بازدید 3071

توطئه ترور مقامات ارشد امنیتی اندونزی ناکام ماند

پلیس اندونزی اعلام کرد، چهار تن از مقامات این کشور از جمله وزیر امنیت عالی و مشاور ارشد اطلاعاتی رئیس جمهوری هدف یک توطئه ترور ناکام قرار گرفتند که احتمالاً با آشوب‌های مرگبار در جاکارتا ارتباط داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 29 May 2019

پلیس اندونزی اعلام کرد، چهار تن از مقامات این کشور از جمله وزیر امنیت عالی و مشاور ارشد اطلاعاتی رئیس جمهوری هدف یک توطئه ترور ناکام قرار گرفتند که احتمالاً با آشوب‌های مرگبار در جاکارتا ارتباط داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جزئیات این توطئه ادعا شده کمتر از یک هفته پس از آن مطرح شد که در جریان بدترین و شدیدترین خشونت‌های سال‌های اخیر در جاکارتا هشت معترض کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

مرکز جاکارتا به دنبال دو شب درگیری خیابانی بین پلیس ضد شورش و معترضان گرفتار آشوب شدیدی شد؛ معترضانی که با انتخاب مجدد جوکو ویدودو به عنوان رهبر اندونزی مخالف هستند.

مقامات پلیس اعلام کردند: گروهی شش نفره که قصد داشتند مقامات دولتی و یک ناظر انتخابات را با هدف کشاندن کشور به آشوب ترور کنند، بازداشت شدند و بازداشت آن‌ها پیش از اجرای این توطئه صورت گرفت.

این مقامات افزودند: مغز متفکر این توطئه هفته گذشته در حالی که یک اسلحه به همراه داشت بازداشت شد.

پلیس اندونزی اعلام کرد: ویرانتو وزیر امنیت عالی، بودی گاناوان رئیس آژانس اطلاعات دولتی، گوریز مر مشاور امنیتی و اطلاعاتی رئیس جمهوری و لووت پاندجیتان وزیر کابینه هدف ترور قرار داشتند.

ویرانتو گفت: توطئه ترور شخصیت‌های دولتی با هدف ایجاد رعب و وحشت طراحی شده بود.

مقامات که اعلام کردند، شخص ویدودو هدف ترور نبوده اعلام نکردند که این توطئه چه موقع قرار بود صورت گیرد.

اعتراضات هفته گذشته به دنبال اعلام نتایج رسمی انتخابات به وجود آمد که نشان داد ویدودو به راحتی ترابووو سابیانتو رقیب خود را شکست داده است.

مقامات ادعا کردند: گروه‌های مختلف از جمله طرفداران سابیانتو و شبه نظامیان تندرو که قصد داشتند با انفجار بمب در جریان اعتراضات آشوب بوجود آورند، در مرکز جاکارتا حضور داشتند.

پلیس اندونزی همچنین اعلام کرد که آنها ۱۰ تن را به خاطر انتشار اخبار جعلی درباره این آشوب‌ها بازداشت کردند؛ براساس قانون اندونزی آشوب یک جرم به حساب می‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی