بازدید 4656

۶۰۰ هزارخانواده جدید به کمیته امداد پیوستند

کد خبر: ۹۰۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 28 May 2019
فاطمه رهبر گفت: اساسا رفع فقر مطلق یک ماموریت و وظیفه کلان برای حاکمیت و البته دولت است. این گونه نیست که یک نهاد به تنهایی بتواند فقر مطلق را ریشه کن کند. 

به گزارش میزان، طبق آمار بانک جهانی، فردی که در روز ۱ دلار و ۲۵ سنت نداشته باشد، دچار فقر مطلق است و آنطور که دکتر عادل پیغامی استادیار دانشکده‌ی معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع)، می‌گوید «افراد زیادی از جامعه‌ی فقرا در ایران، با ثبت نام همزمان در کمیته امداد یا برای دریافت یارانه معمولا این رقم را دریافت می‌کنند و به همین دلیل ایران در اهداف هزاره‌ی سوم با اعلام نهاد‌های بین المللی تقریبا شاخص فقر مطلق در کشور ندارد.»


۶۰۰ هزارخانواده جدید به کمیته امداد پیوستند

«در سال ۹۷، ۶۰۰ هزار خانواده جدید تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفتند»؛ فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد  این خبر را اعلام کرد و هدف از این مسئله را رفع فقر مطلق در کشور عنوان کرد.

عملکرد قابل دفاع کمیته امداد در زمینه رفع فقر مطلق در کشور

او البته این نکته را هم متذکر شد که عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه رفع فقر مطلق را در حد اعتبارات تخصیصی و ماموریت‌های محوله باید ارزیابی کرد و  رهبر معتقد است که کمیته امداد با همکاری مجلس و دولت در این زمینه موفق عمل کرده است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها متولی رفع فقر در کشور نیست

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در ادامه تاکید می‌کند: «اساسا رفع فقر مطلق یک ماموریت و وظیفه کلان برای حاکمیت و البته دولت است. این گونه نیست که یک نهاد به تنهایی بتواند فقر مطلق را ریشه کن کند. رفع فقر مطلق تابعی از سیاست‌ها و اقدامات کلان در حوزه عدالت اجتماعی است و فقط دستگاه‌های حمایتی را در بر نمی‌گیرد بلکه حوزه اقتصادی و معیشتی را نیز در بر می‌گیرد.»

رهبر با بیان اینکه، «کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها متولی رفع فقر در کشور نیست» می‌افزاید: صرفا بخش مشخص و محدودی از اعتبارات رفاه اجتماعی و فقر زدایی به این نهاد تخصیص می‌یابد.

کمیته امداد کنترلی بر عوامل مولد، محرک و موثر بر فقر ندارد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، در خاتمه این را نکته را هم عنوان کرد که موجودیت فقر و مدیریت آن موضوعی فراتر از کارکرد و وظایف دستگاه‌های حمایتی و مقوله‌ای چند بعدی و چند لایه است. کمیته امداد فی نفسه کنترلی بر عوامل مولد، محرک و موثر بر فقر ندارد، لذا باید متناسب با آن از این نهاد مطالبه کرد و یا انتظار داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس