بازدید 5595

جزئیات زمانی ارزیابی تخصصی داوطلبان دکتری

کد خبر: ۹۰۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 29 May 2019

دانشگاه‌ها از ابتدای خرداد ماه وارد مرحله ارزیابی تخصصی کنکور دکتری شدند، همچنین با قرار دادن اطلاعیه در سایت دانشگاه به پذیرفته شدگان مرحله ابتدایی، اعلام کردند که پس از ثبت نام الکترونیکی در سامانه دانشگاه برای پذیرش حضوری در روزهای اعلام شده به دانشگاه مراجعه کنند.

به گزارش فارس، تمامی دانشگاه‌ها با قرار دادن اطلاعیه در سایت دانشگاه، به پذیرفته شدگان مرحله ابتدایی دکتری تخصصی، اعلام کردند که پس از ثبت نام الکترونیکی در سامانه دانشگاه برای پذیرش حضوری در روزهای اعلام شده به دانشگاه مراجعه کنند.

* جزئیات ارزیابی تخصصی

براساس این گزارش، داوطلبان باید مدارک لازم برای ثبت نام حضوری را به همراه داشته باشند تا در روند پذیرش آنها اختلالی وجود نداشته باشد، مانند تمامی فرآیندهای ثبت نامی داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان سنجش الزامی است.

اصل مدرک کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس از مواردی است که داشتن آن الزامی است و در صورت عدم وجود مدرک، داوطلبان باید کارنامه ریز نمرات خود را به همراه داشته باشند.

داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ‌التحصیل می‌شوند، اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۳۹ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری یا فرم مندرج در صفحه ۹۹ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی را باید با خود به همراه داشته باشند.

داشتن اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات از دیگر مدارک لازم برای ثبت نام است، البته آن‌دسته از داوطلبانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته باید اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه کنند.

همچنین افرادی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد نیستند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

همراه داشتن اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیئت علمی «رسمی- قطعی» یا «رسمی- آزمایشی» تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده‌اند؛ الزامی است.

داوطلبان در زمان ثبت نام تمام مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی خود را نیز باید به همراه داشته باشند.

* نحوه گزینش نهایی

گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته محل بر اساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز (نمره کل اولیه ۵۰ درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و ۳۰ درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی، حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، انجام می‌شود.

جزئیات زمانی ارزیابی تخصصی داوطلبان دکتری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر