نبض خبر؛

پخش ربنای شجریان از تلویزیون افغانستان

کد خبر: ۹۰۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ 26 May 2019
تعداد بازدید : 4819
بازدید 12344
تلویزیون افغانستان در ماه مبارک رمضان پیش از افطار، «ربنای» استاد محمدرضا شجریان را پخش می‌کند؛ اتفاقی که ویدیوی آن در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و واکنش‌هایی را در پی داشته است. لحاظ پخش ربنای شجریان در تلویزیون افغانستان را می‌‌بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴
اگر واقعا میزان رای ملت بود،شجریان ازصخنه فرهنگی مملکت کنار زده نمیشد،به کارگزاران فرهنگی کشور باید خداقوت گفت،
از برادران عزیز افغانستانیم تقاضا میکنم بر ما منت گذاشته و استاد شجریان را هم مثل سایر فرهیختگان و بزرگان پارسی به نام خود ثبت کنند، ما خیلی به این صنف احتیاج نداریم!
انقدربدبختیم که ربنای به یادماندنی شحریان روبایدازکانال افغانستان گوش بدیم نه ازتلویزیون خودمون
چرا افغان ها از صدا و سیمای ما تبعیت نمی کنند؟ مگه ما ام القرا نیستیم؟
درسته با امکانات حال حاضر همه ما میتونیم شخصا به راحتی حتی با گوشیای تلفن همراه خودمون هر زمان و در هر کجا هر چه را که دوست داریم گوش کنیم ولی نکته ناراحت کننده این است که چرا و به چه دلیل به مفاخر سرزمین خودمون نظیر استاد شجریان نباید افتخار کنیم و نباید صدا و صوت ایشان را از رسانه ملی کشورمون بشنویم، مسئولین محترم و عزیز و بزرگوار کشورم باور کنید که اول از همه جای صوت و صدای استاد شجریان در رسانه ملی ایران است و بعد در رسانه دیگر کشورها چون اطمینان دارم که استاد اول از همه این ربنا رو به عشق ملت و سرزمین خودش قرائت کرده.
میشه با اغراض از پخش صوتی روحانی هم جلوگیری کرد.هر چه شما بگید درسته ما مردم هم مثل شما فکر میکنیم اما افغانها جور دیگر.
خاک بر سر مسئولان ما، ما که به شجریان میگیم خائن، بعد همین به اصطلاح اقا زاده هامون میلیاردی اختلاس می کنن و خائن نیستن
وقتی که رسانه ملی کشوری با آثار مفاخر خود اینگونه برخورد میکند هستند رسانه های ملی دیگر کشورها که با کمال میل و حتی با خواهش و تمنا که از آثار اساتیدی همچون استاد شجریان برای مردم خود استفاده کنند، وقتی جای ربنای استاد شجریان در تلویزیون ملی ایران نیست مسلما جای آن در تلویزیون ملی دیگر کشورهای اسلامی است، با درود و آرزوی سلامتی کامل برای استاد عالیقدر ایران زمین استاد شجریان جای شما در قلب تک تک ما علاقه مندان به شما بوده و هست و خواهد بود و همیشه موقع افطار باز هم با ربنای زیبای شما افطار میکنم، یاحق
ما قاری های خوبی داریم نباید ربنای مطرب بانیم
برای آنکه اثر معنوی این اجرا به کمال برسد پیشنهاد می شود عکس استاد در حالی که دست در گردن فرناز قاضی زاده، مجری بی بی سی فارسی دارد و عکس ایشان با اسطوره پاکی و نجابت، بانو فائقه آتشین، گوگوش، را به همراه جمله «تابناک » حضرت استاد به این مضمون که ۱۴۰۰ سال است اسلام با هنر مشکل دارد بر صفحه منعکس کنند تا بینندگان به فیض کامل برسند.
تبريك به آقاي فروغي و دوستانش!!
جای تأسف داره و حزن انگیزه که در تلوزیون افغانستان ربنای استاد شجریان پخش بشه و در کشور موطن خود استاد پخش نشه! روحانی در مناظره انتخاباتی 96/02/15 گفتش که: «ما الآن یک هنرمند داریم که از دعای ربّنایش ممانعت می‌کنیم، با این اوضاع چطور می‌توانیم تعالی و پیشرفت داشته باشیم؟» و نمی دانستیم این جملات و خیلی جملات دیگه که روحانی به زبون می آورد، صرفاً برای بدست آوردن دل رأی دهندگان بود. او بعد از پیروزی در انتخابات این مورد را نیز مثل ده ها مورد دیگه که قولش را به مردم داده بود، از یاد برد!
برادر همسایه قدر زر را بهتر می شناسد
ای جانم
شکر خدا جرأت منتشر کردن نظرات را هم که ندارین، فقط هر از چندی ادعا می کنید که منعکس کننده هشتاد میلیون نفر ایرانی هستید، نفاق که شاخ دم نداره.
صدا سیما باید شکایت کنه
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
وقت آن رسیده که از لجاجت دست برداریم
ربنای شجریان از آثار فاخر ماست
حیف و هزاران افسوس مردم رو از شنیدنش محروم کردیم
خوشا به حالشون . ما که بعد از قطع پخش ربنای شجریان حال و هوای ماه رمضان از خونمون رفته است.
اسهد بلال حبشی را مقبول درگاه حق است نه اشهد منافق
رو سیاهی صدا و سیما
ای کاش که جای آرمیدن بودی
یا این ره دور را رسیدن بودی

کاشکی صدا و سیمای ما هم ارزش و قدر چنین هنرمندانی را میدانست.

کاش...
چه کنی بابت کج فهمی عدهای از صوت دلنشین استاد شجریان باید بگذریم .
خدا اخر عاقبت همه را ختم بخیر کند . تاریخ تا بوده چنین بود
استادددددددد
این یک برنامه زنده نیست. سر سفره فیلمبرداری کرده اند و صدای« ربنا » را روی آن گذاشته اند