بازدید 3689

تنش تجاری آمریکا با چین، طلا را گران کرد

قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال انتشار آمار ضعیف از اقتصاد آمریکا و کاهش ریسک پذیری در بازار، به 1286.48 دلار در هر اونس افزایش یافت.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 27 May 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با توجه به نگرانی در مورد طولانی شدن جنگ تجاری آمریکا و چین که سبب ریسک پذیری در بازار شده است و همچنین با انتظار آمار اقتصادی ضعیف آمریکا که امکان کاهش نرخ بهره را در این کشور تقویت کرده است، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.55 دلار افزایش 1286.48 دلار فروخته شد. قیمت این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات تا 1287.32 دلار، بالاترین رقم از 17 ماه می تاکنون بالا رفت.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار در سنگاپور گفت: «از آنجایی که تمایل برای ریسک کردن در بازار تاحدودی کم شده است، طلا واقعا خسارات اولیه را جبران کرد.»

«تحریم های آمریکا علیه هوآوی و حتی باقی شرکت های فناوری چین نیز واقعا بر شدت تنش‌های تجاری با چین افزوده است.»

انتشار یک سری آمار ضعیف از اقتصاد آمریکا در هفته گذشته، بر نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری طولانی شده با چین، که تاثیرگذاری بر اقتصاد آمریکا و تقویت احتمال کاهش نرخ بهره این کشور را آغاز کرده است، افزود.

دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای بین المللی با چالش روبرو است و از بالاترین رقم 2 سال گذشته فاصله گرفته است که این امر طلا را برای مالکان دیگر ارزها ارزان تر می‌سازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل