بازدید 4249

تهران از بغداد خواستارمیانجیگری با واشنگتن نشد

کد خبر: ۹۰۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 29 May 2019
معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با اشاره به اینکه سفر ظریف به عراق به منظور اجرای توافقات قبلی بود افزود: از عراق نخواستیم تا میان ما و واشنگتن وساطت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از المسله، موسی طباطبایی، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد: مواضع اخیر دولت و ملت عراق در حمایت از ایران به خصوص بعد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا حسن نیت این کشور را ثابت کرد و دلیل تمام این مواضع حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های منطقه و خصوصاً ملت مظلوم فلسطین و مساله آن است که جزئی از اصول و مبانی ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: سفر محمد جواد ظریف به بغداد به منظور اجرای توافقاتی بود که در سفر روحانی به بغداد و یا سفر‌های عبدالمهدی، برهم صالح و الحلبوسی به تهران امضا شد.

معاون سفیر کشورمان در بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر ظریف به عراق خواستار ایجاد روزنه‌ای برای مذاکره میان تهران و واشنگتن توسط این کشور نشد و اگر آمریکا از تصمیم خود برای خروج از برجام بازگردد ایران امکان گفتگو با این کشور را بررسی خواهد کرد. آمریکا به طور غیر منطقی از برجام خارج شد و شروط ظالمانه‌ای علیه ایران تحمیل کرد که نمی‌توان آن‌ها را قبول کرد و با این کار چهره واقعی آمریکا آشکار شد.

طباطبایی در ادامه گفت: تمام حوادث اخیر برنامه رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه است تا میان آن‌ها اختلاف ایجاد کند و خودش سود ببرد. این در حالی است که آمریکا بطور دائم اعلام می‌کند ایران خطری برای منطقه است.

وی در پایان گفت: ایران در امور داخلی کشور‌های دیگر دخالت نمی‌کند بلکه براساس درخواست دولت رسمی آن کشور‌ها با تروریست‌ها مبارزه می‌کند که ما شاهد این مساله در عراق و سوریه بودیم این درحالی است که واشنگتن پایگاه‌های نظامی در منطقه دارد و در امور داخلی کشور‌ها دخالت می‌کند. ایران همواره خواستار بهبود روابطش با کشور‌های منطقه است و این مسأله‌ای است که رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان به طور رسمی و علنی آن را اعلام کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر