بازدید 2741

ترامپ: جامعه اطلاعاتی آمریکا همکاری فوری با دادستان‌کل داشته باشد

رئیس جمهوری آمریکا با صدور دستوری اعلام کرد: جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ همکاری فوری با دادستان‌کل داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 24 May 2019

رئیس جمهوری آمریکا با صدور دستوری اعلام کرد: جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ همکاری فوری با دادستان‌کل داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از طریق پیامی توئیتری به جامعه اطلاعاتی آمریکا دستور داد با تحقیقات دادستان کل درباره انتخابات ۲۰۱۶ همکاری کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام آورده است که جامعه اطلاعاتی آمریکا باید با تحقیقات دادستان کل کشور درباره مسائل مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در این کشور «همکاری فوری و کامل» را به انجام برسانند.

وی در این خصوص نوشت: امروز، به درخواست و توصیه دادستان کل ایالات متحده، دونالد جِی ترامپ به جامعه اطلاعاتی فرمان می دهد که با تحقیقات دادستان کل در مورد فعالیت‌های نظارتی انجام شده در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به طور فوری و کامل همکاری کند.

ترامپ اضافه کرد: دادستان کل کشور همچنین از اختیارات تام و کاملی برای خارج کردن اطلاعات مرتبط با این تحقیقات از طبقه بندی محرمانه، مطابق با استانداردهای پیشین تعیین شده در خصوص اطلاعات محرمانه، برخوردار است.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: اقدام امروز به اطمینان یافتن از اینکه همه آمریکایی‌ها از حقیقت وقایعی که رخ داد و اقداماتی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته انجام شد آگاه شوند کمک خواهد کرد و اعتماد را در نهادهای عمومی ما ترمیم خواهد کرد.

این در حالیست که ویلیام بار دادستان کل آمریکا ماه گذشته میلادی در نشستی در مجلس سنا از آنچه او «جاسوسی نهادهای اطلاعاتی آمریکا» از کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در جریان انتخابات ۲ سال و نیم پیش خوانده بود خبر داد و گفت: این اقدام بدون مجوز انجام شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان