بازدید 50202

مدرسه‌ای مختلط در مشهد!

کد خبر: ۹۰۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 07 June 2019

زنگ تفریح در حیاط این مدرسه تصوری را که از زنگ‌های تفریح مدارس ایران داری تغییر می‌دهد، دختران مقطع دبستان بدون مقنعه و بعضی‌ها بدون لباس فرم مشغول بازی با پسران همکلاسی و دبیرستانی‌ها هم کمی آن‌سوتر مشغول گپ‌و‌گفت با همکلاسی‌های پسرشان هستند، زنگ تفریح متفاوتی در یک شهر مذهبی!

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از مشهد، پدیده اختلاط دختران و پسران در مدارس از آن مسائلی است که برایمان تداعی‌گر کلاس‌های درس در مناطق محروم روستایی است، کلاس‌هایی با دیوارهای کهنه و نیمکت‌هایی قدیمی و دختران و پسران روستایی با چشم‌های درشت و مشتاق یادگیری و گاه خسته از کار روزانه و معلمی جوان که محرم راز تک تک دانش‌آموزان است.

کلاس‌های درس مختلط در مدرسه بین‌المللی مشهد

این موضوع اما می‌تواند در مدرسه‌ای شیک با تخته‌های هوشمند و کلاس‌هایی مجهز در منطقه مرفه‌نشین دومین کلان‌شهر مذهبی جهان اسلام یعنی مشهد هم وجود داشته باشد.

کلاس‌هایی که وقتی درش را باز می‌کنی دختران و پسرانی می‌بینی که طبق اظهارات معاون مدرسه، یا خارجی هستند و یا ایرانیانی که مهاجرت کرده‌اند و بعد از مدتی به کشور بازگشته‌اند و حالا همه کنار هم دور یک میز درس می‌خوانند.

صحبت از یک مدرسه بین‌المللی در مشهد است که در تمام مقاطع حتی دبیرستان هم کلاس‌ها به‌صورت مختلط برگزار می‌شود، مسؤول مدرسه علت این موضوع را کم بودن تعداد دانش‌آموزان عنوان می‌کند.

تافته جدا بافته

زنگ تفریح در حیاط مدرسه تصوری را که از زنگ‌های تفریح مدارس ایران داری تغییر می‌دهد، دختران مقطع دبستان بدون مقنعه و برخی بدون لباس فرم مشغول بازی با پسران همکلاسی و آن‌سوتر دختران دبیرستانی مشغول گپ‌و‌گفت با همکلاسی‌های پسر هستند، زنگ تفریح متفاوتی در یک شهر مذهبی!

اساسنامه مدارس بین‌المللی را که بررسی می‌کنم متوجه می‌شوم‌ این مدارس هم مانند سایر مدارس ایران، باید در مسائلی مانند نوع پوشش و تفکیک جنسیتی تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند.

موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌بینم سومین هدف از اهداف تاسیس این مدارس طبق اساسنامه شورای عالی آموزش‌وپرورش تقویت ایمان به‌پروردگار و روحیه احترام به اعتقادات دینی دیگران بیان شده است!

ولی به‌نظر می‌رسد به‌زمینه‌های اعتقادی و دینی در این مدرسه کمتر توجه می‌شود.

جلوی درب مدرسه با شخصی برخورد می‌کنم که برای ثبت نام خواهرزاده‌اش که هویت غیرایرانی دارد و قرار است برای سال تحصیلی بعد در ایران باشند، از فضای مدرسه می‌پرسم که می‌گوید طبق ادعای مسؤولان مدرسه به‌لحاظ مسائل حجاب و آزادی اینجا حتی از شعبه مرکزی که در تهران فعالیت دارد، آزادتر است!

آموزش‌وپرورش: چندین نوبت تذکر داده‌ایم!

موضوع اختلاط مدرسه بین‌المللی در مشهد را از معاون هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی جویا می‌شوم.

حسین شادکام با بیان اینکه مجوز این مدارس در سازمان مدارس غیرانتفاعی وزارت آموزش‌وپرورش صادر می‌شود، ادامه می‌دهد: ما از مدارس اتباع بیگانه و این مدرسه که تنها مدرسه بین‌المللی در این استان است به‌صورت دوره‌ای بازدید کرده‌ایم و برای بحث اختلاط دانش‌آموزان دختر و پسر چند نوبت تذکر کتبی و شفاهی داده‌ایم و پیگیر رفع این معضل هستیم چرا که این مدارس هم باید تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند و هیچ عذری پذیرفته نیست.

حالا باید دید بعد از گذشت سه سال از تاسیس این مدرسه و تذکرات آموزش‌و‌پرورش، چه زمانی مسؤولان مدرسه تصمیم می‌گیرند به‌قوانین آموزشی جمهوری اسلامی تمکین و مدرسه را در شأن شهر مذهبی مشهد اداره کنند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۴۶
دیگه دسستون روشده
مردم میدونن کجا حساسیت نشون مبدید کجا نمیدید
مخصوصا مشهد
چه فاجعه‌ای! تک‌تک‌شان را اعدام کنید تا درس عبرتی باشد برای دیگران! اگر چنین مدارسی نباشند، کسی اختلاس هم نمی‌کند!
پاسخ ها
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
چه ربطی به اختلاس داره ، نمیخوان برن بهشت زوریه؟ تو حواست به خودت باشه تو این کارا دخالت نکن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
حالا اشکالش چیه
چرا هی پای مذهب و شهر مذهبی رو وسط میکشید؟
نکنه فکر میکنید 219 کشور دنیا عقل ندارند و شماها دارید؟
طهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
چه ربطی داره؟؟؟ شورشو درآوردید، هرخطا و گناهی رو با اختلاس مقایسه میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
اونایی که کامنت میذارید اگه دین خدا رو یاری نمیکنید لااقل ضربه بهش نزنید و از خدا بترسین
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
والا! یکی نیست بگه به شما ها چه اصلا! پدر و مادر اونها حتما راضی هستند به شما ها چه!!
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
شمااگه ناراضی ونمیتونی این بظاهردینی که داری روتحمل کنی بروهم دینتوعوض کن هم لس آنجلس منتظرت
جرا؟ خیلی هم خوبه.
تمام فیلمها از مدارس در مورد رقص کار یک طیف برای برکناری وزیر بود که بر کنار شد وساده لوحان باور کردند کسی نپرسید این حجم از فیلم به یکباره از کجا و به چه منظوری می اید
شان شهر مذهبی مشهد اینکه مدارس در بعضی محلات پایین شهر در حد گاراژ ماشین هم نباشند ؟ چرا نگارنده و خبرنگار های کوتاه فکر و نظر تنگ به جای پی گیری برای تعطیلی اینمدرسه پیگیر درست شدن ان مدارس بی امکانات نیستن ؟
نتیجه تفکیک جنسیتی در جامعه ما چه شد?
شایسته است مسئولین کشور این مدرسه را الگو قرار داده و سیستم اداره آن را به سایر مدارس کشور تعمیم دهند
تفکیک جنسیتی مداوم باعث این اوضاع اسفبار فرهنگی شده
چرا در تعیین سیاستها از نظریات کارشناسان و روانشناسان استفاده نمی کنیم
از قدیم گفتن پول بده رو سیبیل شاه ناقاره بزن.حجاب و قوانین فقط برای فقراست.
مشکلات حل شد
حداقل یه عکسی ، فیلمی ، فقط سرکاری
مکتب خانه راه بیندازید!
خودتون میگید مدرسه بین المللی
آقا نمیشه همه رو که بایک چوب بزنی
اینها بچه های کشورهای دیگن بذار مردم زندگیشونو بکنن یادم میاد دانشجو بودم راه پله ی دخترو پسر جداکردن آخه اینجور کارها توهین مگه ما اینقدر به رفتارمون کنترل نداریم والا زمان کودکی توی کودکستان اوایل انقلاب میرفتم معلم هرکی رو میخواست تنبیه کنه پیش جنس مخالف مینشوند اونوقت بچه مینشست گریه که چرا منوگذاشتین پیش دخترا

به نظر من تربیت و اخلاقه که باید درست بشه چهل ساله اینجور محدودیت ایجادکردید نتیجه اش چیشده ؟ جامعه را بسلامتی میبینیم
باید مذهبی ها وارده شوندواین بساط رابرچیننداین دولت دنبال اجرایی تعهد(2030)خودبه سازمان ملل است مردم نبایدخواب بمانند(تفکرات خائنانه جز ذات این دولت است ما هم در عدم اقدام علیه آنها دراین گناه شریک جرم هستیم قابل توجه مسولین تابناک اقدام با اطلاع رسانی دو مقوله متفاوت است
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
وقتی پای "پول " وسط بیاد مذهبی ها هم رنگ می بازند!
چه قدر خوب . این کار باعث میشه که دختر و پسران در محیطی با هم رشد کنند تا بعد ها مثل ما عقده اینکه با یک دحتر حرف بزنن رو نداشته باشن و دچار مشکلات و معضلات بعدی در زندگی شخصی و خانوادگیشون نشن . به نظرم باید چنین کارهایی تشویق بشه تا شاید صد ها سال بعد این کشور هم جوانانی نرمال و بدون عقده های جنسی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
پس اگراینطوره چراتوکشورایی که به قول شما عقده ای نیستن امارتجاوزوفحشاپایین نیومده روزبه روزم بیشترمیشه ؟تازه به همجنس‌گرایی وحیوان وکودک و۰۰۰تجاوزمیکنن؟چرااگرزنهاودختراشون راضی به این شرایطن توبعضی کشوراخواستن تومتروتفکیک باشه؟چراتودانشگاههاشون امارگرفتن دیدن سطح پیشرفت علمی توکلاسایی که تفکیک جنسیتی شده بالاتربوده؟وهزارمورددیگه که اوناباازادیهای جنسیتی بیش ازحد بهش گرفتارن وبه بن بست رسیدن وماحالا باژست روشنفکری راههای رفته اوناراکه به بن بست رسیدن راتکرارمیکنیم
ناشناس
| Canada |
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
ناشناس 16:16 میشه بگی تا به حال به کدوم کشور سفر کردی؟ اگه براساس آمار میگی میشه مرجع آمارت رو هم اعلام کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
آقاي ناشناس
لطفا مستند صحبت كنيد
اينايي كه فرموديد بر طبق چه آماري و در كدوم مركز آماري ثبت شده
متاسفانه دوس داريم هرچي كه فكر ميكنيد درست باشه ولي اينطور نيست
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
به ناشناس 16:16
آقاي ناشناس اينقدر پاي منبر رايفي پور و عباسي و ... نشين.اتفاقا آمار تجاوز حتي به پسر در ايران خيلي بيشتره منتها كسي صداشو در نمياره! هر جا حجاب آزاده آمار هيزي و متلك و تجاروز كمتره ! ميگي نه يه سفر كوچولو برو ارمنستان يا تركيه تا با چشم خودت امنيت زنان را در خيابان ببيني!
واسلاما واشریعتا فاجعه بالا ترازاین نمیشه .
تو مشهد مشکلات خیلی کم هست. فقط این مشکل اختلاط مونده بود که به حمد الله حل شد. ایشان احتمالا با آقای علم الهدی از یه ژن هستن که فقط این موارد رو می بینن. تو مشهد فقر، فساد، نداری، اختلاس و ... وجود نداره اصلا که در موردش گزارش تهیه بشه تا کسی به فکر اصلاح شون باشه
خوب وزیر عوض شد دیگه، بسه دیگه دروغ نویسی! به خواسته شون رسیدن دوستان!
چقدر گفتیم و چقدر آسیب شناسان مالی و اجتماعی گفتند که اختلاس‌ها و دزدی‌های در سطح ملی و نهادینه شدن فساد در ارکان کارگزاری، نتیجه اختلاط جنسها و پخش آهنگ های جنتلمن و رقص کردی در مدارس است گوش نکردید اینهم نتیجه اش. حالا جمعش کنید وقتی مظاهر فرهنگی و ارزشی در جامعه ندیده گرفته بشه اختلاس بوجود میاد. اصلا کارگزارهای ما آدم‌های سالمی هستند ولی وقتی ارزشها در جامعه کمرنگ شود آنها بی اختیار دست به اختلاس و دزدی میزنند. حق دارند بنده های خدا مذهبیون همیشه میگن هرجا ارزشهای مذهبی سست شد مطمئنی باشی کارگزاران حکومتی مجبورند برای جبرانی اختلاس کنند تا مسئله کمرنگ تر شد. دزدی نکبت زندگی و خارج نشینی نتیجه این کمرنگ شدن ارزشهای اخلاقی است. بنده های خدا من از اول میدونستم کارگزاران دولتی آدم های سالمی هستند قبول نداشتید!!!
حالا چی شد آسمان به زمین آمد همشون فاسد شدند.... دیگه حرفها و اعتقادات کلیشه ای را که مثلا بی حجابی باعث فساد است یا اختلاط دختر و پسرها منشا فساد هست را باید دو باره واکاوی کرد شاید سختگیری ها نتیجه عکس بدهد و بیشتر باعث فساد بشود که داریم میبینیم
خبر پیدا نمیکنین؟؟؟؟آیا شما بعنوان یک رسانه ی ایرانی نمیدانید بیشتر از نصف مدارس روستایی ایران مختلط است؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
همه چيز ما بايد با بقيه دنيا فرق داشته باشه
كاش ما هم مثل ديگران زندگي كنيم
اين مدينه فاضله شما را نمي خواهيم
متاسفم برای سایت های امسال شما واقعا که متاسفم
اقداماتی است جهت ورود به فضای باز اجتماعی که در همه موارد دیده می شود
البته کار دولت است !!!
واقعا جای تاسف داره وقتی این خبرارو میشنوی. در کشورهای اروپایی و ب قول خودشون روشنفکر ب این نتیجه رسیدند ک هرجا در دانشگاهاشون..... جدا بوده اختلاط زن و مرد، پیشرفت علمی بیشتر شده اما بعضی ها اصلا نمی‌خوان بفهمند. خدا بشون بفهماند. این اجرای همون تعهد 2030 هست ک جناب دولت روحانی تضمین داده اجرا کند.
انقدر که فکر وذکر خودتون فاسد هست فکر میکنید همه مثل شما هستند ..........شما بیماری جنسی ذهنی دارید نه مردم .......پس دختر وپسر کجا وچگونه باید از هم شناخت پیدا کنند حتی از کودکی .....کجای دین وقانون ارتباط دختر وپسر را از کودکی منع کرده ...........قبل از انقلاب نود درصد مدارس تا مقطع راهمایی مختلط بود وهیچ مشگلی هم نبود و اخلاق واعتقادات مردم خیلی بهتر وسالمتر از الان بود .......هرچه محدودیت ها بیشتر باشد وغیر منطقی فساد وریا کاری بیشتر است ...........بچه ها جلوی چشم ارتباط وشناخت داشته باشند از هم بهتر است یا به دلیل کنجکاوی ناشی از نبایدهای بی دلیل ومنطق شما در خفا وپنهانی با هم باشند ...........خودتون باعث بوجود امدن فساد پنهانی هستید ..........خدا عقلتون بدهد وشفا............حالا اعتقادات دینی زیاد هست وانقدر مال مردم خوری ورانت خوری واختلاس داریم .............متاسفانه چشم اقایون فقط حجاب را میبیند ............
می خواهند با ایجاد مشکلات فرهنگی، حواس مردم را از مشکلات اقتصادی پرت کنند.
توی این چندسال کم کم دارن 2030 رو اجرا میکنن
راستی از تفکیک جنسیتی دانشگاهها چه خبر . ایا تو این مدارس هم آهنگ ساسی مانکن خونده میشه یا آهنگ خواننده های اروپایی ؟
خدای من ؛ در شهر علم الهدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید با شدت با این مرکز ترویج فساد برخورد شود.مدرسه یک جای فرهنگی است و باید فرهنگ دینی و اجتماعی کشورمان در ان رعایت و اجرا شود
اونور آبی ها دارند به این نتیجه می رسند که تفکیک جنسیتی در مدارس خیلی به نفع خود بچه هاس اونوقت ما ایرانی ها ........... دقیقا ما داریم کجا میریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بحث خوبیه. یه سر گرمی برای امروز.
چه ربطی به اختلاس داهر هر دفعه یه مشکل در مورد حجاب یا فلان چیز پیش میاد به اختلاس ربط میدین باید برخورد بشه حجاب یک علاوه بر مسئله ی مذهبی مسئله ی اجتماعی هستش اگه مرد جوونی که نمی تونه ازدواج کنه یا شرایطشو نداره یه زن بد حجاب یا بی حجاب رو ببینه و تحریک شه به سمت گناه اون موقع جوابشو کی میخواد بده مثالشم تهرانه که تا سرتو میاری بالا ماشالله اکثرا بد حجابن انقدر احمق نباشید تا مثل غرب به فساد جنسی برسیم
همانطور که ایرانیهای در خارج از ایران مدارسی درست می کنن با تفکیک جنسیتی و حجاب اجباری و تدریس دروسی که تو ایران تدریس میشه و ... خوب باید به خارجی هم باید حق داد که چیزی که خودشان می خوان مدارسشون را اجرا کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی