بازدید 6638
۳

وزیر امور خارجه ژاپن به ایران می‌آید

کد خبر: ۹۰۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 07 June 2019
رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند وزیر خارجه این کشور قرار است برای زمینه‌سازی دیدار نخست وزیر ژاپن به تهران سفر کند.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های ژاپن گزارش کردند "تارو کونو" وزیر خارجه ژاپن، احتمالا برای زمینه سازی دیدار «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور از ایران، به تهران سفر کند.

خبرگزاری کیودو ژاپن با اشاره به انجام این سفر در ماه جاری میلادی افزوده است وزیر خارجه ژاپن احتمالا قبل از نخست وزیر راهی ایران می‌شود تا ضمن دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، برنامه‌های سفر "شینزو آبه" به تهران را هم بررسی کند.

دولت ژاپن روز گذشته (پنجشنبه) به صورت رسمی اعلام کرد "شینزو آبه" نخست وزیر این کشور ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد ۹۸) به منظور دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران، به تهران خواهد کرد.

گزارش از قول "یوشیهیدا سوگا" سخنگوی ارشد دولت ژاپن آورده است افزایش تنش‌ها برای ژاپن بسیار نگران کننده است مهم است در این شرایط، کاری صورت دهیم تا این روند متوقف شود.

رسانه‌های ژاپن گزارش کرده اند که یکی از برنامه‌های آبه دیدار با رهبر ایران و رییس جمهوری است و طرفین درباره مسایل مهم منطقه‌ای و بین المللی گفتگو خواهند کرد.

این سخنگوی ژاپن گفت: گفتگو درباره پایبندی طرفین به برجام به عنوان یک توافق مهم بین المللی و اینکه ایران بازیگر سازنده برای ثبات منطقه است، از دیگر موضوعات مورد رایزنی طرفین خواهد بود.

ژاپن از جمله کشور‌هایی است که بشدت به ثبات خاورمیانه اهمیت می‌دهد رسانه‌های این کشور گزارش کرده اند نزدیک به ۸۰ درصد از نفت مورد نیاز ژاپن از این منطقه تامین می‌شود و این کشور از شرکای خوب تجاری ایران است و با نظرداشت روابط گرم دو کشور این سفربسیار با اهمیت می‌نماید ضمن آنکه ایران از سال‌های ۲۰۰۰ میلادی به این طرف بین ۵ تا ۱۰ درصد از نفت مورد نیاز ژاپن را تامین کرده است.

به گزارش ایرنا، بعد از انقلاب اسلامی، سفر آبه به ایران نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به تهران است پیش از او "تاکئو فوکودا" در سال ۱۹۷۸ به ایران سفر کرده بود در این سفر که همزمان با ۹۰ امین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک دو کشور روی می‌دهد آبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار می‌کند.

آبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در توکیو با ترامپ در اواخر ماه مه ۲۰۱۹ (اوائل خرداد ۱۳۹۸) اظهار داشت که او می‌خواهد تلاش‌هایی را برای تسهیل گفتگو‌ها میان واشنگتن و تهران بکار گیرد تا از تنش‌ها کاسته شود که با استقبال ترامپ مواجه شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
چه دستاورد عظیمی... خودمان را خفه کنیم!
متاسفانه اینجا خبری نیست که نیست
اشتباهی داره میاد.باید بره آمریکا نه ایران چون اونکه این وسط مشکل داره آمریکاست.هیچ غلطی هم نمیتونه بکنه چون بنده خدا کشورش الان هم در اشغال امریکاست.داره میاد چی بگه مگه اینکه دروغ های ترامپ رو که بعدا کمتر از یک ثانیه میزنه زیرش رو آورده باشه.مسئله که معلومه. ترامپ برگرده به برجام.در مورد موشکو تسلیحات و امنیت منطقه هم گورش رو گم کنه بره.الان این وسط نخست وزیر ژاپن چکارست ؟همون داستان برجام 2 و 3و ...لابد.حرف رهبری رو یادتون رفته که دستور دادن در مورد برجام های دیگه خواب دیدین.داخلی ها حواسشون خوب جمع باشه که خائن ها در همه کشور ها چه سرنوشتی دارن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر