بازدید 2998

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ زنگ خطر در شمال سوریه را به صدا درآورد

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ وضعیت انسانی در شمال سوریه را بسیار بد توصیف کرد.
کد خبر: ۹۰۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 27 May 2019

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ وضعیت انسانی در شمال سوریه را بسیار بد توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، عدنان حزام، سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دفتر خود در حسکه سوریه اظهار کرد که به دنبال شدت گرفتن درگیری‌ها میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و مخالف و فرار غیرنظامیان از آتش جنگ در شمال این کشور، وضعیت انسانی در ادلب و حومه حماة بسیار بد است.

وی افزود: این تحولات باعث آوارگی حدود ۱۳ میلیون شخص از شهروندان آن شده که حدود شش میلیون از آنها در داخل سوریه هستند. این درحالی است که نیمی از این آمار کودک هستند و نیاز اساسی به سرپناه، غذا و مراقبت‌های بهداشتی دارند.

حزام گفت: موج‌های عظیمی از آوارگان در نتیجه جنگ‌ در حومه حماة و ادلب شکل گرفته است که وضعیت بیشتر آنها ناامید کننده است و برای رسیدن به اردوگاه‌های مؤقت شرایط دشواری را تجربه کرده‌اند. ما نیز به عنوان پاسخگویی فوری و با هماهنگی با کمیته هلال احمر سوریه اقدام به فراهم کردن غذا، وعده‌های غذایی گرم، آب آشامیدنی و مراقبت‌های بهداشتی برای این افراد کردیم.

وی درباره وضعیت آوارگان منطقه الباغوز در اردوگاه الهول نیز تأکید کرد: ما به دنبال تأمین نیازها، بهبود وضعیت زندگی، فراهم کردن وعده‌های غذایی گرم برای آوارگان و حمایت از واحدهای پزشکی در اردوگاه الهول هستیم و به همین منظور ظرفیت آشپزخانه را به ۱۰ هزار وعده غذایی در روز افزایش داده‌ایم.

حزام با اشاره به حجم نیازهای پزشکی و بهداشتی در اردوگاه الهول و دیگر اردوگاه‌های آوارگان گفت که مواردی از التهاب مجاری تنفسی (برونشیت) میان کودکان و نوزادان تازه متولد شده وجود دارد که باید به بیمارستان‌های تخصصی منتقل شوند و علی‌رغم تمامی این تلاش‌ها سیستم پزشکی قادر به برآورده کردن نیازهای بزرگ در اردوگاه‌ها نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار