بازدید 8705

شکایت مجلس از دولت به دیوان محاسبات

کد خبر: ۹۰۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 26 May 2019

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش مجلس برای تخصیص ۱۴ میلیارد دلار جهت تأمین کالاهای اساسی، گفت: از دولت به دیوان محاسبات شکایت کرده‌ایم تا وضعیت روشن و مشخص شود که ۱۴ میلیارد دلار کجا هزینه شده است.

به گزارش «تابناک»، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مصوبه مجلس درباره تخصیص 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی، گفت: طبق مصوبه مجلس در چارچوب بودجه 97، مقرر شد که 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی در اختیار دولت قرار گیرد، اما مشخص نیست که دولت این میزان ارز را در کجا هزینه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید پاسخ‌گوی تخصیص ارز 4200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی باشد، اظهار داشت: طبق شواهد موجود به دلیل نبود نظارت مستمر و جامع از سوی دولت شاهد هستیم که برخی ارز دولتی و حتی نیمایی را برای مصارف دیگری از قبیل غذای حیوانات، مواد بهداشتی غیر ضروری و دیگر موارد هزینه کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر موارد مصرف ارزهای دولتی داشته باشد، تصریح کرد: روش مجلس در تخصیص 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی به دولت مناسب نبود و به نوعی چک سفید امضا به دولت داده شد، زیرا موارد و نحوه مصرف طبق این قانون مشخص نیست و دولت هر کجا دلش بخواهد می‌تواند آن را هزینه کند.

پورابراهیمی ادامه داد: روش مجلس برای اجازه به دولت در جهت تخصیص 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی باعث شد تا شاهد وضعیت امروز در بازار کالاهای اساسی باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نارسایی‌هایی که در تخصیص ارز برای کالاهای اساسی از سوی دولت ایجاد شده، بابت این موضوع از دولت به دیوان محاسبات شکایت کرده‌ایم تا وضعیت روشن و مشخص شود که 14 میلیارد دلار کجا هزینه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر