بازدید 3521
گزارش هفتگی بازار طلا و سکه؛

روند کاهشی قیمت سکه در بازار کم تقاضا

بازار طلا و سکه این روز‌ها به واسطه کاهش بهای ارز و همچنین افت نرخ جهانی طلا، در مسیری کاهشی قیمت‌ها قرار دارد. این در حالی است که این بازار، در کمترین سطح داد و ستد چند ماهه اخیر قرار دارد و کاهش تقاضا در بازار مشهود می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۴ 01 June 2019
بازار طلا و سکه این روز‌ها به واسطه کاهش بهای ارز و همچنین افت نرخ جهانی طلا، در مسیری کاهشی قیمت‌ها قرار دارد. این در حالی است که این بازار، در کمترین سطح داد و ستد چند ماهه اخیر قرار دارد و کاهش تقاضا در بازار مشهود می‌باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در هفته‌ای که گذشت نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید از ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان روز شنبه به رقم ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان روز پنج شنبه کاهش داشت. این روند نشان از کاهش حدود ۵ درصدی نرخ سکه در بازار تهران داشته است.
 
روند کاهشی قیمت سکه در بازار کم تقاضا

در این میان به گفته محمد کشتی آرای دو عامل تاثیرگذار بوده اند. اول کاهش بهای ارز به ویژه دلار و سپس افت نسبی اونس جهانی طلا. دلار در هفته‌ای که گذشت از کانال ۱۴ هزار تومان به کانال ۱۳ هزار تومان کاهش داشت و نرخ جهانی طلا نیز حدود ۱۲ دلار برای هر اونس، کاهش قیمت را به ثبت رساند. اما نکته مهم کاهش داد و ستد و افت تقاضا در بازار می‌باشد که این روز بیش از هر زمان دیگری مشهود است. به نظر می‌رسد در هفته پیش رو نیز با توجه به نیمه تعطیل بودن بازار و همچنین روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان، این روند کاهشی و کم تقاضا ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، آخرین نرخ‌های به ثبت رسیده از بازار طلا و سکه تهران در هفته‌ای که گذشت با شرح زیر می‌باشد:

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

هر سکه یک گرمی یک میلیون و ۸ هزار تومان می‌باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۰ هزار تومان ارزشگذاری شد.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تومان قیمت گذاری شده است.  

حباب سکه نیز به گفته کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران، در دو روز پایانی هفته، بدون تغییر در سطح ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت.  

رشد نرخ اونس جهانی طلا در روز جمعه

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی به دلیل تقاضا برای خرید دارایی‌های امن افزایش یافت و در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه خود از ژانویه قرار گرفت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۰.۶۸ دلار رسید. طلا از ابتدای ماه مه تاکنون حدود ۰.۶ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۰.۵۰ دلار رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار