بازدید 2984
۱

تدوین لایحه مالیات بر عایدی املاک، طلا، ارز و خودرو

کد خبر: ۹۰۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 28 May 2019

سرپرست سازمان امور مالیاتی، گفت: سازمان مالیاتی هم اکنون در حال بررسی وضع مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه املاک، طلا، ارز و خودرو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، محمد قاسم پناهی با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی هم اکنون بر روی موضوع مالیات بر عایدی سرمایه کار کارشناسی انجام می‌دهد و در حوزه املاک، طلا، ارز و خودرو این مالیات می‌تواند وضع شود، البته با توجه به ساختار اجرایی کشور، فرهنگ اجتماعی و زیرساخت‌های اطلاعاتی می‌توان تصمیم گرفت که این مالیات قابلیت اجرایی پیدا کند.

سرپرست سازمان امور مالیاتی، با تاکید بر اینکه اگر در اجرای هر قانونی زمینه اجرایی و فرهنگ اجتماعی آن دیده نشود شاید در اجرا با مشکل مواجه شود، افزود: سازمان امور مالیاتی با کلیات طرح نمایندگان درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه موافق بود، اما دستگاه‌های دیگر مخالفت و عنوان کردند که این طرح پخته نیست و تنها یک بعدی به مسکن پرداخته شده است.

پناهی ابراز امیدواری کرد که به زودی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه تدوین شود و گفت: در حال حاضر بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد تا روی مابقی بازارها و دارایی‌ها به جز مسکن این مالیات وضع شود تا لایحه آن به صورت کلی ارائه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مردم آن کشورهایی که این قبیل مالیات ها را میپردازند، در آرامش خیال و امنیت اقتصادی مطلق زندگی می کنند. دولت هایی دارند که مجری برنامه های توسعه ای مشخص هستند.
نه در کشور ما که هر روز همه چیز روی آسمان است و تکلیف هر فعالیتی نامشخص!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر