بازدید 21664

قانون مجلس به معنی آزاد شدن واردات خودروست/ باید از تولید داخلی حمایت کرد؛ اما نه به هر قیمتی

چند وقت پیش، مجلس شورای اسلامی، قانون ساماندهی صنعت خودرو را پس از ماه‌ها به تصویب رساند و مقرر شد تا خودروسازی‌های کشور قیمت تمام شده خودرو و همچنین سود آن را به شورای رقابت اعلام کنند تا این شورا در خصوص قیمت‌گذاری نهایی خودرو تصمیم گیری کند.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ 22 May 2019

قانون مجلس به معنی آزاد شدن واردات خودروست/ باید از تولید داخلی حمایت کرد؛ اما نه به هر قیمتیچند وقت پیش، مجلس شورای اسلامی، قانون ساماندهی صنعت خودرو را پس از ماه‌ها به تصویب رساند و مقرر شد تا خودروسازی‌های کشور قیمت تمام شده خودرو و همچنین سود آن را به شورای رقابت اعلام کنند تا این شورا در خصوص قیمت‌گذاری نهایی خودرو تصمیم گیری کند.

به گزارش «تابناک»؛ همچنین طبق قانون مجلس، خودرو‌های هیبریدی نیز به کلی از پرداخت حقوق گمرکی معاف شدند و زمینه برای واردات خودرو ایجاد می‌شود. پیش بینی‌ها نشان می‌داد پس از این مصوبه باید قیمت‌ها در بازار چشمگیر کاهش پیدا کند، که تا حدودی نیز درست از آب درآمد.

با این حال روز بعد یکی از مسئولان وزارت صمت اعلام کرد، واردات خودروی هیبریدی ـ طبق ابلاغیه دولت ـ ممنوع است و اجرایی شدن قانون مجلس زمانی امکان دارد که واردات و ثبت سفارش خودرو آزاد شود.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: برخی قوانین ما صراحت دارند، اما برخی دیگر ندارد و نیاز به آیین نامه دارند، چون مجلس به جزئیات وارد نشده و تنها قانون را تصویب کرده است؛ اما زمانی که شفافیت در موضوع وجود دارد، ضرورتی برای تفسیر نیست. در این موارد، تنها باید به بحث قانون و تبعیت از آن پرداخت، ولی متأسفانه دولت در خیلی از جا‌ها، قانون را در نظر نمی‌گیرد و تفسیر به رأی کرده یا بر اساس برخی معیار‌هایی که به نفع دولت است، تصمیم گیری می‌کند.

این نماینده در پاسخ به این که قانون جدید مجلس به معنی آزاد شدن واردات خودروست، گفت: این قانون منعی جز این ندارد و خودرو‌هایی با ویژگی‌هایی که در قانون تصویب شده، باید ثبت سفارش شده و اجازه واردات داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: قرار نیست ما در کشور به هر قیمتی اشتغال ایجاد کنیم. ما فرصت‌های اشتغال زیادی به جز خودروسازی داریم که می‌تواند هم ارزآوری داشته باشد و هم ما را از بسیاری تهدید‌ها در امان نگه دارد و همچنین سهم خوبی در اقتصاد جهانی برای ما داشته باشد.

این نماینده در ادامه یادآور شد: متأسفانه هم اکنون ارز را برای تولید خودرویی خارج می‌کنیم که نه کیفیت دارد و نه در شأن ملت است. به نظر من، اگر مجلس و دولت و به خصوص کمیسیون صنایع به فکر راهکار‌های دیگری بودند، وضعیت این کشور و این صنعت این نبود که هم اکنون داریم.

به نظر من، ما باید قیمت سوخت و خودرو‌ را در کشور واقعی کنیم و بیاییم یک بار برای همیشه واردات خودرو را آزاد کنیم و اجازه دهیم تا بازار ما رقابتی شود. هم اکنون افزایش قیمت سوخت با این مصرف خودرو‌های داخلی صرفه اقتصادی ندارد. ما می‌خواهیم خودرو را ـ چه داخلی و چه خارجی ـ با چندین برابر قیمت جهانی آن به مردم بفروشیم و از سوی دیگر هم قیمت سوخت را زیاد کنیم؛ این با عدالت اجتماعی سازگاری ندارد.

من اعتقاد دارم باید از تولید داخلی حمایت کرد، ولی نه به هر قیمتی. باید در سایر زمینه‌ها نیز تلاش کنیم و فرصت دهیم تا انحصار در کشور از روی خودروسازی‌ها برداشته شود و اگر قرار است، تحولی در صنعت رخ دهد، اجازه دهیم سرمایه داران با شرایط مساوی پای کار بیایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۲۴
قوانین دقیقه نودی مجلس
اما بی خاصیت
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
تولید و مونتاژ و ساخت خودروی خارچی در داخل برایر است با تولید ملی، قیمت پایین خوردو با کیفیت، احترام به مردم، کمک به بالابردن ارزش پول، اشتغال زایی، انتقال تکنولوژی

کاری که همه جای دنیا انجام میدن
تا اون موقع واردات خودرو آزاد بشه
خودروهای هیبریدی تعرفه صفر

وقتی بازار رو قفل میکنید باعث تورم وماندن پول در بانک میشه....
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
سلام به نظر من باید ورود خودروهای مونتاژی با تعرفه صفر انجام شود و نه خود خودرو اینکار باعث میشود ما در خودرو سازی تبحر لازم را پیدا وکم کم درزمینه ساخت خودرو ی مدرن زمینه لازم
را به دست بیاوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
برادر انتخابات مجلس نزدیکه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
مجلش نشان داده که از روی منطق و عقل عمل نمی کند و احساسی به نفع قشر مرفع و خودشان هستند.
وای بر کسانی که باعث جلو گیری از واردات خودرو شده اند . باید انها را مجازات کنند چرا که باعث بیکاری و عدم رقابت و افسرگی خیلی از مردم شده اند .علی الخصوص رئیس بانک مرکزی و وزیذ اقتضاد و.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
چطور با واردات بی رویه خیلی از صنایع را نابود کردند به خودرو که میرسه حمایت از تولید داخلی؟؟؟؟چندتا کارخانه و کارگاه با ورود کالای چینی نابود شد؟؟؟؟
پس چی شد بازار متشکل ارزی؟ چی شد دلار یازده هزارتومانی؟!!!!!
مصاحبه های فرمایشی ونمایشی صداوسیمادرمورد سقوط ساعتی قیمت دلاررادیدید؟ بخصوص عجزوناله اون بابایی که میگفت میخوام دلار بفروشم هیچکس خریدارنیست!!!! واقعاکسانی که اینطورمصاحبه های نمایشی راترتیب میدن شعورمردم راچی فرض میکنند؟!!!
پاسخ ها
امیر
| Pakistan |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
کلن دروغ بود متشکل ده تا تاریخ براش تایین کردن الانهم گفتن از اول تیر پریروز هم که قیمت دلار خیلی اومد پایین چون درهم خیلی تزریق کردن امروز نتوانستن زیاد تزریق کنند یعنی نشون دادن این بازار خیلی شکنندس بعد از ماه رمضان بتون میگم دلار چنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
حالا جنابعالی چرا از گرون شدن دلار و بیچاره شدن مردم وطنت،به خصوص کارگران و حقوق بگیران اداره کاری،خوشحال شدی؟
وای بر ارابه سازان مرگ ( ایرانخودرو و سایپا )
چقدر از مردم بیکار شده اند و چقدر مردم بی وسیله . بدروغ حرف از حمایت تولید داخل می زنند دزصورتی که دنبال دلار دزدی از جیب مردم برای خودشان هستند
به آقای نماینده بفرمایید با دم شیر مافیای خودروسازی در نیوفت فایده ای نداره آقا جان
سالهاست که به بهانه حمایت از تولید داخلی خودرو ، پدر ملت و مملکت رو درآوردن
از نظر میزان مصرف سوخت خودروهای تولید ایران همگی در جهان جزو کم مصرف ترین ها هستند البته اگر میزان قدرت موتور را در نظر نگیریم و ملاک همان مصرف بنزین در هر صد کیلومتر باشد. مساله اصلی در اینجا اقتصاد کشور ما است که مردم را چنان عقب نگه داشته که با افزایش قیمت سوخت از زندگی ساقط میشوند. قیمت جهانی سوخت برای مردمانی است که بر اساس استانداردهای جهانی حقوق میگیرند. دولت و شبه دولتی ها 90 درصد اقتصاد ایران را در اختیار دارند و برای صرفه ی خود از مردم به ارزانی کار میکشند. در مقابل بایستی این حقوق کم را با دادن یارانه جبران کنند. متاسفانه کار دست کاردان نیست و هرگز هم درست نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
پژو با 12 لیتر مصرف کم مصرفه؟
ته اش همون بونجول و لگن چینی یا سوار بشید یا از تشتهای اسران خودرو وسایپا
قرار نیست خودروی خارجی وارد بشه اگر هم بیاد با قیمت فضایی!!!
احسنتتتتتت به این نماینده عزیز
نباید از هر تولید داخلی حمایت کرد
بنظر بنده ظلمی که انحصار خودروسازان به مردم کرده اند چنگیزخان مفول هم نکرده بود. چرا؟ به این دلیل که چنگیز در دوره ای غارت کرد کشور رو... و خودروسازان و بانکها هم با روشهای عجیب لیزینگی و بهره ای که سالهاست توسط حتی مراجع رد شده، مردم رو غارت کردند. در نتیجه شباهت این دو، کلام بنده را تایید میکند.
تحویل بگیر
یا شما تو مجلس نبودی یا خبر نداری اینجا ایرانه و حرف اول و آخرا مافیای خونخوار میزنن فکر نمیکنم هیچوقت همچین چیزی اتفاق بیفته مگه اینکه مردم اراده کنن این آشغالا را نخرن
شعارهای خوبی میدین.کاش ۵ سالم بود تا ۱۸ سالگی صبر کردن مشکل نداشت.منتها۴۰سالمه.از بس شعار دادید و عمل نکردید ، منم هم شخصیت شما شدم.
خوش به حال دلالان خودرو چون با آزاد شدن واردات اتوموبیل، سرمایه گزاف فعلی آنان دوبل خواهد شد ..... نوش جانشان ..... تا این اقتصاد بی ضابطه و فساد آلود در این مملکت حکمفرماست، باید هم دلالان و وابستگان به مراکز قدرت، به ریش مستضعفان بخندند.
هزاران درود بر این نماینده شجاع و مردمی !!!!
زور مجلس این مملکت هم به خودروسازها نمیرسه قانون تصویب کردن که خودرو هیبریدی و برقی وارداتش بدون تعرفه آزاده گفتم چه خوب کلی خوردو هیبریدی وارد کشور میشه که به صرفه هست برای محیط زیست هم عالیه ولی به نظر میاد خودروسازها اجازه اینکار رو نمیدن چون اونوقت با پول معقولی مردم میتونن خودرو هیبریدی به روز دنیا سوار بشن و عملا خودروسازهای ورشکسته مجبور میشن برای فروش محصولاتشون قیمتها رو متعادل کنن با توجه به اینکه برای اقتصاد کلان کشور به دلیل مصرف پایین سوخت و آلودگی کشور واردات خودرهای برقی و هیبریدی بسیاره منطقیه لطفا پیگیری شود این مهم اتفاق بیوفته تا شاید خودروسازها یه تکونی به خودشون بدن
پاسخ ها
Asd
| Seychelles |
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
نظر شما در اصل عالیه ولی شما را به خدا پای تکون خوردن خودروسازان را به میان نکشید چون دوباره تبلیغ پژو 405 و پراید هیبریدی را شروع میکنند و باز مردم را می چاپند. ه
باعرض پوزش فعلا جیپ وحسابهای آقایان غارتگر ور خارج از کشورمهم است نه وضعیت نکبتبار ملت .بخورید بیاشامید واصراف هم بکنید
جای بسی تاسف است. تا کمی وضعیت دلار تثبت می شود یادمان می اید که باید صنعت داخلی را قربانی واردات کرد. این هیاهو که هر از چندی از بابت گران فروشی و کیفیت پایین خودروهای داخلی می شود متعاقب آن فورا مجوز واردات خودرو داده می شود. وقتی که کشور با مشکلات عدیده تحریم روبرو است ایا این تصمیم مجلس عقلانی است
پاسخ ها
Asd
| Seychelles |
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
ارزی که بابت واردات خودرو چه نو چه دست دوم از کشور خارج خواهد شد خیلی کمتر از ارزی است که اقازاده ها و اختلاس گران از کشور خارج می کنند! اختلاسهای چند هزار میلیاردی را که بصورت تومان خارج نمیکنند، همش دلاره که داره خارج میشه.چرا این دلارها برای یک عده محدود باشه ؟اگر اجازه واردات خودرو بدون تعرفه یا دست دوم بدهند همه مردم از این دلار که در حقیقت مال خودشون است استفاده می کنند
انتخابات با نظارت استصوابی معنی ندارد ما تا در گیر خم زلف آغازاده ها وقیم ها وتولیتها هستیم وبرموج عوام حال میکنیم هرجا کم آوردیم ازخدا و آخرت مایه میذاریم قانون انتخابات درست شدنی نیست ______ تابی جون این مطلب بی ربط نیست من درجای خودش کامنت گذاشتم شما بعد وقت اضافه درج کردید حالا تکرار بفرمائید
دولت دست از سیاسی کاری در صنعت خودرو بردارد با همین دو خودروساز و بستن درهای واردات هم می توان به سطح خودروسازی جهانی رسید
همان کاری که کره جنوبی و چین و ژاپن کردند
پاسخ ها
Asd
| Seychelles |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
اتفاقا هدف دولت و خودروسازان از جلوگیری از واردات خودرو همین پیشرفت بود! دیدید به کجا رسیدیم؟
40 سال حمایت از خودروسازی داخلی برابر شد با کشته های زیاد ، فساد مالی وحشتناک ، بدبختی قشر کارگر ،نه تنها پیشرفتی حاصل نشد بلکه با خیال راحت به دزددیهای خود از مردم ادامه دادن .
با سلام انحصار فساد می اورد انحصار بیشتر یعنی فساد بیشتر چرا خودرو در ایران در مقام مقایسه با دیگر کشور ها گران و بی کیفیت هست برای اینکه خود رو ساز می داند تولید به هر کیفیت خریدار دارد و قیمت ها هم هر چه افزونتر باز هم خریدار دارد چون مردم مجبورند مگر صنعت خودرو ایران و کره جنوبی با هم شروع نشده چرا او با تولیدات امریکا رقابت می کند و ما در حد افغانستانیم تا وقتی فضای رقابتی سالم ایجاد نشود تا وقتی صنعت کار نداند که اگر کیفیت را بالا نبرد و قیمت را پایین نیاورد در دنیای رقابتی امروز ورشکسته خواهد شد هر گز و هر گز و هر گز تن به افزایش کیفیت و کاهش قیمت نخواهد داد انها فقط کارشان لابی گری برای حفظ کیفیت پایین و افزایش قیمت ها ست و موفق هم توسط لابی ها هستند و مردم هم می بینند
اگر واردات را آزاد کنید و تعرفه را 500 درصد بالا ببرید و با دلار سربه فلک کشیده حساب کیند باز همان آش و همان کاسه خواهد شد.
وقتی میبینیم تولید کننده داخلی دارد ازقانون حمایت ازتولیدات داخلی ونبودن رقابت دربازار نهایت سواستفاده میکند چکاربایدکرد؟
پاسخ ها
بهلول ملوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
یک لیوان خاک شیر تگری بخور جیگرت حال بیاد
بله باید از تولید داخلی حمایت کرد البته نه مسئولین، فقط ملت فلک زده باید از تولید داخل حمایت نمایند.
واردات خودرو باید آزاد شود! نمی شود که به بهانه حمایت از تولید داخلی آشغال داد دست مردم
همین قیمت بالای ماشین در نهایت باعث نارضایتی بیشتر مردم میشه. این خط و این نشون و انشاا... که این قانون تصویب نشه تا مردم رو عصبانی تر کنه
آیا مجلس فکر خروج ارز در این شرایط بحرانی را کرده یا نه
پاسخ ها
امیر
| Canada |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
مگر الان بابت خرید لوازم و ماشین های بی کیفیت چینی خارج نمی شود حاجی جون
تولید ماشین داخلی و اشتغال به قیمت جون هزاران ایرانی و خالی کردن جیب خانواده های مظلوم ایرانی و نارضایتی اونها از دولت و تحقیر و مورد تمسخر قرارگرفتن مردم توسط خارجی ها!!!
دمش گرم یه حرف حسابی رو که همه میدونن رک و راست گفته.ما توی صنایع دیگری واقعا توان داریم اونم نه به هر قیمتی.ولی اگر بذارن اونایی که با فروش لگن میلیاردها دلار پول به جیب میزنن.
قانون بسیار خوبی است امید است اجرا شود
بهترین کار واردات خودرو است.
بابااا یه ماشین میخوایم سوارشییییم اخه چقدر این ملت ظلم میکنن دوتا گاری ساز چقدر کشته دادیم تو جاده ها کی امریکا انقدر ایرانی کشششششششت
این کجا میخواهند خودروهای برقی را شارژ کنند
انشاالله فقط حرف نباشه عمل کنند.
مطمئن باشید این مجلس قانونی تصویب نمی کنه که به نفع مردم باشه. آخرش یه قانون تصویب می کنن که واردات خودرو آنقدر سخت و طاقت فرساست که کسی نسبت به اون رغبتی نشون نمیده. فعلا که در ایران خودرو و سایپا یه سفره ای پهن شده برای دوستان دورهمی مشغولند.
به نظر می رسد با ظرافت دو تا موضوع در حال کلید خوردن است 1- موضوع باز شدن واردات خودرو از طریق سه آبتم الودگی هوا و کیفیت پایین و ابتم تحدید و کنترل گرانی خودرو 2- و سناریو عدم سودآوری خودرو سازی دولتی به منظور واگذاری به قیمت پایین به بخش خصوصی که خود دلال وارادات چی هستند البته این بار با چاشنی حامبان مصرف کننده مستضعف و بدبخت و نتیجه می شود واردات ماشین و فروش خودروسازی ملی به مفت و در نهایت می شود دوباره بیکاری کارگران و و تعظیلی مراکز اقتصادی و واردات ماشین چینی و خروج ارز و و ابستگی و افرایش قیمت خودرو و
چرا اين قوانين اينقدر دير تصويب ميشن؟
البته نمايندگان محترم سرشون شلوغه! بخصوص كه داريم ميريم بسمت انتخابات مجلس.
حمایت از تولید و اشتغال در صنعت خودروسازی یکی دیگر از هزاران دروغ پردازی های آقایان برای ایجاد انحصار و مافیا و چپاول و زراندوزی است.
در صورتیکه واردات خودرو انحصاری نبود و همه کمپانیهای معتبر دنیا اجازه داشتند آزادانه در کشور به احداث کارخانه بپردازند، آنگاه میدیدید که اشتغال در صنعت خودرو ده ها و صدها و بلکه هزاران برابر شرایط فعلی میشد. از اشتغال مستقیم در کارخانه های متنوع مونتاژ خودرو گرفته تا قطعه سازی و خدمات و صنایع وابسته همه و همه رونق صدها برابری میداشتند.
خودروی لیفان ۸۲۰ که در ابتدا با قیمت ۴۰ میلیون تومان توسط چینی ها قیمت گذاری شده بود، با زور و اجبار مسئولین ایرانی ۸۰ میلیون قیمت گذاری شد که مبادا بازار آقایان از تعادل خارج نشود. چینی ها دیده اند که مسئولین با مردم چه میکنند. دنیا میبیند که اینها با مردم چه کرده اند. آبرو و شرف ایرانیان لکه دار شده است و تحقیر شده ایم از حرص و طمع و چپاول و له کردن مردم در چرخ دنده های آقایان.
در ایران اسلامی تفاوتی بین مجلس و دولت و این شورا و آن شورا و سایرین نیست.
جیب و خانواده و مرام و مسلک و منافع دولت مردان و مجلسیان و نهادها یکیست و جابجایی ها نیز صرفا بازی و وقت گذرانی و امروز و فردا کردن است و پاسگاری ها برای سرگرم کردن و سرگردان کردن بیشتر مردم.
واردات خودرو منافع آقایان را تامین نمیکند. اشتغال مردم خواست آقایان نیست.
پاسخ ها
بهلول ملوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
بهار سال 97 من و دوستم هر دو دویست میلیون داشتیم .دوستم یک شاسی بلند کره ای که همش 32 هزار کار کرده بود خرید من بهش گفتم خائن کالای ایرانی بخر لذا خودم یک سوزوکی اسم نوشتم الان 13 ماه گذشته هیچ خبری نیست و ظاهرا ندارند که بدهند و اقلا عذر خواهی هم نمی کنند الان ماشین دوستم را 500-600 پول میدن! من عین این احمق ها هنوز منتظرم بلکم سوزوکی ام را بدهند. این هم آخر عاقبت کسی که از کالای ایرانی حمایت می کنه
خدا لعنت کنه قاتلان مردم رو چند ساله دارن میگن تولید پراید رو متوقف میکنن جون مردم برا کی مهم بود مدافع مردم جولو این ظلم کی بود؟
همون کاسه و‌همون آش همیشگی میگن‌واقعیت آش در خوردنشه این آش هم بیمزه هست و‌هم ما توان خریدشو نداریم حالا شما بگو این آشپز شورش کرد اون یکی بی نمک چه فایده
اگر همین یک کار را مجلس بتواند تصویب کند و توان الزام دولت به اجرایی شدن آن را داشته باشد. مطمئن هستم فضای ملتهب و آشفته جامعه تا حدود زیادی فروکش می کند و دعای خیر یک ملت را پشت سرتان خواهید داشت.
مجلس محترم برای فرآیندی که فعلا انجام نمیشه دو روز وقت گذاشت و قانون تصویب کرد؟؟؟؟
ماشین وارد نمیشه حالا به هر دلیلی، خوب نماینده محترم دو روز وقت گذاشتی و تعرفه ماشین هیبریدی رو تصویب کردی که صفر بشه؟؟؟؟ واقعا لازم بود؟؟؟
فردا روزی واردات آزاد بشه دو روز وقت میذارن و تعرفه میبندن واسش
احسنت، این خودروسازها به مکیدن خون ملت شریف ایران معتاد شدند
اگر واردات خودرو آزاد می شد حداقل اینقدر وقت مجلس و تیم اقتصادی گرفته نمیشد که آخرش هیچی هم حل نشه. چه زمانی میفهمن که انحصار معادل فساد، درجا زدن، معضلات اقتصادی....هست؟!
کشورهایی مانند ، کرهٔ جنوبی ،و ژاپن ،و چین که حدود چهاردهه است به صنعت خودرو توجه کرده اند ، در سیستم اقتصادی آنان امکان اختلاس ،و رانتخواری ،و دزدی ،وجود ندارد ،و مردمان آن کشورها وطن پرست میباشند ،و پشتوانهٔ پول ملی کشور خود را به خارج منقل نمیکنند ؟ سرمایه دار ناسیونالیستی ، از عزت ،و اقتدار کشورش دفاع میکند ،و مسئولانشان با تمهیدات مالیاتی و شفافیت ،عدالت احتماعی را فراهم میکنند ؟، اکنون ایران که در میان جناحها تقسیم شده ،و هرکدام بفکر منافع خود هستند ،و آنچه اهمیت ندارد منافع ملی ،و وضعیت اقتصادی مردم است ؟،،،
تولیدکنندگان داخلی خون مردم را به شیشه کردند
شما احتملا از حامیان مافیای خودروسازی هستی
خیلی دل جرات دارید در مورد خودرو سازی اینطور صحبت میکنید
تابناک عزیز ظاهرا یه لیس ازین سفره مافیا بهت میرسه
تولید داخل یعنی رقابت با محصولات وارداتی و صادرات و ارز اوری. خودرو سازی را در ایران نمیتوان تولید داخل نامید. بلکه در حقیقت باری است رو دوش مردم که باید تاوان رانت خواری و سوء مدیریت خودرو سازان را مردم بپردازند . بهترین راه همین مصوبه واردات خودرو خارجی است و البته کاهش تعرفه ها .
به نظر من باید واردات ماشین دست دوم رو هم آزاد کنن من یه بی ام دبلیو 530دارم تو دبی 36میلیون خریدم یه پراید هاچ بک دست دوم دارم اونم 36تومن واقعا داره به ملت ما ظلم میشه یه تعرفه صد درصدی هم بزارن بدن کارگرای صنایع خودروسازی که لطف کنن و کار نکن
مافیای پ خودرو و قطعه سازی پول ملت را چپاوول میکنند و حتی با کیفیت پایین جان مردم را میگیرند.
بعید است کسی اقدامی در جهت رها سازی مردم انجام دهد. تنها حرف حرف حرف
اما به برکت اینترنت مردم هوشیار شده اند
حال مردم ازاین موش وگربه بازیهاواقعابهم میخورد
خنجری که تیم روحانی و وزرایش به پشت مردم ایران زدند در تاریخ اقتصاد ایران سابقه نداره...خدا پدر تیم احمدی نژاد رو بیآمورزه...عقلاً وقتی می خوردند یه چیزی ته ش برای مردم میگذاشتند... اونا در برابر ابنها فرشته اند...! مردم کشور غارت شدند رفت...! خدایا خودت بداد این مردم برس...
پاسخ ها
بهلول ملوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
از آب گل آلود ماهیگیری نفرمائید. مثلا اگر آقای احمدی نژاد بود ترامپ از برجام خارج نمی شد؟ و این بلاها یرمون نمی اومد؟ منصف باشیم و بی طرف
آخه این چه تولید داخلی هست که ارز دولتی برای وارداتش میگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب نماينده ان چيزى درشأن ملت و دولت است كهخودميسازد وتوليد ميكند به قول معروف من انم كه رستم بود پهلوان نباشد اين جه شإنى است كه اروپايى توليد كند ومن به داشتن ان مفتخر باشم
با سلام
باید به نویسنده محترم این نوشتار صمیمانه تبریک گفت که به خوبی مثل سنوات گذشته گاهی به نعل و گاهی به میخ زده تنها چیزی که در این نوشتار حقیقتا دیده نشده منافع مصرف کننده است. مواردی مثل کیفیت پایین، قیمت بالا، تنوع کم، خدمات بسیار ضعیف شرکت ها، مصرف بالا ، آلودگی هوا و ..... که حمایتهای نسنجیده حاکم بر صنعت خودرو باعث شده است. واقعا اینهمه خسارت جانی و مالی که این تولید کننده های خودرو محترم به مردم این سرزمین وارد کرده اند کافی نیست.
فک کنم نزدیک انتخابات هستش نماینده های عزیز به یادمردم افتادن
پاسخ ها
بهلول ملوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
نه احمد آقا جون کافی نیست هنوز جا داره
با پيش فروش خودرو كلي پول به جيب خودروساز سرازير شد، تازه نمايندگان ملت بفكر افتادند
حمایت های بی دریغ از خودروسازی و سایر صنایع منجر به وضعیت فعلی شده که صنایع با داشتن نیروی کار خیلی ارزان و انرژی خیلی ارزان به هیچ عنوان قدرت رقابت باصنایع مشابه در خارج از کشور را ندارند
وقتی در مملکت دولت و مجلس و سازمانها قانون را رعایت نمیکنند چطور انتظار دارید ملت رعایت کنند
هر وقت جناب نماینده ها هر شش ماه یک بار موضوع خودرو را مطرح میکنند یاد جریان استیضاح و امتیازگیریهای آن به ذهنم میرسد.واقعا نه سلامتی مردم و نه رفاه مردم برای مدیران اهمیتی دارد.
چه مجلسي و چه دولتي و چه مملكت باحالي!!!!
دولت مصوبات مجلس رو اجرا نميكنه
دولت هرچيزي رو كه خودش دوست داره اجرا ميكنه و هرقانوني رو خوشش نمياد يجوري تفسيرش ميكنه كه اجراش نكنه
چه مملكت گل و بلبلي
خخخخخخخخمخ
بالاخره یکی حرف حساب زد.
واردات خودرو باید آزاد تا قیمت خودرو فوق العاده پایین بیاید و در عوض قیمت سوخت بسیار بالا برود طوریکه نگهداری خودرو در قیاس با آن طوری باشد که حتی مقرون به صرفه نباشد. این سیاست بهترین سیاست است.اینست اقتصاد مقاومتی و پویا. با این سیاست استفاده از خودرو بسیار محتاط آمیز خواهد شد. تردد کمتر بهداشت فردی بیشتر مردم سلامت تر و هزینه ها کمتر خواهد شد. در کشورهای پیشرفته خودرو وسیله تفریح نیست.وسیله بیهوده چرخیدن و هوا را آلوده کردن نیست.وسیله برای کارهای مهم است.خودرو در کشورهای پیشرفته بسیار ارزان اما نگهداری آن و سوخت ان بسیار بالاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
شما حالت خوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
همین کشور ترکیه صنعت خودرو سازی ندارد در عوض خودروهای با کیفیت جاده های خلوت محیط زیست سالم دارد و به جای اشتغال مردم در کارخانه های خودروسازی نیروی کار را در بخش گردشگری فعال کرده
عدالت؟؟؟؟؟؟ کلمه ایست که خیلی وقته مفهوم خودشو از دست داده!
درب خودروساز داخلی سایپا و ایران خودرو همان بهتر که بسته بشود. چفدر به ما ملت ظلم کردند و ما را خفت دادند.
خداوکیلی چه بلایی مونده که سر ملت نیاوردین
مافیای خودرو زورش به همه می رسه.
ورود خود روهای هیبرید علاوه بر شکست انحصار در بالا بردن کیفیت هوا و کاهش سوخت و انگیزه برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی و کاهش قیمت لجام گسیخته خودرو بسیار موثر است ای کاش دولت با این مصوبه مجلس هوشمندانه برخورد میکرد
از این سفره پهن شده افراد زیادی می خورند مافیای خودرو سازی بر این سفره همچون اختاپوس احاطه کرده و اجازه هیچ گونه تغییراتی را نمی دهد. همه می دانند که ظلمی آشکار بر مردم می شود ولی به دلایل مختلف وارد نمی شوند و یا اگر وارد شوند بلافاصله پا پس می کشند. تمام مسوولانی که می توانند در این زمینه اقدامی انجام دهند و کاری نمی کنند حق الناس را پایمال می کنند و باید در قیامت پاسخگو باشند.
متاسفانه گوش شنوایی برای حرف های خوب وجود ندارد و بیشتر در فکر کسب سود خودشان است
آقای نماینده !

این حرف شما را غیر از یک موضع گیری شعاری و انتخاباتی چیز دیگری نمی دانیم.
معضلی که به آن اشاره کردید مشکل امروز و دیروز نیست. معضلی در حدود ۴۰ ساله است. اگر می خواستید این کار را انجام دهید ۴۰ سال یا حداقل ۳ سال اخیر دوره نمایندگی تان وقت داشتید. چرا الان به فکر این موضوع افتاده اید؟

با این وجود اگر توانستید با مافیای خودرو بجنگید و گامهای عملی در تسهیل واردات خودرو با کیفیت با حذف انواع تعرفه های زیاد آن بردارید من اولین شخصی خواهم بود که به شما و هر کسی که در این راه فعالیت کند در دوره بعد رای دهم.
مجلس شورای اسلامی اگر نماینده واقعی ملت ایران است باید صدای شکستن استخوانهای ملت را زیر بار اجحاف خودروسازان تا بحال شنیده باشند با آزاد سازی ورود خودرو بخوبی مشاهده میکنید که مافیای خودروسازی ایران دست بدامن ملت ایران می شود تا خودروهای تولیدیشان را به یک پنچم قیمت فعلی بخرند !
من حاضرم سوار الاغ بشم اما سوار فرغون های سایپا و ایران خودرو نشم.
باز نزدیک انتخابات شد، نمایندگان یاد مردم افتادن!!!
واقعا ملت مثل اینکه در جریان نیستند که دلار برای واردات خودرو وجود نداره، ضمن اینکه شرکت های درست و حسابی هم بخاطر تحریم از ایران رفته اند. مگر اینکه یکی از آقازاده ها این برنامه ها رو برای انجام واردات از یک شرکت چینی پیاده سازی کرده باشد. لطفا توجه داشته باشید که در اروپا و آمریکا هنوز خودروهای هیبرید سهم کوچکی از بازار ماشین را در اختیار دارند. مثلا سهم خودرو های هیبرید در سال 2016 در آمریکا 2 درصد از کل ماشینهای فروخته شده بوده است!!!! لطفا سعی کنیم بدون فکر کردن صحبت نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
قربون ادم چیز فهم .بابا اینا همش یه شوی تبلیعاتی برای جمع کردن رای تو سال انتخاباته .شما یه سر به سایت تویوتا بزن ارزونترین ماشین هیبریدیش ۲۸۰۰۰دلار قیمت داره حالا در دلار ۱۴۵۰۰ ضرب کن ببین چند نفر از مردم به نظرت قدرت خرید دارن .
Asd
| Seychelles |
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
نظر شما در صورتی درست است که کشور ما افغانستان،جیبوتی،بورکینا فاسو و.... باشه! شما صورت مسئله را پاک نکنید. چرا نباید دلار داشته باشیم؟چرا باید
تحریم باشیم؟
کسی که بدون فکر کردن صحبت میکنه
شما هستید .ایا مردم باید راضی باشند که دلار ندارند؟ یا اینکه از نظر شما مردم ایران انتخاب کردند که اینجوری زندگی کنند؟د
به نظرم کار عاقلانه و خوبی هستش.بشرطی که آقای وزیر سایت ثبت سفارش رو باز کنه
وقتی این حرف ها را می شنوم و این نمایندگان را می بینم با محمد علی شاه که مجلس را به توپ بست احساس همدردی می کنم طرف در سال انتخابات خودش را زده به کوچه علی چپ که انگار نمیدونه مشگل امروز مملکت نان است نه خودرو و برای نان هم ارز نداریم
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
برادر کسی تو ممکلت بی نون نمونده.البته وقتی سایت ثبت نام خودرو باز میشه به دقیقه نکیشیده همه پول می‌ریزند و سایت بسته میشه.درحالی که خودروساز اصلا توان تحویل خودرو نداره و فروش فوری های عید رو هنوز نداده.پس کار مجلس کاملا درست بود
به هیچ عنوان نباید از خودروسازهای فعلی با ممنوعیت واردات حمایت نمود ...به هیچ عنوان ...این جفای 40 ساله به مردم کشور باید تمام شود .... ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان
بیخود زور نزنید زورتان به این مافیای خودروسازها نمیرسد .سالها است که این حرفها زده میشود که این صنعت فقط به ضرر مردم کار کرده است و با شعار تولید به کشور و مردم خیانت میکند اما کماکان رانت خود را دارند و به هیچکس هم جوابگو نیستند
رییس ایران خودرو و سایپا باید به جرم قتل هزاران ایرانی ف نابود کردن سرمایه های کشور و نامید کردن مردم اعدام شوند
این سناریو سالهاست که تکرار می شود:
وقتی واردکنندگان کلان خورود ،وقتی حسابی پارکینگ‌هایی خود را پر کردند به مجلس مراجعه و از آنها می خواهند برای حمایت خودروی داخلی جلو واردات را بگیرند تا هم قیمتهای خودرو وارداتی بالا برود هم فروش بیشتری داشته باشند و زمانی که پارکینگ‌ها خالی شد دوباره به مجلس مراجعه می کنند و برای رقابت خودروی داخلی درخواست آزاد سازی ورود خودروی خارجی می کنند
چه حمایتی خون مردم رو تو شیشه کردن
تو این کشور بااین همه ثروت هیچ دل خوشی نمیبینم
همه افسرده و بی پولن
عمرا بتونيد حريف اين مافياي خودروسازها بشيد
باید ایران خودرو و سایپا را با موشک بزنند تا همه راحت شوند
با محروم كردن مردم از استفاده ي خودروهاي روز دنيا و اجبار به استفاده از فرغونهاي داخلي به اسم به اصطلاح حمايت از توليد داخل ظلم بزرگي مرتكب شده ايد
میخواید خودروسازی ورشکست نشه ؟ کاری نداره! به دستگاه های عریض و طویل دولتی اجازه استفاده از ماشین خارجی ندهید ولی مردم اجازه واردات بدون تعرفه داشته باشند. ولی حالا دقیقا بر عکس شده! دستگاه های دولتی ماشینهای خارجی سوارند و مردم باید فرغون های داخلی را سوار شوند!
با سلام
بررسی شود خودروهای مورد استفاده مدیران بانک مرکزی و صنعت چه مدل هایی هستند. نمی شود مدیران سوار خوردهای خارجی شوند و جلوی واردات را بگیرند
اقایان همتی جهانگیری نوبخت .. دست از انحصار طلبی در اقتصاد کشور بردارید .. برای مال دنیا اینقدر سخت فکر نکنید.. مدیرانی موفق هستند که اسان فکر می کنند
پیشنهاد می شود از بکارگیری نخبگان و کسانی که پیچیده فکر می کنند در سطوح تصمیم گیری استفاده نشود
این افراد زندگی را برای همه ما سخت و پیچیده کرده اند.
اسان فکر کن اسان زندگی کن حتی اگر زندگی لاکچری باشد
حمایت از اشتغال زایی در صنعت خودرو بهانه است.. این مسولین دلشان برای مردم نسوخته است .. اگر بود که حال و روز مردم این نمی شد
باید طبق یک برنامه مشخص هر سال 5% از تعرفه را کم کنند. خودرو ساز متوجه میشه که هم به لحاظ قیمت (چون عرضه زیاد میشه) و هم به لحاظ کیفیت تحت فشار رقابت است و به فکر اصلاح خودش می افته. تجربه نشان داده که با فشار و تعیین قیمت و ... مشکلی حل نمیشه. نقدینگی در دست عده ای متراکم شده دنبال فرصتند. اگر عرضه نتونه هم پای تقاضا حرکت بکنه، نتیجه اش افزایش قیمته. اگر کنترل کنی، مردم معاملات زیر زمینی می کنند. مطلب به این سادگی!!!
سياه بازي تا كي ؟
شما تعرفه واردات خودروي خارجي را صفر كنيد . از چه مي ترسيد ؟ آن وقت خواهيم ديد كه خودروي وارداتي به لحاظ قيمت قدرت رقابت با محصولات داخلي را دارد يا خير ؟
بخش عظيمي از جامعه ايراني قدرت خريد خودروي خارجي با تعرفه صفر را نخواهد داشت . اين بخش از جامعه چاره اي جز خريد پرايد سايپا و 206 ايران خودرو ندارد . شما كدام خودروي خارجي را مي توانيد وارد كنيد با دلار 14 تومني هم قيمت 206 باشد ؟
خودروي وارداتي مشتري اش مشخص است . طبقه داراي جامعه مي خرد و خودروي داخلي هم طالب خود را دارد . حالا اين عزيزاني كه هي پشت سر هم مي گن ايران خودرو و سايپا بايد طعطيل بشن حتما جزو بخش داراي جامعه هستند و فكر بقيه را نمي كنند .
ورادات ماشین های توسط مسافرها ازاد کنید هرکس بتونه ازخارج ماشین بخره سوارکنه بیاره ایران دست یا بره از مناطق ازاد تجاری بخره.
به فرض محال هم اجرایی بشه و تعرفه هم صفر باشه چند تا ماده تبصره میذارن و یه صد درصدی روی قیمت اصلی خودرو می کشن.
من واقعا نمیدونم چرا با ملت این جوری برخورد میکنن ....
فقط قیمت سوخت و خودرو واقعی بشه؟ نمیشه حقوق ما هم واقعی بشه مثلا بر اساس حقوق حاشیه خلیج فارس محاسبه بشه مثلا ماهی ۲۰۰۰ دلار
اگر خود رو سازان ایرانی جیب مردم را خالی نمیکردند .الان 80 میلیون ادم پشتشان بودند ........اخرباید جواب پس می دادند وقتی پراید 7 میلیونی را به 50 میلیون فروختند .............خدا گفت .باید مجازات شوید .جیب مرد م زدن .عاقبت تدارد........
حمایت از خودروساز به قیمت گرفتن جان و مال مردم
تابناک جان !
ممنون که تقریبا همه نظراتمان را پخش کردی. اگر هیچ فایده ای هم نداشته باشد حداقل شما وظیفه ات را انجام داده ای. وقتی میبینیم در بعضی سایتها یا در بعضی خبرها حتی در حد شنیدن چند نظر آزادی وجود ندارد واقعا نا امید می شویم. هر چند در مرحله باید به نظرات مردم توجه و عمل شود تا نارضایتی ها بیشتر و بیشتر نشود و به قول یک سایتی مردم به ستوه نیایند.
عمرا این قانون اجرا بشه. تجربه نشون میده دولت در درجه اول خودش دنبال قانون شکنی درمواقع است که قانون به ضرر منافعش. مافیای خودرو رای نمایندگانم می‌خرند و همینطورم مثل سابق می‌تازند. کسی به کسی هم نیست. خودرو سازها واس خودشون یه پا حکومتن. میگی نه نگاه کن... درضمن مجلس چهارسال چکار داشت می‌کرد الان یهو از خواب خرگوشی بیدا رشده؟ خیری ازشون ندیدیم. مجلس و کلا منحل کنن بهتره
اینو از من به یاد داشته باشید:
محاله ممکنه تو این مملکت واردات خوردو آزاد بشه...
هیچ ربطی هم به اینکه چه مجلس یا دولتی سر کار باشه. نداره‌.
احتمالا مافیای خودرو دهان نمایندگان منتقد را هم خواهند بست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی