بازدید 30049
کنفرانس خبری ترامپ و نخست وزیر ژاپن؛

ترامپ: ایران با همین حکومت می‌تواند به کشوری عالی تبدیل شود/ از نخست وزیر ژاپن می‌خواهم میانجی مذاکره ایران و آمریکا شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که به ژاپن سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن، بار دیگر خواستار مذاکره با ایران شده و از نخست وزیر ژاپن خواسته برای میانجیگری بین دو کشور به ایران سفر کند.
کد خبر: ۹۰۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 27 May 2019

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که به ژاپن سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن، بار دیگر خواستار مذاکره با ایران شده و از نخست وزیر ژاپن خواسته برای میانجیگری بین دو کشور به ایران سفر کند.

به گزارش «تابناک»‌ به نقل از شبکه اسکای نیوز، نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در پایان مذاکرات چند روزه دونالد ترامپ در ژاپن، کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اظهار کرد، ترامپ برای میانجی‌گری بین ژاپن و کره شمالی تلاش می‌کند.

نخست وزیر ژاپن گفت با ترامپ درباره کره شمالی،‌ مسائل اقتصادی و نشست سران گروه ۲۰ مذاکره کرده است و ژاپن قصد دارد قدرت ائتلاف دو کشور را به رخ بکشد.

آبه همچنین تأکید کرد که دوست دارد با رهبر کره شمالی دیدار داشته باشد.

ترامپ نیز ابراز امیدواری کرد که رهبر کره شمالی از فرصت استفاده کند و خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره شمالی را بپذیرد.

ترامپ در ادامه سعی کرد تا لحن اظهارات خود علیه جمهوری اسلامی را تا حدی ملایم کند. اظهارات تند ترامپ طی روزهای اخیر موجب تشدید تنش بین واشنگتن و تهران شده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: بر این باورم که ایران مایل به مذاکره و گفت‌وگوست و اگر آنها مایل به مذاکره باشند، ما نیز حاضریم مذاکره کنیم. خواهیم دید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد ولی یک واقعیت را می‌دانم و آن این که نخست وزیر ژاپن روابط بسیار نزدیکی با رهبری ایران دارد، کسی نمی خواهد شاهد رخ دادن اتفاقات هولناک باشد، به خصوص من.

ترامپ همچنین در اظهارنظری بی سابقه گفت: ایران این شانس را دارد که با همین حکومت به کشوری عالی و بزرگ تبدیل شود. ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم.

ترامپ اظهار کرد: ما امضای توافقنامه‌ تجاری دو جانبه برای کاهش کمبود تجاری با ژاپن را بررسی کردیم. ژاپن ۱۰۵ جنگنده‌ آمریکایی از نوع اف ۳۵ از آمریکا خریداری می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد، کیم جونگ اون به دنبال ایجاد کشوری قوی به لحاظ اقتصادی است. امور درباره کره‌شمالی به خوبی پیش می‌رود.

ترامپ: از نخست وزیر ژاپن می خواهم میانجی مذاکره ایران و آمریکا شود/ نمی خواهم اتفاق وحشتناکی بیفتد

ترامپ تصریح کرد، تحقیقات رابرت مولر بازرس ثابت کرد که من هیچ تعاملی با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ نداشته‌ام.

وی تصریح کرد: دموکرات‌ها باید صحبت با روس‌ها را کنار بگذارند زیرا درباره چیزی صحبت می‌کنند که اصلا اتفاق نیفتاده است. گزارش رابرت مولر خوب بود و هیچ اتهامی علیه من درباره تبانی با روسیه مطرح نشد.

دونالد ترامپ همچنین پیش از این کنفرانس خبری پس از دیدار با شینزو آبه به خبرنگاران گفت: شخصاً فکر می‌کنم اتفاقات خوب زیادی با کره شمالی در پیش باشد. ممکن است نظرم در این باره درست یا اشتباه باشد. احترام خوبی میان آمریکا و کره شمالی شکل گرفته است. باید دید چه پیش خواهد آمد.

ترامپ در اوایل دیدار چهار روزه‌اش از ژاپن در توییتر نوشت، نگران آزمایش‌های موشکی کره شمالی نیست و افزود: مطمئنم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به تعهدی که به من داده، پایبند است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، او در این توییت به عدم پرتاب تسلیحات دوربرد و موشک‌های هسته‌ای اشاره کرد.

او همچنین توصیف جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا، که کیم را دارای «آی کیو پایین» دانسته بود، به سخره گرفت و گفت، به این اظهارات خندیده است.

اظهارات ترامپ اما با گفته‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تضاد است. او در توکیو به خبرنگاران گفت: قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی را از پرتاب هرگونه موشک بالستیک منع می‌کند و بدون شک این کار نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

با این حال شینزو آبه در این خصوص با ترامپ هم‌نظر نیست و در حالی که در واکنش به این آزمایش‌های موشکی گفته، این آزمایش‌ها "تاثیری بر امنیت ژاپن نداشته‌اند"، آن‌ها را "بسیار تأسف برانگیز" و "نقض قطعنامه‌های شورای امنیت" خوانده است.

ترامپ اندکی پس از رسیدن به ژاپن در سفارت آمریکا با رهبران تجاری این کشور دیدار و در سخنانی اظهار کرد، تجارت یک مسأله برجسته در گفت‌وگوهایش طی این سفر خواهد بود.

این دو کشور پس از خروج آمریکا از شراکت ترنس پاسیفیک، هنوز به توافقی تجاری دست نیافته‌اند؛ اما ترامپ در سخنان خود گفت: با این توافق، امیدواریم عدم تعادل تجاری جبران و موانع صادرات آمریکا برداشته شود و از منصفانه بودن و تعامل هم‌پا در روابطمان اطمینان حاصل شود و به هم نزدیک‌تر شویم.

رئیس جمهوری آمریکا اما پس از دیدار با آبه اعلام کرد که مذاکرات تجاری به مدت چند ماه و تا انتخابات ژاپن در ما ژوئیه متوقف خواهند شد.

پیشرفت تجاری همچنین یکی از محورهای گفت‌وگوی این دو رهبر در هنگام صرف ناهار پس از بازی گلف بود.

علاوه بر این، آبه و ترامپ در یک مسابقه کشتی ژاپنی نیز حاضر شدند و جایزه فرد پیروز به دست ترامپ اهدا شد.

دونالد ترامپ و همسرش ملانیا ترامپ همچنین در سومین روز سفر به ژاپن با امپراتور ناروهیتو، امپراتوری جدید این کشور و همسر او دیدار کردند.

ترامپ نخستین رهبر جهانی است که با امپراتور جدید ژاپن دیدار می‌کند. ناروهیتو روز یکم ماه می جانشین پدرش شد.

رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر ژاپن پس از دیدار ترامپ با امپراتوری ژاپن بار دیگر در نشستی حاضر شدند و ناهار را با یکدیگر صرف و پس از آن در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

ترامپ در این نشست اظهار کرد، او و نخست وزیر ژاپن یکدیگر را بسیار خوب درک می‌کنند.

او همچنین اظهار کرد، این دو رهبر برای بازگرداندن شهروندان ژاپنی ربوده شده توسط کره شمالی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گفته آبه، این دو رهبر در دیدار خود درباره کره شمالی و «دیگر چالش‌های جامعه بین‌المللی و همچنین نشست گروه ۲۰» که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر، روزنامه یومیوری شیمبون ژاپن به نقل از منابع آگاه دولت توکیو نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به تصمیم شینزو آبه برای سفر به تهران در ماه ژوئن و تلاش برای میانجیگری بین ایران و ایالات متحده و کاهش تنش ها بین دو کشور، واکنش مثبتی نشان داده است.

این گزارش افزود: شینزو آبه روز یکشنبه به ترامپ اطلاع داده است که مایل به سفر به تهران و تلاش برای میانجیگری بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است.

منابع دولت ژاپن گفتند: ترامپ از این پیشنهاد حمایت کرده و خواستار سفر فوری نخست وزیر ژاپن به تهران شده است.

چند روز قبل بود که شینزو آبه درباره سفر به ایران با جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همین طور محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت‌وگو کرده است.

رویترز نیز نوشت: ژاپن متحد نزدیک آمریکا، روابط دیرینه و سنتی با ایران داشته است. در جریان این سفر شینزو آبه می خواهد ایران را تشویق کند تا به تعهداتش پایبند بماند.

خبرگزاری کیودو نیوز نیز گزارش داده است که سفر شینزو آبه به تهران طی روزهای 12 تا 14 ژوئن (22 تا 24 خرداد) انجام خواهد شد. آخرین باری که یک نخست وزیر ژاپن به ایران سفر کرده، مربوط به سفر 1978 میلادی توسط تاکئو فوکودا است. این سفر مدت کوتاهی قبل از سرنگونی رژیم شاهنشاهی صورت گرفته است.

پیش از این عمان نیز آمادگی خود را برای کاهش تنش ها بین تهران و واشنگتن اعلام کرده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی تأکید کرده است که تهران در هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با واشنگتن شرکت نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰۸
در این رابطه نظر مردم مورد همه پرسی گذاشته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
هیهات من الذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مردمی که با وعده ی رقص و کنسرت میلیونی رای میدن و با سرنوشت ملت بازی میکنن به هیچ وجه مورد اعتماد نیستن.
نعمت
| France |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ترامپ بیجا کرده حالا که دیگه به آخر خط رسیده داره التماس و منت کشی میاره. ولی ما فبول نمیکنیم وبا مقاومت نابودش میکنیم. باید شروط 13گانه ما رو قبول کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
بیش از نود درصد مردم موافق صلح و رفاه خود و توسعه کشور و ایجاد امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاری های کلان داخلی و خارجی هستند
تا بازار تولیدات در حجم و اندازه های بزرگ‌در کل کشور ایجاد نگردد بیکاری از بین نخواهد رفت
و تا روابط با دنیا به سطح احترام آمیز و کنار گذاشتن نفرت پراکنی و تنش پیش نرود سرمایه گذاری صورت نخواهد گرفت و مشکلات متعدد کشور و مردم حل نخواهد شد
اگر مردم به رفاه و امید و آرامش و اطمینان برسند قطعا در پشت مسولانشان خواهند ایستاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
رفراندوم را سال 92 انجام دادیم نتیجه اش هم شد وضعیت فعلی
کمی هم کار کنید بس است بهانه جویی
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اول ببینید نظر مردم مهم هست یا نه . ولی علم الهدی دیروز گفت رفراندوم در مردم سالاری دینی بی معنی هست .
ناامید
| France |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ترامپ بااین حرف جرقه مذاکره منصافه و جدید را زد حالا مونده ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ترامپ دقیقا درست گفته ، ایران میتواند به کشور عالی و باج بده ، درست مثل اعراب تبدیل بشه و مسلما برای آمریکا عالی بشه ، اما مردم ما باید سالیان سال این فلاکت و بدبختی رو تحمل کنند ..
ناشناس
| France |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ترامپ می اید تهران؟
ترامپ خوب است اخر یا بد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اینقدرساده نباشیداین اقاداره زمینه حمله رااماده میکنه که بعدابگه من تااخرین لحظات قبل ازشروع جنگ به ایران پیشنهادمذاکره دادم حتی گفتم قصدتغییرحکومت راندارم اماانهانپذیرفتندپس انهامسوول شروع جنگ هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
"مردم میلیونی رای میدن و با سرنوشت ملت بازی میکنن"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
از همه شما عزیزان میخام که نظرات دلواپسان رو توجه کنید ببینید اینها بجز قدرت به چیز دیگری هم فکر میکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
نظر ملت رو پرسیدن خوبه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ناشناس 1721 یعنی الان فلاکت و بدبختی تو مملکت نیست دیگه!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
من و دوستام که پنجاه میلیون می شیم خواستار مذاکره هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
آدم عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
دوست ناشناس 14:35 میشه بفرمایید اگه مردم مورد اعتماد نیستن پس کی مورد اعتماد هست؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
هیهات من الذله
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
بیچاره ژاپن که نخست وزیرش برای سفر به ایران بایداز رئیس جمهور آمریکا اجازه بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
خوب بسلامتی پیام اقای ظریف هم که ازطریق ژاپن به ترامپ رسید ترامپ هم که کلی حرفهای قشنگ قشنگ زد! سوییس هم که اعلام کرد اماده برگزاری مذاکرات است ! باید دیداینبار قراراست قلب کدام راکتور بتن ریزی شود !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
فریب حرفهای قشنگ ترامپ رانخورید
ولی ترجمه انگلیسی ترامپ حرف از میانجیگری نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
با عرض سلام خدمت آمریکاپرستای عزیز
عزیزان ، میشه لطف کنید براساس متد ماست مالیزاسیون و روشهای خلاقانه ماله کشی که جدیدا ابداع کردید بیانات دایی ترامپ رو برای بیسواتایی مثل من تفسیر کنید تا ماها هم از این فرمایشات سر در بیاریم
اینجور که به عقل من بی سوات میرسه دایی ترامپتون میخواد هرطور که میشه به آمار مکدونالد و پپسی خورها اضافه کنه و مارو از کیک و ساندیس خوردن منصرف کنه
راستی شما که ی عمریه دارید مکدونالدو پپسی میخورید میشه بفرمایید که مکدونالد چه طعمی داره که شما اینقدر بهش وابسته شدید و هرطور که بتونید میخواید مکدونالد و پپسی رو بخورید حتی اگه مجبور باشید بخاطرش ی قسمتی از وطنتون رو هم بفروشید
ما که تا حالا فقط کیک و ساندیس گیرمون اومده ، اگه لطف کنید دست مارو هم بگیرید ممنون میشم
ناشناس
| Thailand |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
او از همه ی دنیا باج می خواهد و تمجید های تجملی، وعده های اغوا کننده، نرم خویی، تند خویی، خشم، خروش و سایر تغییرات صدا، چهره، رفتار و حالات، تحقیر و توهین جزء ابزارهای سیاست ورزی رئیس جمهور خود شیفته آمریکاست، هیچ محلش نگذارید، بره پی کارش
هرگز با او و دولت او مذاکره نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ناشناس عزیز به خدا مکدونالد خوش مزه تر از ساندیس باور کنید الان ژاپن با مکدونالد موفق تره یا ما با ساندیس ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
خوب بسلامتی پیام اقای ظریف هم که ازطریق ژاپن به ترامپ رسید ترامپ هم که کلی حرفهای قشنگ قشنگ زد! سوییس هم که اعلام کرد اماده برگزاری مذاکرات است ! باید دیداینبار قراراست قلب کدام راکتور بتن ریزی شود !!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
مهم نیست ترجمه حرفش چیه ، مهم اینه که با یک کلمه قیمت دلار رو تو مملکت ما بالا و پایین میکنه
به چه تعهداتی پایبند بمانیم؟
ژاپن کشوری با شخصیت و فهمیده ترین کشور خاوری دنیا
اما لازمه برای ما آورده بیاورد و مذاکره بده بستان است . نمیشود که ما متعهد باشیم طرف مقابل خیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مانده صنعت موشکی
دنبال همین امده اند
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
پیشگویی نکنید، در میز مذاکره صحبت کنید، موشکهامون سر جاش خواهند ماند، ولی فقط روی برنامه اتمی حرف بزنید در مقابل صادرات نفتمون مجددا بازگردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ترامپ با ایران مذاکره کنه چی به دست میاره؟
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
عزیز 17:41 مسئله هسته ای ایران که با برجام تموم شده بود
در چهل سال گذشته هیچ کدام از نخست وزیران ژاپن به ایران نیامده اند. کدام روابط بسیار خوب؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
پاناسونیک روی میز
داره تقصیرا رو میندازه گردن ایران
داره تقصیرا رو میندازه گردن ایران
ترامپ مثل دختر بچه های 6 ساله است. می گه میانجی که مثلا آدم رو بترسونه که اگر مذاکره نشه جنگ می شه و ما هم بگیم وای وای نه نه و دوان دوان به سوی مذاکره بشتابیم. تنها دلیلی که ترامپ رو به جنگ می کشونه پرت کردن حواس ها از مسئله استیضاح است و بس!
مسئولان عزیز
این جناب ترامپ با چه زبانی بگه بیایید مذاکره کنیم اخه؟ یع ذره کوتاه بیابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
تاریخ را بخوان تا مثل بچه ها نظر ندهی
قاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مذاکره با یک عهد شکن بالفطره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
با زبان آدمیزاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مسئولین عزیز خودشون میدونن که یه ذره نمیتونن کوتاه بیان. باید تا ته کوتاه بیان تا ترامپ دست برداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
با زبان تحریم نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اگه راست میگه اول بگه شکر خوردم توافق مذاکره قبلی رو پاره کردم تا باهاش مذاکره کنیم ولی نه برای داشته های خودمون که دو دسته تقدیم کنیم بلکه مذاکره درشرائط برابر . ی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ناگفته نماند که ترامپ قبل از خروج از برجام هم پیشنهاد مذاکره در زمینه های دیگر را داد ولی ما قبول نکردیم و شاید به همین بهانه از برجام خارج شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اتفاقا چون مسئولان عزیز کوتاه نیومدند ترامپ الان داره میگه بیاید مذاکره کنیم و داره همه رو برای میانجیگری میفرسته سراغ ایرانیا وگرنه ترامپ جونتون هنوز سر کار نیومده بود که از برجام خارج شد و تحریمای ایران رو تشدید کرد
ترامپ مهربونتون اگه میتونست با جنگ و یا شورش و یا تحریم و یا تهدید ایران رو وادار به تسلیم کنه هیچوقت سراغ گزینه مذاکره و میانجی برای مذاکره نمیرفت
على
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
آقاى على ١٦.٠٣

آقاى ترامپ بعد ىا قبل از اىنكه به تعهدات برجامىشون عمل كرد مىخواست با اىران مداكره كنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
علی آقا۱۶:۰۳
بخدا خود ترامپ هم دیگه تا این حد از شما توقع نداره و حتی خودش هم چنین ادعایی نکرده که شما میفرمایید
ترامپ جونتون حتی قبل از اینکه انتخاب بشه در تبلیغات انتخاباتیش اعلام میکرد که در صورت انتخاب شدن یکی از اولین کارهایی که میکنه خارج شدن از برجامه و اصلا بطور کلی برجام رو غیرقابل قبول میدونست
واقعا آدم متحیر میشه که شماها کی هستید و با چه استدلالی و به چه دلیلی دارید سعی میکنید کارای آمریکاییهارو توجیه کنید در حالی که حتی خودشون هم چنین ادعاهایی ندارند
کاسه داغتر از آش که میگند شما مصداق خوبی براش هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
آقای ۱۳:۴۵
سفارش میکنی کدوم تاریخ رو بخونبم ؟
اطلاعات می گوید با هزینه ای که دولت آمریکابرای اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به خلیج فارس متحمل شده است حمله به ایران حتمی است و ظرف دو سه ماه آینده صورت خواهد گرفت . آنهم نمی توان پذیرفت رئیس جمهوری تاجر ایالات متحده در صورتی که قصدی برای حمله به ایران نبوده است به راحتی راضی به این همه هزینه شده باشد .
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
هیچ جنگی نمیشه این نیروها برای کمک به پروژه معامله قرن هستش امیدوارم مه جنگ نشه چون جنگ در خاورمیانه اونم با ایران بسیار پر هزینه و خطرناک خواهد بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
درباره سرسام آور بودن هزینه باهاتون موافقم ولی شاید این هزینه رو دول عربی می دن
نمیشه تک بعدی به قضیه
نگاه کرد خسته شدن مردم آمریکا از جنگ آوری دولت مردا شون در خاورمیانه که به انتخابات آتی آمریکا مربوط میشه
قرار داشتن ایران در منطقه گرم و خشک در فصل تابستان کار رو برای نفوذ به خاک کشور سخت میکنه و همچنین پهناور بودنش میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اطلاعات میگوید چند برابرشو از شیوخ جنوبی خلیج فارس گرفته
پس ضرر نکرده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
عمو جان بجز کپی پست اگر کار دیگه ای هم بلدی بیاریمت شرکت خودمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
صورتحساب هزینه ها توسط اعراب پرداخت میشود
ناشناس
| France |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اگر جنگ بشه عربستان هم دشمن ایران محسوب میشه ، ترامپ با تشدید شرایط برای جنگ میخواد به سعودی ها بگه که باید بیشتر سلاح بخرید
در ضمن اگر جنگ بشه آمریکا حدود هفتصد میلیارد دلار در همین خاور میانه از دست میده بخاطر اینکه سپاه پایگاهاشو هدف میگیره
)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اطلاعات شما نادرست است. آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ایران به هیچ عنوان نباید با ترامپ مذاکره کنه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
خوب اگه جنگ شد شما بفرما پیشقدم شو که شهادت نصیبت بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
جدی؟؟ مثکه از وضع کوچه خیابونا و بدبختی مردم بی اطلاعی.. یا شایدم ساندیسای خنک نصیبت میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
کی حالا گفته که قراره جنگ بشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ساندیس خنک و دلچسب همراه با یه وام و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مذاکره نخواهیم کرد. جنگ هم نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
راست می گه بابا
حالا با گذاشتن این تیتر منظورت اینه که آمریکا از ما می ترسه?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
بله که میترسه اگه نمیترسید یه لحظه درنگ نمیکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
البته که نه . قطعا آمریکا از ایران نمیترسه
شرایط خطیری است ترامپ مرتب اعلام آمادگی برای مذاکره میکند و امتناع ایران از مذاکره برای جهان قابل قبول نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
برو عامو
اگه ایران زیر بار بره فردا دوباره دبه میکنن میگن با رئیس جمهور بعدیمون هم مذاکره کن
شما میمونی و یه دنیا تعهد یکطرفه بدتر از الان
ناشناس
| France |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
نمیشه گفت برای جهان قابل نیست ما بیش از یک دهه مذاکره کردیم بعد یک طرف بعد از سه سال پیمان رو نقض میکنه میگه بیاید دوباری مذاکره کنیم ما از کجا بدونیم رییس جمهور بعدی آمریکا زیر این
توافق نمیزنه ؟
به نظر من چیزی الان قابل قبول نیست امپریالیسم امریکایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
جهان کیه؟آمریکا یک باجگیر همه کاره شده.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
برای اینکه کمتر از یکسال دیگه انتخابات رو در پیش داره معلومه اگه جنگ بشه. احتمال برنده شدنش خیلی پایین می اد.
افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ترامپ‌باید به عهدی که امریکا در امر برجام‌امضا کرده برگردد بعد مذاکره این را عقل می گوید لطفا تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
جهان وقتی میبینه ترامپ مثل اب خوردن از برجام خارج میشه و کره شمالی به این شکل ضایع شد حق به ایران میده ای دشمنای ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ترسو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
دنیا دارد به جدایی از امریکا فکر میکند ما هنوز در شیدایی امریکا
عجیب است که همه چیز مربوط شه به امریکا
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ترامپ‌با این سیاست میخواهد به شرکایی سیاسی و اقتصادی خود در دنیا بفهماند که من اهل مداکره هستم ایران هست که قبول نمیکند . یعنی در این کار پیش دستی کرده و گفته من میخواهم‌ایران بمب اتم و سلاح اتمی نداشته باشد . آیا ایران دنبال سلاح هسته ای هست ؟
۱۶.۰۶ ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
شما دارید اشتباه فکر می کنید
متاسفانه علیرغم مشکلات عدیده که زندگی را بر ملت تلخ کرده است و فساد اقتصادی هر روز به شکلی بروز می کند هیچ یک از مسئولین حتی حاضر نیستند به خاطر مردم فکر مبارکشان را به کار بیاندازند شاهد یک راهی برای مذاکره وجو داشته باشد فقط نشسته اند و سرسختانه حرف خود را تکرار می کنند صبر مردم هم حد و اندازه ای دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مردم الان خودشون میدونن چه گندی زدن واسه همونه ساکتن خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
همین شرایط فعلیمون نتیجه مذاکره با آمریکا سر برجام هست اخوی
باید به تمام کلماتی که ترامپ به ربان میاورد توجه کرد ترامپ ثابت کرده به حرفهایی که میزنه عمل میکنه ، وقتی میگوید نمیخواهد اتفاق وحشتناکی بیقتد باید جدی گرفته شود ایران باید بین مذاکره و تحریمهای بمراتب شدیدتر یکی را انتخاب کند بدون اینکه امریکا اجازه دهد اقدامی تلافی جویانه توسط ایران انجام شود
ایران بر سر چه چیزهایی می خواهد مذاکره کند؟ 12 شرط پمپئو یکی از دیگری بدتر است. ایران باید نیروهایش را از منطقه خارج کند. این یعنی حزب الله لبنان را به اسراییل بفروشد. ایران باید موشک با برد بیشتر از 300 کیلومتر نداشته باشد. این هم حکم این را دارد که برویم زیر یوغ عربستان و برای همیشه مثل بدبخت ها زندگی کنیم.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ایران فقط سه تا شرط را قبول کنه حله حل
اول اینکه کار ی به کار اسراییل نداشته باشه
دوم اینکه آزمایش موشکی نکنه
سوم اینکه غنی سازی بعد از دو هزار بیست و پنج هم ادامه نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
این 3تا شرط که ته ذلت بود
خطاب به حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
عربستان دنبال بمب هسته ای بعد انتظار داری ایران دست بسته بشینه؟ بابا یکم تفکر هم خوب چیزیه ها ، بعدش چرا بخاطر بیگانگان باید صنعت دفاعی مان را تعطیل کنیم؟ شاید گزینه اولت رو بشه کاریش کرد ولی دومی و سومیت هرگز
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
خخخخخ طرف یعنی میخاد شرط هم بذاره؟
وقتی رهبرصراحتامیگویند مذاکره نمیکنیم معنی اش این است که هیچ حرکت علنی ویامخفیانه و مستقیم وغیرمستقیم ( ازطریق میانجی) به قصد مذاکره نبایدصورت گیرد درنتیجه مطرح کردن پیشنهاداتی مثل رفراندوم هم دراین شرایط محلی از اعراب ندارد
والسلام نامه تمام
بدبختی همین است. وای به حال اینکه بفهمند شما یک کاری کرده اید. توقعات می رود بالا. ترامپ می گوید شما که با اوباما مذاکره کردید و به او امتیاز دادید بیایید با من هم مذاکره کنید و به من هم امتیاز بدهید. به رگ غیرت سفید پوستی اش بر می خورد که ایران به اوباما امتیاز داده و به او نمی دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
مثالی میزنم واست، فرض کن شما با یک نفر دعوایی می کنی و حالا دندون طرف رو میندازی تو معده طرف ، طرف میره شکایتی میکنه و دیه هم میدی و تعهد نامه امضا می کنی، دیگه هر سال نمیری تعهد نامه امضا و دوباره دیه بدی ، یکبار انجام میدی و خلاص ، ترامپ سنگی رو انداخته توی چاه که خودش هم نمیتونه درش بیاره
وقتی قراره ترتمپ به ژاپن بره و چندروزقبلش ظریف میره اونجا این یعنی چی؟ مگررهبری صراحتا اعلام نکردندکه با مذاکره با مریکا سم است ومذاکره بادوات فعلی امریکا سم مضاعف است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ظریف که سرخود نمیره عزیزم،اجازه داده شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مذاکره نمی‌کنیم. جنگ هم نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
چرایکی جلوی این کارهای ظریف رانمیگیره؟!!!!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
ما قبلا تجربه سر کشیدن جام زهر رو داریم.
ترامپ يك ادم جاه طلب است اگر با اون وارد مذاكره شويم مطمئنا امتيازهاى خوبى بدست
مياوريم بخصوص اينكه قراداد با ترامپ برعكس
اوباما به تصويب كنگره ميرسد و تبديل به قانون
ميشود و ديگر لغو نخواهد شد بهترين موقعيت
تاريخى براى ايران الان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
اشتباه نکن ، ما روی چه منطقی باید بریم با ترامپ مذاکره کنیم
برید اصل کطلب را انگلیسی مطالعه کنید کلا این حرفها درست نیست
خبرگزاری های داخل بصورت هدفمند دارند اخبار جنگ ایران و امریکا را به سود خود تحریف میکنند
برای ترامپ و امریکا هیچ چیزی مهمتر از کارخانجات اسلحه سازیشان نیست امریکا نه در ظاهر ولی در باطن از عدم مذاکره ایران استقبال میکند
حیف امروز تعطیله وگرنا بخاطر این حرفش دلار میومد پایین .

بعدش همتی هم میومد میگفت " ما یک بسته سیاسیی ارزی جدید اجرا کردیم و....."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اشتباه نکنیداین اقاحرفش یه چیزه عملش یعنی تحریمهای پی درپی اش چیزدیگه ای دلاربخاطرتحریمهاوبسته شدن راههای وروداسکناس به کشورمیره بالا
امیدوارم شیفتگان شیطان بزرگ فریب اشک تمساح ترامپ رانخورندوتتمه توانمندی هسته ای مان راکه برایش اینهمه زحمت کسیده وشهیدداده ایم برباد ندهند
ترامپ جان تو اگه میخوای جمله یا مذاکره بکنی بکن
من به عنوان یک ایرانی که موفقیت و پیشرفت کشورم اولویتم میباشد ونه حزب و جناحها چه خارجی چه داخلی اعلام میکنم اول امریکا باید به برجام برگرده بدون هیچ پیش شرطی دوما در این دویست سال گذشته به علت نداشتن ارتشی مجهز و قوی کلی خاک از دست دادیم پس مذاکره برای برجام موشکی و نظامی ایران کلا غیر قابل قبول ومردوده و تحمل تحریمها بهتر است تا اینکه توان موشکی و دفاعی خود را از دست بدهیم و خاک و ناموسمان را در برابر دشمنان بی دفاع و اسیب پذیر کنیم در مورد حضور منطقه ای ایران هم ما با زور وارد کشور دیگری نشده ایم بر خلاف انها
به زبان ساده ترامپ می‌گوید یا بیایید سر میز مذاکره و امتیاز بدهید یا با شما می‌جنگیم. اگر راست بگوید که چیزی گیر ما نمی‌آید. اگر هه دروغ بگوید و اهل جنگ نباشد، که باز هم ضرر مذاکره بیشتر می‌شود. اگر واقعا اهل مذاکره بود که از برجام و سایر قراردادهای جهانی خارج نمیشد. در دنیای امروز برد برای کسی نیست که برحق باشد بلکه برای کسی است که مقاوم و سختکوش باشد.
امریکا بلاخره به ایران حمله میکند فقط می خواهد تا قبل از آغاز جنگ ایران سلاح اتمی بازدارنده برای نابودی متقابل اسرائیل را در اختیار نداشته باشد..
ایران باید در دکترین هسته ایی خود امکان نابودی متقابل اسرائیل بوسیله سلاح اتمی را در دستور کار قرار دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اولا ایران با سلاح اتمی خیلی فاصله دارد و شاید هیچگاه به آن دستیابی پیدا نکند.
دوما با فرض داشتن آن نمیتواند اسراییل ویا دیگری را مورد حمله قرار دهد چونکه خود هم از آن زیان می بیند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اولاً که رهبر داشتن سلاح هسته‌ای رو حرام اعلام کردن ، د ثانیا یه کم خواهشاً مطالعه کنید بعد اظهار نظر بفرمایید، وقتی شوروی از هم پاشید ۱۳۰۰۰ کلاهک هسته‌ای داشت و یکی از قویترین ارتشهای جهان رو داشت
این ترامپ یا نقشه بزرگی در سر دارد. یا خیلی احمق است که پیشنهاد مذاکره می دهد. راه حل مشکل این دو کشور. جنگ تمام عیار است. چون برای برخی مذاکره خطر ناکتر از جنگ است
اینقدر اوضاع خراب است که ژاپن می خواهد بیاید میانجیگری کند. بعد می گویند قرار نیست جنگ بشود. همین تاستان یا ایران می رود پای میز مذاکره می نشیند یا جنگ بین ایران و آمریکا اتفاق می افتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
برو بینیم بابا جنگ طلب غرب گرا ، دهان امثال تو را باید خرد کرد که برای کشور جنگ میخواهید
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
حرف کاملا منطقی ای زده اید.
و اکنون هم هر دو طرف نمی خواهند بجنگند مسلما آخرش باید مذاکره کنند
ودر حال مذاکره هم هستند.
ولی مشکل حل شدنی نیست تا وقتیکه مسئولان به مردم باز نگردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مذاکره نخواهیم کرد. جنگ هم نخواهد شد
ترامپ ادعا کرده که هیچوقت اهل نوشیدن مشروبات الکلی نبوده. پس این همه عدم تعادل فکری و گفتاری از کجا ناشی میشه؟ یکروز کل ایران را تروریست خطاب میکند و آن را تهدید به نابودی میکند و روز دیگر حکومت ایران را برای تشویق به مذاکره ارزشمند توصیف میکند.
چقدر سخته که باید از ایشون امیدواری بگیریم
درسته که دولت آمریکا یکجانبه از برجام خارج شد اما از یکماه قبل به اینطرف پیامهای واضح و شفاف برای مذاکره مستقیم میفرستند و الان توپ در زمین ایران هست. امیدوارم مسئولان هم کمی درایت و نرمش نشون بدن و برای جلوگیری از نابودی و ورشکستگی کامل اقتصادی بنشینند پای میز مذاکره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
اول بگو سر چه چیزی مذاکره باید کنیم؟ اینو بگو حرفت رو کامل بزن
تابناک چرا یه مثبت منفی میزنی چندتا می پره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
اشکال در برنامه. کامپیوتری است که با هر تغییر مطلب را رو صفحه ‌ تازه نمیکند.
کشوری عالی
دارد سعی می کند ایران را کشوری خواهان جنگ نشان دهد تا مرحله بعدی قابل اجرا شود . تا این لحظه ایران وضعیت را کنترل کرده است . اما انجام یک خود زنی توسط آمریکا مثل آنچه در یازده سپتامبر اتفاق افتاد در ید ما نیست ‌ بدلیل آنکه خود گفتگو و مذاکره را تبدیل به تابو کرده ایم اگر مذاکره ای شروع شود برای ترامپ یک پیروزی بشمار میرود . ولی در صورت جنگ پیروزی برای ترامپ وجود ندارد و سعی خواهد کرد آن را به حفظ آبروی آمریکا در برابر یک تروریست قوی تبدیل کند . منتها در این حالت زیر ساختهای ما و منطقه نابود خواهد شد . بیشترین ضرر متوجه ایران و عربستان و امارات و بیشترین منافع نصیب اسرائیل و روسیه و ترکیه و عراق خواهد شد . بر مسولان ایران واجب است وضعیت جنگی را نه به عنوانی برای رفتن به بهشت بلکه به عنوان حفظ جان و مال مسلمین و آبروی شیعه بررسی کنند .
کدوم مذاکره؟؟!
ترامپ تاجره! هر توافقی بکنیم باز هم میزند زیر میز!
شرط ایران برای مذاکره پایبندی به توافقات گذشته است!
بهترین راه برای اثبات حسن نیت ایران حذف شعار مرگ بر امریکاست که قبلا در مورد شوروی اینکارو کرده و از اتش زدن پرچم امریکا دوری کند ،بخدا این امریکاست که تابحال صبوری کرده اگر پرچم ایران را وقت و بی وقت کشوری به اتش بکشد ،زمین و زمان را بهم میریزد!!!!!!!!!!!
تابحال هیچ کشوری از دوستی با امریکا ضرر ندیده مانند المان و کره جنوبی و خود ژاپن،بر خلاف روسیه که در صورت تامین منافعش همه دوستانش را می فروشد!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
على
| United States of America |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
واقعاً همىشه اىنقدر ساده فكر مىكنى
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
من فکر میکردم حزب توده و اعضای آن دیگه .وجود ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
کبک نباش ، امریکا و روسیه هر کجا برن اونجا رو نابود می کند منتها روش هاشون فرق داره یکی از رو و یکی از زیر
خدا کنه که هر چه زودتر بین ایران و آمریکا جنگ بشه انشا ا... و به حق این شبهای عزیز قدر ..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
تو که دیگر جنگ طلب غربزده نیستی!
آخر با کدام اسلحه و پشتیبانی میخواهید بجنگید!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
راست میگه مرگ یکبار ،شیون یکبار- اخه این زندگیه ما داریم 28 ساله تو بیمارستان به خداوندی خدا با تمام وجودم صادقانه کار کردم ولی در سایه این دولتمردان بی عرضه از نامین مخارج زندگیم عاجزم!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| France |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
شما و جنگ طلب های آمریکا به غرور ملی و افتخارش فکر میکنید نه جان و خسارت های وارد شده به مردم و سرباز ها
ناشناس ۱۷.۴۴
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
البته سلاح تاثیر داره اما اصل موضوع روحیه اون سربازه
اول ترامپ برجام رو بپذیره بعدا مذاکره کنیم ، مومن هرگز نباید از یک سوراخ دوبار گزیده بشه ، هیچ کشوری منافع ما رو نمیخواد ، نه امریکا ، نه ژاپن و نه اروپا ، ما باید استقلال فکری داشته باشیم و مطابق منافع ملی خودمون کار دیپلماسی انجام بدیم ، البته نه اینکه مثل برجام نقد بدیم و نسیه بگیریم . به امید ایرانی سربلند و سرافراز.
با سلام

بهتر است به وزیر خارجه جناب دکتر ظریف که دیپلماتی کار کشته و شناخته شده بین المللی است اختیار تام بدن که در رابطه با آمریکا چکار بکند .

یا همه پرسی برگزار بشه
هیچ گفتگوی دیگری در کار نخواهد بود.جنگ بین ایران و آمریکا جنگ قبل از ظهور مولا خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
داروهاتو سروقت بخور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
حتما نخودهای آش نذری تون رو آماده کردین و لشکر دعا مشغول شدند که انشالله
چه تضمینی هست رییس جمهور بعدی امریکا مانند ترامپ زیر توافق نزنه آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه همون برجامو عمل کنن مذاکره جدید پیشکش
امه فكر ميكنيد بعد از ترامپ كسي بهتر معامله ميكنه باهاتون سخت در اشتباهيد .
آه غرب پرستای ساده لوح انقدر راحت خام نشید، ما با امریکا سر چه چیزی باید مذاکره کنیم؟ سر ایران بودنمون؟. حرف حرف آقاست، مذاکره نمیکنیم پس نمیکنیم تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
جناب دوراندیش و باهوش ،این ما هستیم که تاوان لج و لجبازی مسئولین را میدهیم ،حداقل عرضه داشته باشین بجای شعار مرگ بر امریکا ،عملا وارد جنگ بشین تا تکلیف همه برای همیشه مشخص شود!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
مذاکره نمی کنیم. جنگ هم نخواهد شد
ایران باید از این فرصت استفاده و تنش زدائی کنه. ژاپن عمان و عراق نیست. کشور سوم در تولید ناخالص به مقیاس جهانی و مورد احترام جامعه بین الملل و دارای روابط خوب با ایرانه. ایران نباید این فرصت طلائی رو از دست بده و با شینزو آبه باید درخواست های خودش رو هم مطرح کنه..
پاسخ ها
على
| United States of America |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
درخواست اىران از آمرىكا، وفاى به عهد (برجام). مختصر ومفىد.
چنانچه این نرم گویی ترامپ ادامه یابد در حالیکه موازی با ان نیروهایش را درمنطقه افزایش می دهد٬ بسیار محتمل است که جدا در تدارک حمله می باشند.
تحليل بسيار ساده :
ترامپ براساس تاكتيك تعريف شده و هدف گذاري شده كارش رو خوب ميدونه
اين كله زرد ياغي ولي باهوش! بدنبال اين هست كه دوگانگي عميقي رو چه در داخل و چه در ائتلاف جهاني عليه ايران بوجود بياره
اين دوگانگي بين مذاكره و جنگ تعريف شده
اين دوگانگي خطرش خيلي زياده
با اين شل كن سفت كن هاي حساب شده و فرموله شده هدفي جز انزواء كامل ايران نداره
داره يارگيري هاي خودش رو از داخل و خارج تكميل ميكنه
مسئولين بايد خيلي حواسشون به اين فريب باشه
ميخواد تمام خطوط قرمز مارو به مذاكره بذاره
و ميدونه كه ما كوتاه نميآيم
بعدش بسرعت به تمام دنيا و مردم خود امريكا اعلام ميكنه كه ما اهل صلح و مذاكره بوديم ولي ايران قابل اعتماد و مذاكره نيست
با اين كاردهن دمكراتها و تشكل هاي ضد جنگ رو هم ميبنده
و كشورهاي ميانجي رو هم با روش خودش قانع ميكنه
خلاصه خيلي شرايط حساس و خطيري هست
و مسئولين ما بايد مراقب اين حريف ملون و باهوش باشند
محاله كه امريكا منافع خودش رو زير پا بگذاره
منتفعي كه تارو پودش فقط و فقط ماديات هست و منطق و ايدئولوژي و ....حاليش نميشه
ضمن اينكه دوحزب امريكا و متحدينش و اروپا روي اسب معامله قرن هم شرط بندي بزرگي انجام دادند
كه اين معامله تقابل جدي با آرمانهاي ما و ملت عدالت خواه منطقه داره
همانطور که بعد از صدور قطعنامه ۵۹۸ و عدم پذیرش از سوی ایران، یک اجماع جهانی صورت گرفت که ایران را جنگ طلب و صدام متجاوز را صلح طلب جلوه دادند و زمینه دخالت مستقیم آمریکا در جنگ پیش آمد و در نهایت پس از یکسال مجبور شدیم به قول حضرت امام (ره) جام زهر را بنوشیم، امروز هم نقشه آمریکا همین است و قصد دارد ایران را در جهان به عنوان کشوری ضد مذاکره و مخالف با روشهای مسالمت آمیز معرفی کند تا زمینه اجماع جهانی علیه ما را فراهم نماید. باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم و حتی اگر لازم باشد مذاکره با آمریکا را به همه پرسی بگذاریم تا نظر ملت تعیین کننده نهایی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
همپرسی با کدام سازوکار ؟
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
با ساز وکار تقلب!
مذاكره با رعايت احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع ملي بايد باشد نه شاخ و شانه كشيدن
ترامپ شد اوباما ما باید تلاش کوشش کنیم در صنعت در دنیا سرامد بشیم
پاسخ ها
سوال کننده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
هدف انقلاب هم جز این نبود . اگر قرار بود وابستگی داشته باشیم که انقلاب نمی کردیم .
توهین محکوم است بویژه درمورد معتقدات دیگران و درشرایط فعلی جرم مضاعف است بآیستی مداحی منوط به کسب صلاحیتهای لازم شودتا شان مداحی دچار خدشه نشود .
ترامپ به چه حقی به خودش اجازه می‌ده در مسائل داخلی ایران مداخله کنه؟ میزان رای ملت است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
حرف اضافی نزن بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
آره میزان رای ملت است.. خخخخخخخخخخ
رویترز نیز نوشت: ژاپن متحد نزدیک آمریکا، روابط دیرینه و سنتی با ایران داشته است. در جریان این سفر شینزو آبه می خواهد ایران را تشویق کند تا به تعهداتش پایبند بماند.
باید همه پرسی بگذارند برای مذاکره. مردم این وسط دارن اذیت می شوند نه مقامات
اگر ترامپ در گفتارش صادق است فوری تحریم های ایران را لغو و به برجام برگردد بعد ایران هم حتما پای میز مذاکره با امریکا خواهد رفت.
اگر ترامپ در گفتارش صادق است فوری تحریم های ایران را لغو و به برجام برگردد بعد ایران هم حتما پای میز مذاکره با امریکا خواهد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
این بفکر هیچکس نرسیده به خودت یک جایزه بده
على
| United States of America |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
آقاى ناشناس ١٧.٢٦

انگار حرف حق بد جورى اذىتت مىكنه
ترامپ.طی. یکماه گذشته حداقل صد بار پیشنهاد مذاکره داده است. اگر جنگی در بگیرد آنها به لحاظ دیپلماسی صد گام جلوترند. و این طرف باید برای مذاکره نظر ملت بزرگ ایران را. لحاظ نمایند
پاسخ ها
على
| United States of America |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
آقاى آمرىكا پرست

دنىا شاهد ١٢ سال مذاكره و امضاى شش كشور قدرتمند به اضافه اىران پاى قطعنامه حاصل از اىن مذاكرات هم بوده.
تا الان که یک ماه از بحث جنگ می گذرد من از سایت ها و اخبار و مواضع ایرانی ها فهمیدم ایرانی ها از جنگ می ترسند در واقع از جنگ با آمریکا به شدت وحشت دارند اگر بگویند اینها برای خاطر مردم و ایران و اینها هست هم دروغی بیش نیست دوست داشتی منتشر نکن من تصور خودم بعد از یک ماه ارزیابی از اخبار همین سایت و سایت های اصولگرا اصلاح طلب صدا و سیما و بیانات مسئولین را نوشتم
پاسخ ها
على
| United States of America |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
عجب نابغه هاىى دارىم. به گىنس زنگ بزنم بىان اىن حرفاتو براى تنوىر افكار عمومى دنىا ثبت كنن.
!
ترامپ يك ياغي به تمام معناست
فقط موهاش كمي زشته
فكرش مثل ساعت كار ميكنه!!
مشکل کشور ما تحریم و اقتصاد و غیره نیست
مشکل کشور ما حتی مدیران و مسئولان بی لیاقتش هم نیست
مشکل کشور ما انسانهای کوتاه فکرش هست، کشورما درحال پرورش انسانهای بی مغزی قرار داره که نه بخاطر کار کردن بلکه صرفا بخاطر طرفداری از فلان جریان سیاسی شاغل میشوند و هرچقدر بیشتر پاچه خواری میکنند پول بیشتری عایدشان میشوند. پول مفت نفت هم که بسیار فراوان داریم.
لذا اینطور میشود که یک جمعیت کثیری از کشور را داریم که حتی اجازه فکر کردن هم بخودشان نمیدهند. فقط و فقط حرفهای همانهایی که بهشان حقوق میدهند را تکرار میکنند. جالب است که خودشان هم نمیفهمند چه میگویند.
شما فقط نگاه کنید به کامنتهای این سایتها، دو دسته هستند یک دسته عاقلانه مینویسند و دسته دوم فقط برخی جملات را تکرار می کنند
تاریخ درحال تکرار است جنگ صفین و پیروزی قریب الوقوع امام علی(ع) با حیله های عمروعاص دوباره دارد تکرار می شود .
نلرزید و نترسید که پیروزی از آن ماست و به رهبرتان ایمان داشته باشید که علی زمان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ما پوزه ترامپ را به خاک خواهیم مالید
ترامپ احتمالا داره داروهاش رو سر وقت می خوره. من نمی دونم این مردک راجع به چی می خواد مذاکره کنه. برجام نهایت امتیازی بود که متأسفانه ایران به اون داد. اونهایی که یک دفعه خیلی خوش به حالشون شد و بال در آوردن و میخوان با امنیت ملی این کشور بازی کنند بهتره ساکت شن. این کشور رهبر داره.
وقتی میگوید ایران سلاح هسته ای نداشته باشد یعنی تعطیلی کامل برنامه اتمی مان.
ترامپ این همه هزینه کرده علیه ایران ان وقت بیاید مذاکره عادلانه؟؟؟؟
يك تصميم بزرگ و سرنوشت ساز و حالاً تصميم گيرندگان كشور بايد ثابت كننند كه بعد از چهل سال حكومت سياستمداران واقعي هستند يا نه و حالا موقعه عمل است و رهبري بايد كنترل كامل بر مذاكره داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
جوگیر نشو دوست عزیز. شما سر قضیه برجام هم جوگیر شدی و با اسکناس هزار تومنی و یک دلاری در دستانت ریختی تو خیابون و عکس گرفتی. پس جوگیر نشو پیلیز
من متن کامل صحبتهای امروز ترامپ به زبان انگلیسی در سایت خبرگزاری NHK ژاپن و همینطور CNN به طور دقیق خوندم و با این چیزهایی که خبرگزاری ها و سایت های داخلی از قول ایشون نوشته اند تفاوت های معنایی فاحشی داره‌.
ترامپ سه میلیون دلار قرضی از پدرش را به. صدو پنجاه میلیارد دلار تبدیل کرده. است. پس او یک اقتصاد دان تمام عیار است. میزان درصد بیکاری در آمریکا را به حداقل ممکن رسانده. است. هزینه های نظامی را از برادران مسلمان. منطقه تامین می کند. او دوشیدن را بلد است نه اینکه از کیسه ملت به این وان بدهد. او واقع بین است در توهمات سیر نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ترامپ بنظر من داره به نفع ملتش کار می‌کنه
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
برادر من این ارقام را از کجا درآوردی.؟؟؟ این ارقامت بکلی غلطه.
ممنوعیت ورود کالاهای برندهای اروپایی و تعطیلی نمایندگی های فروش اونها مثل آدیداس و جی اوکس و بنتون و دبنهامز در تهران و سایر شهرها از یک طرف و افتتاح فروشگاه های برندهای صد درصد آمریکایی در مجتمع ایران مال تهران چه معنایی می‌تونه داشته باشه؟(!)
ایران وارد یک برخورد عجیب با آمریکا شده از ده سال قبل عربستان از خواب غفلت بیدار شد و فهمید منطقه عربی را به ایران باخته اسراییل هم کاملا احساس خطر کرد و آمریکا هم اول برنامه اتمی ایران را نابود کرد حالا ببینید دارد فضای حیاتی ایران را می بندد عراق را از دست ایران گرفته و خلیج فارس را هم گرفته این دو فضای حیاتی و تنفس ایران است حتی مذاکره پایان این محاصره نخواهد بود ایران باید مثل آلمان در جنگ جهانی دوم با یک حمله برق آسا خود را از این مخمصه نجات بدهد
اگه با آمریکا صلح کنیم از این به بعد باید برای کدوم کشور آرزوی مرگ کنیم و پرچم کدوم کشور رو آتیش بزنیم؟ نگید اسرائیل چون صلح با آمریکا یعنی صلح با اسرائیل. اینطوری دیگه تو راهپیمایی ها و ۱۳ آبان و روز قدس و ۲۲ بهمن چی کار کنیم؟ حوصله مون سر میره اینجوری! مسئولین لطفن یک فکری هم برای این موضوع کنند. با تشکر - حمید از مرودشت
متاسفم واسه عدم شفافیت دولت با مردم!!!! نوبت ژاپن هست حالا بیاد بخوره!!! چین و روسیه و اروپا سیر شدن
مثلا میخوان ژست بگیرن که بله والله ما چه کار کنیم دیگه از همه دنیا اومدن خواهش و التماس و میانجی و ما هم نتونستیم روی اونا رو زمین بندازیم و بعد هم برن پای میز مذاکره با ترامپ و امتیاز بدن
به قرآن دوباره مذاکره میشود و بعد از چند سال ایران این چهارتا تیر و تخته ای که دارد می دهد می رود فقط این وسط چهار تا مریض سرطانی بدبخت ها با داروی تقلبی مردند
فکر نکن با وعده اقتصادی خر میشیم و منافع ملی را فدا میکنیم تا بعدا امریکا راحت بما حمله کنه ما هرگز راه صدام و غذافی رو نمیریم
تمام نظرات مهندسی شده
مگه همین ژاپن توسط بمب های اتمی آمریکا نابود نشد؟!
ما راهی جز ایستادگی نداریم
ترامپ کم کم کوتاه میاید
نرمش قهرمانانه بی سر و صدا!!
نظر منم غیر قابل انتشاره !!! خواستم جوری بنویسم که زحمت نکشی آمار غیر قابل انتشارت بالاتر بره!!!
دلم برای اونایی میسوزه که تا نهی اربابشون دونالد ترامپ روزی هزار بار این ناو آبراهام لینکلن را به خلیج فارس وارد و خارج کردند
ترامپ و تیمش بسیار زیرک هستند و هوشمندانه عمل می کنند دولت آمریکا نه ترسی از جنگ با ایران دارد و نه از رجز خوانی تریبون های داخلی نگرانی دارد
خوب مسولین ایران برای مذاکره پیش شرطهایی را معین کند ،و با پذیرفتن آن مذاکره را برای حفظ منافع ملی ملت ایران برگذار نماید
ترامپ کاسبه.
از بیانات شیخ ترامپ این است.شیره را خورد و گفت شیرین است.
*** میز مذاکره ترامپ و روحانی :***
______________________________
روحانی : بالاخره حرف حسابت چیه؟
ترامپ: میخوام شما بمب اتم نداشته باشید.
روحانی : مگر ما داریم ؟
ترامپ : الان نه ، ولی در آینده ممکنه
روحانی : آخه ما بمب اتمو می خوایم چی کار ، مرد ناحسابی !
ترامپ : می خواید بکوبید رو سر اسرائیل
روحانی : اسرائیل نه ، رژیم صهیونیستی
ترامپ : چرا موشک با برد دو سه هزار کیلو متر می سازید
روحانی : میخوایم بریم کره مریخ
ترامپ : چرا در سوریه در برابر داعش جنگیدید.
روحانی : ما مرد جنگیم.
ترامپ : چرا از ناوهای ما در خلیج (فارس ) عکسبرداری می کنید.
روحانی : می خوایم مثل چینی ها دست به شغل شریف مهندسی معکوس بزنیم
ترامپ : چرا سفارتخانه ما را در تهران اشغال کردید
روحانی : سفارتخانه نگو ، بگو لانه جاسوسی. دانشجوهای ما به طرف سفارتخانه اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی در حرکت بودند که اشتباهی وارد لانه جاسوسی شدند و دیگه کار از کار گذشته بود. اما خوب شد .
ترامپ : چرا؟
روحانی : چون در این روز هر چه دلمان می خواد به آمریکا نثار می کنیم . بگو مرگ بر آمریکا!
ترامپ : دشمنی ما با شما از آنجا شروع شد
روحانی : دشمنی ما هم با شما از جای دیگر آغاز شد
ترامپ : از چه وقت؟
روحانی : وقتی که دولت مصدق را سرنگون کردید
ترامپ : او که ملی گرا بود
روحانی : در جنگ ۸ ساله که طرف صدام را گرفتید، چی؟
ترامپ : در آغاز بی شعور بودیم ولی سرانجام با طناب دار جبران کردیم
روحانی : الان هم بی شعورید. توصیه می کنم کتاب بی شعوری را حتما بخوانید. چند بار هم بخوانید .
ترامپ : جان جان کری راست بگو ، تو از آن کیک که مک فارلین با چاشنی موشک های هاگ به فرودگاه تهران آورده بود چیزی خوردید؟
روحانی : به مرگت قسم نه ، اگر هم تکه ای به من می رسید که نرسید، نمی خوردم. دکتر گفته شیرینی برام خوب نیست .
ترامپ : یک مورد از نامردی ما را بگو؟
روحانی : چرا هواپیمای مسافربری ما را در خلیج فارس سرنگون کردید
ترامپ : چون حسابی تو آسمان ویراژ می داد و سر و صدای زیادی ایجاد می کرد.
روحانی : چرا از برجام حرف نمی زنی که از آن خارج شدید
ترامپ : توصیه می کنم شما هم خارج شید .
روحانی : مگر تو در جنگل بزرگ شده ای که میخوای هر قانونی را زیرپا بگذاری.
ترامپ : توهین نکن . میدونم هرچه هست زیر سر جان کری آبزیرکاست . میگن حسابی با دوست جون جونیش دکتر ظریف گرم گرفته و راپورت ما رو میده .
روحانی : من اهل مذاکره هستم . اگر بخوایم بحث را در جلسه بعدی ادامه بدیم ، یه شرط داره و آن این که در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال شرکت کنی ، حالا هرجا می خواد باشد . مرگ بر اسراییل هم بگی چه بهتر.
ترامپ : متوجه این جمله نشدم ، دوباره بگید. ....
درخواست از تابناک
طنز با‌ نام مستعار عبید را اگر دریافت کرده اید به من اطلاع دهید.اگر غیر قابل انتشار تشخیص داده شده ، نکات غیرقابل انتشار را به من بگویید.
در هر صورت، تقاضا دارد مطلب مورد اشاره را به ایمیل من ارسال نمایید. من نسخه ای از آن را ندارم و می خواهم در بایگانی ام داشته باشم.
با احترام _ جمشیدی دبیر خبر بازنشسته
اللهم العن ترامپ و ملانیا و ال ترامپ اللهم العن کوشنر و ایوانکا اللهم العن پومپئو و العن جان بولتن و ال بولتون الی یوم القیامه
خوب بسلامتی پیام اقای ظریف هم که ازطریق ژاپن به ترامپ رسید ترامپ هم که کلی حرفهای قشنگ قشنگ زد! سوییس هم که اعلام کرد اماده برگزاری مذاکرات است ! باید دیداینبار قراراست قلب کدام راکتور بتن ریزی شود !!!!
واقعا الان کی تو ایران خره این حرفا میشه؟
ترامپ حتی برای گول زدن و تشویق ایران مهلت فروش نفت رو تمدید هم نکرد! بعد میگه بیایید مذاکره کنیم ؟؟؟
خدمت دوستان عزیزی که می فرمایند نباید مذاکره کنیم عرض کنم که مذاکره در حال انجام است
بوی جام زهر میاد....
مرحبا
اظهارات اقاى ترامپ با اظهارات بولتن درتضاد نيست
نظر همه مردم را هم بپرسید-اگر قرار شد مذاکره شود لطفا با حواس جمع مذاکره کنید که کلاه سرتان نرود امثل کره امتیاز بدید وچند تا امتیاز خوب بگیرید.
هشت سال مذاکره چی بوده پس ؟!
عالی بود
تا زمانی که مولایمان علی علیه السلام باشد کوتاه نخواهیم امد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل