بازدید 4453

دولت ارز به کالا‌های اساسی را تعیین‌تکلیف کند

کد خبر: ۹۰۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 28 May 2019
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت کالا‌های اساسی افزایش و همین مسئله بر معیشت اقشار کم‌درآمد اثر سوء داشته است.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه مجلس برای اختصاص ۱۴ میلیارد دلار از منابع ارزی جهت تأمین کالا‌های اساسی، گفت: دولت در لایحه بودجه مشخص نکرده بود که جامعه هدف این ۱۴ میلیارد دلار چه‌کسانی هستند یا چگونه این پول هزینه می‌شود یا اصلاً این کالا‌های اساسی به چه کالا‌هایی گفته می‌شود؛ که عدم روشن بودن همین مسائل اجرای این قانون را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه در مجلس هم نمایندگان نسبت به اینکه مجلس در جریان امور توزیع ۱۴ میلیارد دلار قرار نخواهد گرفت، معترض بودند که همین اتفاق هم افتاد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اعلام اینکه سومین ماه از سال ۹۸ آغاز شده و دولت اقدامی در جهت اجرای مصوبه مجلس انجام نداده است، ادامه داد: برای بررسی و حل این مسئله مجلس جلساتی را با مسئولان ذی‌ربط داشتیم، ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و آقای لاریجانی رئیس مجلس به کمیسیون بودجه و محاسبات دستور داده تا با حضور مسئولان مربوطه این موضوع را پیگیری کند و گزارش آن را به نمایندگان ارائه دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه قیمت کالا‌های اساسی افزایش داشته و همین مسئله بر معیشت اقشار کم‌درآمد اثر سوء داشته است، گفت: باید مشخص شود که چه‌میزان از ۱۴ میلیارد دلار قرار است پرداخت شود، این مبالغ به چه کالا‌هایی اختصاص داده می‌شود و در نهایت خروجی چه خواهد شد. یک بار دیگر نیز گفته بودم که این مبلغ معادل ۵۳ هزار میلیارد تومان است؛ لذا مردم باید کالا‌های مذکور را با چه‌قیمتی خریداری کنند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل