاشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر