بازدید 9600
پیمانه اقتصادی؛

نامه سه امضایی سه نهاد برای کیفیت برنج/ کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در صرافی‌های مجاز/ سقوط بهای نفت زیر سایه جنگ تجاری آمریکا و چین/ از چه تاریخی استفاده از کارت سوخت اجباری است/ آمار تولید خودرو در انگلیس بر اثر برگزیت نصف شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون آمریکا: هوآوی چین باید همکاری با ایران را متوقف کند، قیمت‌های بسته شده بازار سکه در آخرین روز هفته، با نگرانی از ادامه دار شدن جنگ تجاری؛ سهام آسیایی باز هم افت کرد، آمار تولید خودرو در انگلیس براثر برگزیت نصف شد، صادرات مرغ آزاد شد، خروج ارز برای واردات ۱۲۲ تن ویفر به کشور و حقایقی جالب درباره اقتصاد سان‌فرانسیسکو را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 31 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون آمریکا: هوآوی چین باید همکاری با ایران را متوقف کند، قیمت‌های بسته شده بازار سکه در آخرین روز هفته، با نگرانی از ادامه دار شدن جنگ تجاری؛ سهام آسیایی باز هم افت کرد، آمار تولید خودرو در انگلیس براثر برگزیت نصف شد، صادرات مرغ آزاد شد، خروج ارز برای واردات ۱۲۲ تن ویفر به کشور و حقایقی جالب درباره اقتصاد سان‌فرانسیسکو را در بر دارد.

آمریکا: هوآوی چین باید همکاری با ایران را متوقف کند

«مارک شورت»، رئیس دفتر «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا از شرکت «هوآوی» چین خواسته به همکاری با ایران پایان دهد. به نوشته «سی‌ان‌بی‌سی»، شورت گفته که این شرکت می‌تواند در مذاکرات تجاری جاری میان آمریکا و چین نقش‌آفرینی کند، اما بایستی همکاری با ایران را متوقف کند. مقام آمریکایی در گفت‌وگو با این شبکه خبری تصریح کرد: «ممکن است هوآوی در مذاکره تجاری با چین گنجانده شود.» وی بلافاصله پس از این اظهارات ادعا کرد: «هوآوی کم و بیش یکی از شرکت‌هایی است که مالکیت آن در اختیار حزب کمونیست چین است و واقعیت این است که کاری که هوآوی انجام می‌دهد و دلیلی که تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال شده این است که آنها در زمینه فناوری به حکومت ایران کمک کرده‌اند.» مقام آمریکایی اضافه کرد: «به همین دلیل است که تحریم‌های اخیر علیه هوآوی اعمال شدند. بنابراین، لازم است که آنها به این اقدامات خود پایان دهند و اگر واقعاً می‌خواهند با ایالات متحده کار کنند، همکاری با ایران را متوقف کنند.» به نقل از فارس، آمریکا اخیراً هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داده و گوگل دسترسی این شرکت به سیستم عامل اندروید را محدود کرده است. بعد از گوگل چند شرکت دیگر نیز هواوی را تحریم کرده‌اند.

قیمت‌های بسته شده بازار سکه در آخرین روز هفته

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به رقم ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز در بازار امروز ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی یک میلیون و ۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد. حباب سکه نیز بدون تغییر در سطح ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت. 

با نگرانی از ادامه دار شدن جنگ تجاری؛ سهام آسیایی باز هم افت کرد

روز پنج‌شنبه، در حالی که آخرین دور اظهارنظرهای مقامات چین و آمریکا نشان می‌داد ریسک تداوم جنگ تجاری، تشدید شده است، سهام آسیایی افت دیشب وال‌استریت را دنبال کردند. در این شرایط نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد تأثیر منفی این جنگ بر رشد اقتصادی جهان، افزایش یافته است. سهام اروپایی که در معاملات روز چهارشنبه به شدت سقوط کرده بود، دیروز در ابتدای معاملات نتوانستند افت روز قبل را جبران کنند. شاخص داکس آلمان و کاک فرانسه بدون تغییر ماندند، درحالی که فوتسی انگلیس ۱.۱۵ درصد و شاخص بورس ایتالیا هم ۱.۲۹ درصد سقوط کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، یک رکورد پایین چهار ماهه جدید ثبت کرد، اما در ادامه توانست به رشد اندک ١. ٠ درصدی دست پیدا کند. معاون وزیر خارجه چین، ژانگ هانهوی، در پاسخ به پرسشی در مورد جنگ تجاری با آمریکا گفت: ما با جنگ تجاری مخالفیم اما از جنگ تجاری هراسی نداریم. این نوع به راه انداختن اختلافات تجاری، تروریسم آشکار اقتصادی است. این اظهارات به دنبال سخنان رئیس‌جمهور ترامپ که گفته بود «هنوز آماده توافق تجاری با چین نیستیم» و گزارش هایی بود که نشان می‌داد چین در نظر دارد از ممنوعیت صادرات فلزات نادر برای ضربه زدن به واشنگتن استفاده کند. نیکی ژاپن ۰.۲۹ درصد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۴ درصد افت کردند، درحالی که کاسپی کره‌جنوبی توانست ۰.۷۷ درصد بالا بیاید. در بازار چین هم شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۳۵ درصد افت کرد. شاخص هانگ‌سنگ هم ۰.۴۲ درصد پایین آمد. در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن با تغییری اندک به ۱۰۹.۶۶۰ رسید. شاخص دلار هم نزدیک به بالاترین نرخ ۲ هفته‌ای خود باقی ماند و ۹۸.۰۸۵ واحد شد.

نامه سه امضایی سه نهاد برای کیفیت برنج

ستاد تنظیم بازار، مجوز خرید گوشت مرغ با هدف تنظیم ذخایر استراتژیک را برای شرکت پشتیبانی امور دام صادر کرد. طی روزهای گذشته قیمت مرغ در بازار به  10 هزار و 500 تومان در هر کیلو کاهش یافت و باعث شد بسیاری از تولیدکنندگان از افت شدید قیمت گلایه کنند. آنها بیان می‌کردند که قیمت فعلی بازار حتی از قیمت مصوب وزارت جهاد کشاورزی یعنی کیلویی 11 هزار و 500 تومان هم پایین‌تر است و آنها از این فروش ضرر می‌کنند. اقدام ستاد تنظیم بازار برای جمع‌آوری مرغ مازاد به عنوان ذخیره استراتژیک با دو هدف تأمین ذخایر و تعدیل قیمت بازار انجام می‌شود تا اینکه تولیدکنندگان ضرر نکنند و تولید پایدار ادامه یابد.  همچنین در نشست ستاد تنظیم بازار، قرار شد کمیته‌ تخصصی با محوریت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تشکیل شود و در خصوص قیمت‌گذاری برنج تصمیم‌گیری کنند. همچنین در این نشست در خصوص استاندارد برنج نیز قرار شد با توافق وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان استاندارد نامه سه امضایی استاندارد مربوطه و تطبیق استاندارد کدکس و ایزو صادر شود تا خللی در روند واردات و تأمین بازار داخلی برنج ایجاد نشود. در این نشست با آزادسازی مشروط صادرات نخود هم موافقت شد و به موجب مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار شد در صورت لزوم با هدف جلوگیری از  رشد قیمت در بازار داخلی عوارض صادراتی برای صدور نخود برقرار شود.

آمار تولید خودرو در انگلیس بر اثر برگزیت نصف شد

در حالی‌ که اعلام کناره‌گیری ترزا می از قدرت، آینده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با ابهامات جدی مواجه شده، انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو انگلیس با انتشار گزارشی هشدار دهنده اعلام کرد که آمار تولید خودرو در ماه آوریل، نسبت به سال گذشته نصف شده است. شماری از کارخانه‌های خودروسازی در انگلیس از جمله هوندا و جگوار لندرور ماه گذشته کارخانه‌های خود را برای عبور بحران برگزیت تعطیل کردند و به همین دلیل، تنها ۷۱ هزار خودرو به خط تولید رسید که این میزان، نسبت به آوریل سال گذشته ۴۴.۵ درصد کاهش داشته است. از ابتدای سال جاری بالغ بر ۱۲۷ هزار و ۲۴۰ خودرو در انگلیس کمتر تولید شده که در مجموع یک پنجم کمتر از دوره مشابه سال قبل است. بر اساس این گزارش، تولید خودرو برای بازار داخلی در ماه آوریل ۴۳.۷ درصد و برای بازار خارجی ۴۴.۷ درصد کاهش داشته است. این برای یازدهمین ماه متوالی است که آمار تولید خودرو در انگلیس روند نزولی طی می‌کند. مایک هاوز رئیس اجرایی انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو هشدار داد که تعطیلی کارخانه‌ها و ادامه وضعیت بی‌ثباتی درباره آینده برگزیت، خسارت جبران‌ناپذیری را بر صنعت خودروسازی این کشور خواهد گذاشت. وی توضیح داد که سرمایه‌گذاری‌ها متوقف‌شده، فرصت‌های شغلی در حال از بین رفتن است و اعتبار بین‌المللی انگلیس در صنعت خودروسازی زیر سؤال رفته است. به نقل از ایرنا؛ هاوز با کنایه به اظهارات برخی جانشین‌های احتمالی ترزا می، که در روزهای گذشته از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا سخن می‌گویند، تصریح کرد، این گزینه باید فوری و برای همیشه از روی میز برداشته شود تا اعتماد به صنعت خودروسازی بازگردد.

کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در صرافی‌های مجاز

بازار ارز در آخرین روز هفته، شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها نسبت به روز چهارشنبه بود؛ هرچند در مجموع هفته، کاهش نرخ ارز به ویژه دلار را نشان می‌دهد. بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، دیروز هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۴۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی خریداری شده و در مقابل، با رشد ۱۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۳۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این در حالی است که نرخ دلار روز گذشته نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، ۵۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. همنین دیروز هر اسکناس یورو به نرخ ۱۵۳۵۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۵۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. یورو نیز نسبت به یک هفته قبل، ۵۰۰ تومان عقب نشینی داشته است.

صادرات مرغ آزاد شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای، رفع ممنوعیت صادرات جوجه‌های یک روزه گوشتی، تخم‌مرغ نطفه دار گوشتی، گوشت مرغ و جوجه یک روزه تخم‌گذار را به رئیس کل گمرک ابلاغ کرد. در این ابلاغیه که خطاب به رئیس کل گمرک نوشته شده آمده است که «با توجه به پیشنهادهای وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر درخواست رفع ممنوعیت صادرات برخی محصولات طیور جهت جلوگیری از زیان تولید کنندگان، بدینوسیله به کلیه گمرکات اجرایی کشور اطلاع رسانی گردد که صادرات اقلام ذیل به صورت مدیریت شده و پس از تأیید وزارت جهاد کشاورزی بلامانع است».

سقوط بهای نفت زیر سایه جنگ تجاری آمریکا و چین

روز پنج‌شنبه، با وحشت از کند شدن اقتصاد جهانی به علت جنگ تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت به شدت سقوط کرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد در هفته گذشته میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است که این کمتر از ۹۰۰ هزار بشکه کاهشی است که تحلیل‌گیران پیش‌بینی کرده بودند. این در حالی است که مؤسسه سوخت آمریکا اعلام کرده بود میزان ذخایر نفت آمریکا ۵.۳ میلیون بشکه کاهش یافته است. به این ترتیب با کمتر از حد انتظار بودن کاهش ذخایر نفت آمریکا، با نگرانی از کم بودن تقاضا، قیمت‌ها دچار سقوط سنگین شدند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۲۳:۴۶ به وقت تهران، ۲.۹۹ دلار یا ۴.۳۱ درصد سقوط کرد و به ۶۶.۴۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت آمریکا هم ۲.۳۸ دلار یا ۴.۰۵ درصد سقوط کرد و به ۵۶.۴۹ دلار برسد. برینستین انرژی در یادداشت روز پنج‌شنبه خود نوشت: تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، خطری برای بازارهای نفت محسوب می‌شود. یکی از مقامات ارشد چین، امروز جنگ لفظی با آمریکا را شدت بخشید و اقدامات این کشور را نمونه واضح تروریسم اقتصادی دانست. برینستین اعلام کرد در صورت وقوع یک جنگ تجاری تمام‌عیار، تقاضای جهانی نفت نسبت به سال گذشته تنها ۰.۷ درصد رشد خواهد کرد، که این نصف آن چیزی است که در حال حاضر انتظار می‌رود. در این شرایط بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند توافق کاهش تولیدات اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۱۹ تمدید شود تا از بازگشت قیمت‌ها به مقادیر پایینی که در انتهای سال ۲۰۱۸ دیده شد، جلوگیری شود.

کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی

روز در بازارهای جهانی قیمت طلا با 4.1 دلار کاهش نسبت به روز چهارشنبه هر اونس به قیمت 1275 دلار و 20 سنت معامله شد. قیمت این فلز گران‌بها دیروز در کمترین زمان 1274 دلار و 50 سنت و در بیشترین زمان 1279 دلار و 10 سنت به فروش رسید. قیمت فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 7.9 دلار و نسبت به یک سال گذشته 25.7 دلار با کاهش همراه شد. در گروه سایر فلزات گران‌بها هم نقره کاهش 3 سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 14.37 دلار معامله شد. فلزات گران‌بهای پلاتینیوم و پالادیوم کاهش‌هایی به ترتیب یک و 7 دلار را تجربه کردند. رویترز، درباره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت: قیمت طلا امروز به کمترین میزان یک هفته گذشته رسید که افزایش ارزش اوراق قرضه و همچنین تقویت دلار در بازارهای جهانی از عمده دلایل آن بود. به گزارش رویترز؛‌ تقویت ارزش دلار می‌تواند نقش مؤثری در کاهش تقاضای طلا در کشورهای بزرگ مصرف‌کننده مانند چین و هند داشته باشد.

خروج ارز برای واردات ۱۲۲ تن ویفر به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۲۲ تن انواع ویفر و وافل از ۵ کشور جهان وارد ایران شده است. بنا بر آمار گمرک واردات ۱۲۲ هزار و ۵۳ کیلوگرم باعث خروج ۳۳۱ هزار و ۶۱۷ دلار یا به عبارتی ۱۳ میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۹۷۱ ریال شده است. طبق این آمار واردات از کشور‌های آلمان، اکراین، ایتالیا، سوئیس و فدراسیون روسیه صورت می‌گیرد. بر اساس آمار گمرک بیشترین واردات از کشور ایتالیا به حجم بیش از ۵۰ تن و به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار و ۸۴۷ دلار ثبت شده است.

حقایقی جالب درباره اقتصاد سان‌فرانسیسکو

سان‌فرانسیسکو یکی از قلب‌های تپنده اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود و میزبان شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی در خود است.

برای بسیاری از آمریکایی‌ها امکان خرید خانه در این شهر به دلیل بالا بودن قیمت خانه وجود ندارد. در ادامه با حقایقی از اقتصاد این شهر آشنا می‌شویم؛

۱- متوسط درآمد خانوارهای ساکن این شهر ۹۸ هزار و ۷۱۰ دلار در سال است که ۶۳ درصد بیشتر از متوسط درآمد سالانه آمریکایی محسوب می‌شود. این شهر سومین شهر آمریکایی از نظر دارا بودن بیشترین تعداد میلیاردرها پس از نیویورک و لس‌آنجلس است.

۲- متوسط هزینه اجاره یک خانه دو خوابه در این شهر ۴۵۰۶ دلار در ماه است که تقریباً سه برابر میانگین ۱۷۰۰ دلاری در کل آمریکاست. این شهر گران‌ترین شهر برای اجاره مسکن در آمریکاست.

۳- متوسط قیمت خرید خانه در این شهر ۱.۳ میلیون دلار است که ۴.۴ برابر متوسط قیمت خرید خانه در آمریکا به شمار می‌رود. ۸۱ درصد خانه‌های این شهر بالای یک میلیون دلار قیمت دارند.

۴- فقط ۱۲ درصد از ساکنان شهر سان‌فرانسیسکو توانایی خرید خانه در این شهر را دارند.

۵- برای داشتن یک زندگی راحت در این شهر باید حداقل ۲۳۰ هزار و ۲۸۶ دلار در سال درآمد داشت که معادل متوسط درآمد پنج سال شهروندان آمریکایی است.

۶- هزینه بالای مسکن باعث شده برخی از ساکنان این شهر در اتومبیل یا قایق زندگی کنند! در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰۰۰ نفر از ساکنان این شهر در وسایل نقلیه زندگی می‌کرده‌اند.

۷- حداقل درآمد مورد نیاز برای یک خانواده چهار نفره در این شهر ۱۴۸ هزار و ۴۴۰ دلار در سال است که بیش از هر شهر دیگری درآمریکاست.

۸- برای قرار گرفتن در دهک بالای درآمدی این شهر باید درآمدی معادل چهار میلیون دلار در سال داشته باشید.

از چه تاریخی استفاده از کارت سوخت اجباری است؟

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عرضه بنزین به خودروها از ۲۰ مردادفقط با ارائه کارت هوشمند سوخت انجام می‌شود.

به گزارش روز پنجشبه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در اطلاعیه شماره ۴ این شرکت آمده است: «در اجرای سیاست‌های دولت و مجلس شورای اسلامی، عرضه بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور از ۲۰ مرداد امسال فقط با ارائه کارت هوشمند سوخت، امکان‌پذیر خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه، آن دسته از صاحبان خودروها که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده و بر اساس فراخوان پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اطلاعات خود را در سامانه دولت همراه درج و با طی کردن فرآیند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت نام دوباره ندارند و کارت هوشمند سوخت آن‌ها بر اساس ثبت‌نام پیشین، صادر و از سوی شرکت ملی پست ایران به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

این دسته از هموطنان هزینه صدور کارت سوخت المثنی را برابر تعرفه مصوب‌، هنگام دریافت کارت، به مأموران شرکت ملی پست ایران پرداخت خواهند کرد.همچنین اگر عده‌ای از هموطنان که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده‌اند و در فراخوان پیشین از طریق سامانه دولت همراه ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ یا سامانه دولت همراه (به ترتیبی که متعاقباً اعلام می‌شود)، برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
خداوکیلی الان موقع خرید دلار برای واردات است وپس انداز
پاسخ ها
خریدار مفلوک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
با سلام . در خصوص اخبار منتشر شده در زمینه تخلف فروشگاه شهروند در فروش برنج ایرانی مخلوط شده با برنج پاکستانی و هندی . از آنجاییکه در این بخش به خریداران ظلم شده میبایستی شهرداری و شهروند حقوق خریداران را اعطا نموده و دین بر عهده شهرداری و مسئولین از این بابت نباشد . اما تعجب از فروشگاه شهروند که به اعتماد مردم و پرسنل اهمیتی نداده و اعتبار و آبروی خود را ..... / اگر این اتفاق در کشوری اروپایی یا ژاپن یا کانادا افتاده بود فی الفور مقامات ترتیب اثر میدادند و همه برنجهای فروش رفته را حتی با غرامت باز پس می گرفتند . باشد تا در این ماه مبارک رمضان بعد از عبادات هایشان مسئولین شهرداری و شهروند نیز به فکر این بخش باشد تا مدیونی حاصل نگردد
اخرین قیمت« واقعی» دلاردررعصرروزپنجشنبه ۱۳۸۵۰ تومان بودوقطعادرابتدای شنبه مجددابه کانال ۱۴۰۰۰ تومان خواهدبرگشت
کاهش قیمت دلار و طلا نشان میدهد که دولت توانایی کنترل قیمت ارز را دارد و جهش سال گذشته عمدآ توسط خود دولت صورت گرفته و هیچ ارتباطی با تحریم ها نداشته است. چه بسیار مردمی که زندگیشان تباه شد.
جای تعجب نداره که همیشه برای چیزهای الکی ارز داریم اما برای داروهای ضروری خیر ؟
به لطف مسولیین برنج ایرانی هم ازسفره هامون برداشته شد
هرچیزخوب برای چهاردرصدیها شده
به لطف مسولیین برنج ایرانی هم ازسفره هامون برداشته شد
هرچیزخوب برای چهاردرصدیها شده
شنبه تاقبل ازطهر دلار دوباره واردکانال ۱۴۰۰۰ تومان میشه اگه نشدمن اسممومیذارم غضنفر !!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ظهر شنبس و دلار 13550 حالا از اسم جدیدت راضی هستی
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
روز قدس هم تمام شد از فردا دلار راه 20 هزار تومانی را پیش خواهد گرفت
درآمد متوسط آمریکایی 60هزار دلار درآمد ایرانی200دلار
این که خیلی خوبه
98 هزار دلار در سال درآمد دارن 54000 دلار اجاره میدن 44000 تا هم براشون میمونه
ما که 2 میلیون حقوق میگریم یه چیزی میذاریم روش میدیم به صاحبخونه
یه آماری هم از وضع خودمون بده تابناک
شما که کارخانجات را میگویید به وعده عمل کنند خوب به خودتان هم بگوییدشما کارت هوشمند خام ندارید انوقت وعده کارت سوخت میدهید تکلیف انهایی که ماشین دارند وکارت سوخت نگرفته اند چیست حتی بعد از چندماه کارت خودرو هم صادر نکرده اید بعد صبح اعلام میکنید سوخت فقط با کارت سوخت جز اینکه میخواهید با دونرخ بفروشید رو راست بگویید انهایی را که ما کارت ندادیم بنزین ازاد بزنند وماهم که حالا حالا ها کارت سوخت نداریم که بدهیم یواش یواش مردم عادت میکنند وبعد میگویند تک نرخی ودوباره کارت سوخت جمع میشود داستان تکراری ومردم فراموشکار یادشان رفته روزی برای اینکه بنزین شد ده ریال چه علم شنگه ای راه افتاد حالا بگردید تا بگردند
بيش از شش ماه است درخواست كارت سوخت داديم به پليس +10 ديروز به بنده گفتند هنوز چاپ نشده چون دولت كارت خام در اختيار ندارد . چطور دولت تاريخ اجرا اعلام مي كند در حاليكه هنوز كارت هاي سوخت ملت بيچاره هنوز چاپ نشده است ؟
این ازانی برای عید فطر هست بعد اون دلار باز صعودی می شه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار