بازدید 3363
۱

هوآوی قرارداد توسعه ۵جی در روسیه را امضا کرد

کد خبر: ۹۰۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ 08 June 2019

علی‌رغم تحریم آمریکا، هوآوی چین با بزرگترین شرکت ارتباطاتی روسیه قراردادی امضا کرد تا ظرف سال آینده شبکه ۵جی را در روسیه توسعه دهد.

به گزارش مهر به نقل از اکانومیک‌تایمز، هوآوی چین که در آمریکا به عنوان تهدیدی امنیتی محسوب می‌شود، با بزرگترین شرکت ارتباطاتی روسیه، ام‌تی‌اس، قراردادی امضا کرد تا ظرف سال آینده شبکه ۵ جی را در روسیه توسعه دهد.

این توافق در حاشیه دیدار رئیس‌جمهور چین، شیء جین‌پینگ و رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در مسکو، انجام شد.

ام‌تی‌اس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با این قرارداد توسعه تکنولوژی ۵ جی و آغاز به کار پایلوت تکنولوژی نسل پنجم در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰، انجام خواهد شد.

در ادامه این بیانیه اشاره شده گوئو پینگ از هواوی گفته است از این توافق که در حوزه استراتژیک ۵ جی، صورت گرفته، بسیار خوشحال است.

غول ارتباطات چین، از ماه می که ترامپ شرکت‌های آمریکایی را از فروش تجهیزات با تکنولوژی بالا به هوآوی منع کرد، دچار چالش شده بود. ترامپ هوآوی را متهم به جاسوسی برای پکن کرد.

چندین شرکت پی از این اقدام ترامپ، از هوآوی فاصله گرفتند. در این میان گوگل هم که اکثریت گوشی‌های هوشمند جهان به سیستم‌عامل اندروید آن مجهز هستند، در نظر دارد ارتباط خود با این شرکت را قطع کند.

مشارکت هوآوی در ساخت شبکه ۵ جی انگلستان به مسأله سیاسی بسیار حساسی تبدیل شده است و دولت ترسا میتاکید کرده است که هنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تا کور شود هر آنکه نتوانن دید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان