بازدید 8113
۱

میوه را کیلویی چند بخریم؟

کد خبر: ۹۰۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 29 May 2019

جدیدترین کشف قیمت صورت گرفته از میدان مرکزی میوه و تره‌بار حداکثر قیمت منطقی هر کیلوگرم میوه در بازار را مشخص می‌کند که از هندوانه ۲۷۰۰ تومانی تا زردآلو ۲۰ هزار تومانی متفاوت است.

به گزارش ایسنا، یکشنبه‌های هر هفته قیمت هر کیلوگرم میوه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار براساسمعاملات صورت گرفته کشف می‌شود و نرخی به صورت میانگین اعلام می‌شود و با توجه به اینکه سود منطقی و قانونی برای هر کیلوگرم میوه از بازار عمده فروشی تا خرده فروشی نهایتاً باید ۳۵ درصد محاسبه شود، هر کیلوگرم میوه درجه یک نهایتاً باید با قیمت‌های محاسبه شده که جدول آن در زیر می‌آید، عرضه شود.

البته باید توجه داشت که حداکثر قیمت منطقی خرده‌ فروشی میوه یعنی سقف قیمت عمده‌فروشی آن در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به علاوه حداکثر سود منطقی ۳۵ درصدی خرده فروشی. بنابراین مردم نباید میوه را گران‌تر از این قیمت‌ها در بازار خریداری کنند و اگر با قیمت‌هایی بالاتر از این مواجه شدند قطعاً مصداق گران‌فروشی بوده و باید دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و اتحادیه فروشندگان میوه را مطلع کنند.

در این میان برخی میوه‌ها همچون هندوانه، طالبی، ملون، زردآلو، خیار، گوجه سبز، لیموترش و هلو پیش‌رس با کاهش قیمت مواجه شده و قیمت میوه‌هایی همچون پرتقال و سیب بدون تغییر نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است. با این وضعیت مردم در هفته جاری نباید شاهد افزایش و بالاتر رفتن قیمت میوه در بازار باشند.

در این میان حداکثر قیمت منطقی برای یک کیلوگرم پرتقال در انواع مختلف و از نوع درجه یک باید ۸,۱۰۰ تومان باشد. همین قیمت برای سیب زرد و قرمز ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان، کیوی، گلابی و گوجه سبز ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان، موز ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان، هلو پیش‌رس ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار ۴۷۵۰ تومان، طالبی ۶۰۷۵ تومان، ملون ۵,۴۰۰ تومان و هندوانه ۲,۷۰۰ تومان است.

جدول قیمت انواع میوه در بازار و نرخ منطقی آن در بازار مصرف به شرح ذیل است:

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تابناک دل خوشی داری.جدول زدی مردم میوه چند بخرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر