بازدید 5075

سرقت اینترنتی از ۶۸۲ شهروند

کد خبر: ۹۰۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 24 May 2019

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و انهدام باند جعل درگاه بانکی و سرقت اینترنتی از ۶۸۲ شهروند خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان استان به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش به ارزش ۱۲۳ میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، مجرمان با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق جعل درگاه بانکی (فیشینگ) پس از برداشت غیرمجاز اینترنتی، وجه سرقتی را از طریق کارت‌های بانکی مشخص و از طریق دستگاه خودپرداز برداشت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی یکی از متهمان به جعل و سرقت‌های اینترنتی، افزود: متهم پس از دستگیری در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی با همکاری دو همدستش اقرار کرد.

سردار میرفیضی، خاطر نشان کرد: ۲ همدست متهم این پرونده نیز پس از شناسایی با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند که در تحقیقات پلیس اظهار داشتند با ایجاد کانال همسریابی و صیغه یابی در شبکه‌های اجتماعی و جعل درگاه‌های بانکی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان دسترسی و به برداشت غیرمجاز از آنان اقدام می‌کردیم.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: متهمان در ادامه تحقیقات پلیس، تاکنون به ۲ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان اقرار کردند.

سردار میرفیضی، گفت: برابر بررسی‌های به عمل آمده، اعضای این باند تاکنون به اطلاعات حساب بانکی ۶۸۲ شهروند دسترسی پیدا کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان