بازدید 15755

بازتاب گسترده راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های جهان

رسانه‌های جهان همزمان با روز جهانی قدس، به صورت گسترده‌ای به انعکاس و پخش راهپیمایی روز قدس در ایران پرداختند. نیویورک تایمز نیز با پوشش خبر آغاز راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: راهپیمایی‌های امسال در حالی برگزار می‌شود که دولت ترامپ در حال پیشبرد طرح صلحی است که جزئیاتش مشخص نیست. قرار است جزئیات آن در نشست بحرین در ماه ژوئن ارائه شود، ولی رهبران فلسطینی گفته اند در آن حضور نخواهند یافت.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 31 May 2019

رسانه های مختلف جهان همزمان با روز جهانی قدس به صورت گسترده ای به انعکاس و پخش راهپیمایی روز قدس در ایران پرداختند.

به گزارش «تابناک»؛ شبکه تلویزیونی المسیره یمن همزمان با روز جهانی قدس، تصاویری از راهپیمایی مردم شهر‌های مختلف ایران به این مناسبت را پخش کرد. در این تصاویر، شمار بسیاری از راهپیمایان که با در دست گرفتن پلاکارد در این راهپیمایی شرکت کرده اند، دیده می‌شوند.

این شبکه افزود: در جمع راهپیمایان قشرهای مختلف مردم اعم از زنان، مردان، کودکان و افراد سالخورده دیده می‌شود که پرچم ایران و پلاکارد‌ها و پارچه نوشته‌هایی حاوی شعار‌های ضد صهیونیستی و ضد امپریالیستی در دست دارند؛ تأکید بر «مقاومت» از جمله شعار‌هایی است که روی پلاکارد‌های راهپیمایان نوشته شده است.

العهد لبنان گزارش داد: صبح امروز جمعه، راهپیمایی میلیونی روز جهانی قدس در همه شهرهای ایران در حمایت از قدس و آرمان فلسطین و در مخالفت با طرح‌های نابود کننده آرمان فلسطین شروع شده است. ایرانی‌ها در تهران و ۹۵۰ شهر در همه استان‌ها در راهپیمایی با عنوان «روز جهانی قدس شکست معامله قرن و تثبیت ارزش‌های فلسطینی» شرکت کرده اند.

بازتاب گسترده راهپیمایی روز قدس در رسانه های جهان

شبکه السومریه عراق نیز اعلام کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر ایران که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران با مشارکت گسترده مردمی شروع شده است.

شبکه تلویزیونی العالم نیز در ویژه برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس در ایران و دیگر کشور‌های جهان، تصاویری از آغازین ساعات راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر مقدس مشهد پخش کرد.

بسیاری از زائران خارجی حرم امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان نیز که برای زیارت به مشهد مقدس آمده اند و حضور آن‌ها در این شهر با روز جهانی قدس تلاقی کرده است در این راهپیمایی شرکت دارند.

امیر جابر حیدری، خبرنگار العالم در مشهد مقدس در گزارشی از راهپیمایی روز جهانی قدس در این شهر با اشاره به حضور زائران خارجی در جمع راهپیمایان گفت: با برخی زائران افغانستانی، لبنانی، پاکستانی، عراقی و هندی که در این راهپیمایی حضور دارند صحبت کردم. آنان تأکید کردند همیشه در راهپیمایی این روز شرکت می‌کنند؛ چه در کشور خودشان باشند یا در کشور‌های دیگر که راهپیمایی در آن‌ها برگزار می‌شود.

آسوشیتدپرس گزارش داد، ایرانی‌ها راهپیمایی در سراسر این کشور را برای گرامیداشت روز قدس آغاز کردند. این خبرگزاری افزود: تظاهرات امسال در حالی برگزار می‌شود که دولت ترامپ در تلاش برای ارائه یک طرح صلح است که جزییات آن هنوز مشخص نیست. دولت ترامپ قصد دارد در ارتباط با این طرح، یک نشست اقتصادی را در ماه ژوئن در بحرین برگزار کند، اما مقامات فلسطینی می‌گویند در این نشست شرکت نخواهند کرد.

روزنامه ونکور سان کانادا نیز خبر آسوشیتدپرس را بازتاب داد.

رویترز هم با انتشار تصاویری از شبکه تلویزیونی خود گزارش داد، راهپیمایی مردم در شهر‌های مختلف ایران به مناسبت روز قدس آغاز شده است. در این تصاویر، شمار بسیاری از راهپیمایان که با در دست گرفتن پلاکارد در این راهپیمایی شرکت کرده اند دیده می‌ شوند.

نیویورک تایمز نیز با پوشش خبر آغاز راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: راهپیمایی های امسال در حالی برگزار می شود که دولت ترامپ در حال پیشبرد طرح صلحی است که جزئیاتش مشخص نیست. قرار است جزئیات آن در نشست بحرین در ماه ژوئن ارائه شود ولی رهبران فلسطینی گفته اند در آن حضور نخواهند یافت.

واشنگتن پست نیز نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر استان‌ها و شهرهای ایران آغاز شد و ملت ایران با شرکت در این راهپیمایی، از ملت فلسطین و آزادسازی قدس حمایت کردند.

­روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت ایرانی‌ها با برپایی راهپیمایی روز قدس، بار دیگر نابودی اسرائیل را خواستار شدند.

شبکه فاکس‌نیوز آمریکا هم اعلام کرد: ایرانی‌ها همسو با مردم سراسر خاورمیانه، همزمان با تلاش ترامپ برای ارائه طرح صلح خود در آخرین جمعه ماه رمضان به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری شینهوای چین گزارش داد صد‌ها هزار ایرانی در سراسر این کشور روز قدس را گرامی داشتند.

الجزیره مباشر نیز با پخش تصاویری از راهپیمایی مردم ایران اعلام کرد: زنان، مردان، کودکان و نوجوانان امروز جمعه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

مازن السریع خبرنگار شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم در گزارشی از تهران درباره برگزاری راهپیمایی ها به مناسبت روز جهانی قدس گفت: در تهران بزرگترین راهپیمایی به مناسبت این روز در حال برگزاری است. چهار هزار روزنامه نگار این راهپیمایی ها را پوشش خبری خواهند داد. همچنین هیأت هایی از صد کشور در این راهپیمایی ها شرکت خواهند داشت. شعار امروز "شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین" است.

شبکه تلویزیونی المیادین در ویژه برنامه ای به پوشش خبری راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت و همراه با پخش تصاویری زنده از برگزاری این راهپیمایی در تهران، با خبرنگار خود در تهران ارتباط برقرار کرد.

ملحم ریا، خبرنگار شبکه در تهران در این ارتباط گفت: مردم ایران مثل سال های گذشته برای شرکت در این راهپیمایی میلیونی به خیابان ها آمده اند و برگزاری این راهپیمایی صرفا به تهران محدود نمی شود، بلکه دیگر شهرهای ایران نیز شاهد برگزاری راهپیمایی مشابهی هستند و آمارها نشان می دهد میلیون ها ایرانی در این راهپیمایی شرکت می کنند.

شبکه تلویزیونی الاتجاه تصاویری از راهپیمایی مردم تهران به مناسبت روز جهانی قدس را پخش کرد. در این تصاویر زنان، مردان، کودکان، نوجوانان و دیگر گروه های شرکت کننده در راهپیمایی دیده می شوند. خبرنگار شبکه تلویزیونی الاتجاه در خصوص برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران گفت: مردم ایران از صبح زود به خیابان انقلاب در تهران آمدند. این مراسم امسال در بیشتر شهرها و استان های ایران با شعار «نه به معامله قرن» برگزار خواهد شد.

گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی در خصوص برگزاری راهپیمایی ها در شهر تهران به مناسبت روز جهانی قدس گفت: فعالیت ها و راهپیمایی ها در تهران با شعار «شکست معامله قرن و تحقق خواسته های فلسطینیان» آغاز شد. این راهپیمایی در ده نقطه تهران برگزار خواهد شد؛ افزون بر آن، این راهیپیمایی ها در سایر شهرهای ایران نیز آغاز شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر