بازدید 4614

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اروپا

کد خبر: ۹۰۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 27 May 2019

نتایج نظرسنجی‌های پای شعب اخذ رای در انتخابات پارلمانی اروپا نشان دهنده تقویت احزاب راست افراطی و جریان‌های سبز و شکست نسبی احزاب سنتی این قاره است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، با پایان یافتن برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نتایج اولیه به همراه نتایج نظرسنجی‌های پای شعب اخذ رای تصویری کلی از نتایج پایانی این انتخابات از سوی رسانه‌های اروپایی درحال انتشار است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، میزان مشارکت در این انتخابات از همه انتخابات‌های ۴۰ سال گذشته بیشتر بوده است و پارلمان اروپا تخمین زده است که حدود ۵۱ درصد از بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کرده‌اند و رای خود را به صندوق‌های اناخته انند.

در فرانسه آخرین نتایج نشان می‌دهد که حزب راست افراطی اتحاد ملی وابسته به «مارین لوپن» موفق شده است بیشترین کرسی‌ها را در میان احزاب فرانسوی از آن خود کند. حزب سبز فرانسه نیز موفق شده است پیروزی بزرگی در این انتخابات کسب کند.

به گزارش یورو نیوز، حزب اتحاد ملی به رهبری مارین لوپن، جریان اصلی راست افراطی فرانسه بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها در خروجی صندوق‌های رای با کسب ۲۳/۲ درصد آرا پیشتاز این انتخابات است: یک پیروزی بزرگ برای ملی‌گرایان فرانسه دو سال پس از شکست در برابر «امانوئل ماکرون» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷.

گفته می‌شود که حزب اتحاد ملی فرانسه با توجه به این نتایج ۲۲ تا ۲۴ کرسی در پارلمان اروپا را کسب خواهد کرد.

حزب جمهوری به پیش به رهبری امانوئل ماکرون احتمالا کسب با ۲۱/۹ درصد آراء در جایگاه دوم قرار دارد. حزب سبز‌ها به رهبری «یانیک ژدو» هم با ۱۲/۸ درصد آراء سوم است.

دستیار رئیس جمهور فرانسه با این حال گفته است که این نتایج برای آن‌ها چشمگیر است.

فرانسه در پارلمان اروپا ۷۹ کرسی در اختیار دارد.

رویترز با اشاره به انتخابات پارلمانی اروپا در بریتانیا نوشت: حزب برگزیت وابسته به «نایجل فاراژ» از حامیان خروج از اتحادیه اروپا، براساس نتایج نظرسنجی پای شعب بیشترین کرسی‌ها را کسب کرده است و این مساله موجی از خشم از «ترزا می» نخست وزیر این کشور که موفق به اجرایی کردن خروج لندن از اتحادیه اروپا نشده است را برانگیخته است.

بی بی سی گزارش داد: حزب محافظه کار انگلیس احتمالا ۱۰ تا ۱۲ درصد کمتر از ۲۳ درصدی که در انتخابات ۲۰۱۴ کسب کرده بود رای خواهد آورد و احتمالا بدترین نتیجه را درمیان احزاب این کشور کسب خواهد کرد.

براساس این گزارش، حزب برگزیت در رتبه اول در بریتانیا قرار دارد. نایجل فاراژ به خبرنگاران گفته است که احتمالا بزرگترین پیروزی را کسب خواهیم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه حزب برگزیت احتمالا ۳۱ درصد آراء را بخود اختصاص خواهد و حزب محافظه کار تنها موفق به ۷ رصد کرسی‌های انگلیس در پارلمان اروپا خواهد شد و بعد از حزب سبز انگلیس در جایگاه پنجم قرار خواهد گرفت.

در آلمان که ۹۶ کرسی و بیشترین کرسی‌ها را در میان ۲۸ عضو اتحادیه اروپا در اختیار دارد حزب دموکرات مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور در رقابتی نزدیک به حزب سبز‌های این کشور پیشتاز انتخابات هستند، اما حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» نیز موفق شده است ۱۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و در پارلمان اروپا صاحب کرسی شود.

روز گذشته میان طرفداران نامزد‌های راست افراطی و مخالفان آن‌ها در دورتموند در غرب آلمان تنش‌هایی در خیابان‌ها رخ داده بود.

در اتریش نتایج نظرسنجی پای شعب نشان می‌دهد که حزب راست میانه وابسته به «سباستین کورتز» صدراعظم این کشور پیشتاز انتخابات است و حزب راست افراطی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش یورو نیوز، حزب راست میانه مردم اتریش با کسب ۳۴/۵ درصد آرا، برنده بزرگ انتخابات اتریش خواهد شد. حزب سوسیال دموکرات این کشور که در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی گذشته بازنده اصلی بود، این بار می‌تواند با کسب حدود ۲۴/۱ درصد آراء دومین جریان اصلی سیاسی این کشور اروپای مرکزی باشد. حزب راست‌گرای افراطی آزادی اتریش که اخیرا با رسوایی رهبر خود مواجه شده است و از دولت خارج شد، احتمالا با کسب ۱۷/۵ درصد در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در اسپانیا نیز حزب حاکم سوسیالیست از دیگر رقبا جلو افتاده واحتمالا بیشترین کرسی را در پارلمان اروپا صاحب خواهد بود.

اما در ایتالیا نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق‌ها نشان می‌دهد که حزب راست افراطی لیگ بیشتر از بقیه احزاب موفق به کسب آراء خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، با پایان مهلت اخذ رای در ساعت ۱۱ شب در ایتالیا، نتایج اولیه نشانگر پیشتازی حزب راست‌گرای افراطی به رهبری «ماتئو سالوینی»، وزیر کشور است. براساس تخمین‌های اولیه رقابت تنگانگی میان حزب دموکرات متمایل به چپ و جنبش پنج ستاره برای جایگاه دوم در میان است.

در یونان نتایج نظرسنجی‌ها در حوزه‌های اخذ رای نشان می‌دهد که حزب «دموکراسی نوین» پیشتاز است و جریان اصلی راست میانه این کشور نیز احتمالا ۳۲ تا ۳۶ درصد آراء را به خود اختصاص خواهد داد. اما نتیجه بد مربوط به حزب چپ‌گرای «سیریزا» به رهبری الکسیس سیپراس، نخست وزیر فعلی این کشور است که با کسب ۱۹ تا ۲۵ درصد آراء در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت. سیپراس با توجه این نتایج نبستا ضعیف اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی کرده است.

به طورکلی تحلیلگران معتقدند که نتایج انتخابات تا این لحظه نشان دهنده افزایش شمار کرسی‌های احزاب راست افراطی و جریان‌های سبز این قاره و شکست نسبی احزاب سنتی این اتحادیه است.

انتخابات پارلمان اروپا پایان هفته گذشته آغاز شد و روز یک شنبه آخرین روز برگزاری آن بود. هرچند پارلمان اروپا از اختیار اجرایی اندکی برخودار است، اما ترکیب پارلمان عمدتا نشاندهنده آینده وضعیت دولت‌ها در اتحادیه اروپاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی