بازدید 7647

پشت پرده اتهام آمریکا به دولت سوریه در مورد استفاده از سلاح شیمیایی!

آمریکا که تاکنون بارها دولت سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرده و حتی با این بهانه حملاتی را به خاک سوریه صورت داده است، بامداد چهارشنبه نیز در ادعایی دیگر، دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده است. حال باید بدین پرسش پاسخ داد که هدف آمریکا از اتهام جدید علیه دمشق چیست؟
کد خبر: ۹۰۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 22 May 2019

آمریکا که تاکنون بارها دولت سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرده و حتی با این بهانه حملاتی را به خاک سوریه صورت داده است، بامداد چهارشنبه نیز در ادعایی دیگر، دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ وزارت خارجه آمریکا در ادامه تنش‌آفرینی در سطح منطقه، این بار سراغ سوریه رفت و مدعی شد، نشانه‌هایی مبنی بر تمایل دولت دمشق برای استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی وجود دارد.

آمریکا همچنین مدعی شد، در حمله‌ای که یکشنبه گذشته در شمال غرب سوریه انجام شده، از گاز کلر استفاده شده است.

به ادعای مورگان اورتاگس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این نهاد همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات پیرامون این موضوع است.

وی همچنین بار دیگر با تکیه بر ادعاهای واهی تهدید کرد، چنانچه دولت دمشق از تسلیحات شیمیایی استفاده کند،با پاسخ سریع و درخوری از سوی آمریکا و متحدانش مواجه خواهد شد.

به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، حمله شیمیایی که ادعا می‌شود یکشنبه انجام گرفته، در راستای نقض آتش‌بس در ادلب تدارک دیده شده است.

چرا آمریکایی ها بار دیگر دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده اند؟

دولت واشنگتن دو بار در آوریل ۲۰۱۷ و آوریل ۲۰۱۸، با طرح ادعای مشابه، نیروهای دمشق را هدف حمله موشکی قرار داد.

ادعاهای آمریکا در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته، «ویکتور کوپچیشین» رئیس مرکز صلح روسیه اظهار داشت که تروریست‌ها در سوریه در حال برنامه‌ریزی برای آغاز یک حمله شیمیایی به روستای جرجناز و شهر سراقب هستند.

وی افزود: مقدار قابل توجهی مواد سمی در اختیار تروریست‌هایی که در ناحیه مسکونی ادلب فعالیت می‌کنند، قرار دارد و تروریست‌ها در نظر دارند از این مواد شیمیایی برای ساخت سلاح‌های شیمیایی و علیه غیر نظامیان استفاده کنند.

گفتنی است، سراقب منطقه ای مسکونی در سوریه است که در شهرستان ادلب واقع شده است.

حال باید بدین پرسش پاسخ داد که هدف آمریکا از اتهام جدید علیه دمشق چیست؟

نخست: تحرک جدید آمریکایی ها برای متهم کردن دولت سوریه، ریشه در تلاش های اخیر واشنگتن برای فعال شدن در پرونده سوریه دارد. در واقع، این بخشی از تلاش دولت آمریکا برای افزایش نقش آفرینی در موضوع سوریه است. به ویژه آنکه در ماه های اخیر از نقش و نفوذ آمریکا در این بحران به شدت کاسته شده است. تا جایی که روز گذشته حدود ۴۰۰ تن از اعضای کنگره با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار تداوم حضور نظامی این کشور در سوریه و مقابله با گروه‌های تروریستی شدند که تهدیدی برای متحدان منطقه‌ای واشنگتن محسوب می‌شوند. در نسخه‌ای از این نامه که در صفحه رسمی «مایکل مک‌کول» نماینده ایالت تگزاس منتشر شد، می‌خوانیم: از آنجایی که برخی از نزدیک‌ترین متحدان منطقه‌ای ما با تهدید مواجه هستند، رهبری و حمایت آمریکا همچون همیشه ضروری می‌نماید.

در این نامه که با ابتکار عمل سناتورها «جیمز ریچ» و «باب منندز» و همچنین نمایندگان «الیوت انگِل» و «مایکل مک‌کول» نوشته شده، ادعا می‌شود که بحران سوریه پیچیده است و راه‌حل‌های سیاسی موجود کافی نیست. به همین دلیل تنها گزینه آمریکا، پیشبرد سیاست‌هایی است که مانع از تهدیدهای فزاینده علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌شود و چنین راهبردی رهبری آمریکا را می‌طلبد.

دوم: نکته دیگر آن که تمامی اتهام‌های مطرح از سوی آمریکا علیه ارتش سوریه در استفاده از این نوع تسلیحات، همزمان با پیشروی‌های جدید نیرو‌های ارتش سوریه در مناطق تحت سلطه گروه‌های تروریستی یا همزمان با پیشرفت‌های قابل توجه در روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه مطرح می‌شود. کما اینکه در دوران پیشروی های ارتش سوریه در حلب و عملیات ارتش سوریه در حماه نیز چنین اتهاماتی مطرح شده بود.

سوم: در راستای هدف دوم، آمریکایی ها به دنبال فرسایشی کردن بحران سوریه و جلوگیری از اعاده حاکمیت ارتش سوریه بر تمامی مناطق این کشور هستند. کما اینکه با تحرکات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری ادلب به عنوان آخرین دژ گروه های تروریستی، بار دیگر این اتهامات مطرح شده تا در صورتی که احساس خطر کنند به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی، حملاتی را برای جلوگیری از پیشروی میدانی راه اندازی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
دولت آمریکا هر چه بخواهد ابائی از هیچکس و هیچ دولتی ندارد و انجام میدهد گاهی هم برای تحقیر افراد باوجدانی در آمریکا باصطلاح دلیلی برای کارش جورمیکند تا افکار آنها را با خودش همراه کند. بعضی وقتها هم روسای جمهور آمریکا خیلی بی پروا همه قوانین و عرف را زیر پا میگذارند مثلاً جورج بوش وقتی که با مقاومت شورای امنیت در مقابل حمله به عراق برآمد با پررویی تمام گفت : چه سازمان ملل موافق باشد یا نباشد من میخواهم به عراق حمله کنم.

لیندون جانسون، رئیس جمهور وقت آمریکا، برای گرفتن رای کنگره برای جنگ علیه ویتنام شمالی، حادثه‌ای جعلی ساخت که طی حادثه، قایق‌های ویتنامی به دو ناوشکن آمریکایی حمله کردند، به دنبال این داستان ساختگی، لیندون توانست موافقت کنگره را برای حمله به ویتنام بگیرد و وارد جنگی ۲۰ ساله شد باصطلاح هدفش هم جلوگیری از قدرت گرفتن چین و روسیه بود. ۴۰ سال بعد از اتمام جنگ این اسرار توسط پنتاگون تایید شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
یه دوست ویتنامی داشتم خیلی نسبت به ایرانیها ابراز محبت می کرد. برام خیلی جالب بود یه حس مشترک داشت
فرق بسیار است بین بیان واقعیت تا اتهام!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
اره
واقعیتها تو دروغپردازیها گم می شن
سران آمریکا تا چه حد می توانند بی وجدان باشند؟ چه قدر می خواهند انسان بی گناه بکشند؟ متنفرم از این سازمانهای پوشالی بین المللی. تنها راه نجات دنیا فروپاشی آمریکا می باشد. تجزیه این سیستم شیطانی آغاز رهایی بشر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
واقعا مگه تعاریف بین الملی مگه به صورت واحد نیستند. چرا انقدر تناقض در اجرا؟!
سوریه چیزی جز خاک و ویرانه نیست
آمریکا دنبال چی میگرده نمی دانیم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
آمریکا توی ماه دنبال چه میگشت؟
جالبه كه هر وقت ميخان كارى بكنند سوريه با حمله شيميايى بهانه رو بدستشون ميده
انگار شير فلكه شيميايى دست خودشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
سوریه هیچ وقت حمله شیمیایی نخواهد کرد چون می دونه بهانه برای حمله فراگیر دستشون می ده. اما این دنیا جنگله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
آره واقعا جالبه، جالبتر اونایی هستن که این حرفا رو باور میکنن، و جالبتر از اونا هم افرادی هستن که با وجود اینکه میدونن آمریکا دروغ میگه بازم طرفدارش هستن. چقد چیزای جالبی داریم. کافیه چشم باز کنیم و با دقت ببینیم
بنظر می رسه دارند اینطور چانه زنی می کنند:

اگر ایران نه ٬ پس دوباره عراق
خوب اگر عراق هم نه پس سوریه
بالاخره تا یک دیوار حاپل بین مدیترانه با شرق برقرار نشه که نمیشه اسراپیل رو راضی کنیم
جواب طرف مقابل:
می توانیم در مورد یک دیوار افقی بین شمال و جنوب مثلا جایی حوالی گرجستان و اوکراین و از اونطرف مغولستان تا چچن زودتر به توافق برسیم
رجز طرف مقابل مقابل:
پس بچرخ تا بچرخیم!
جواب مجدد طرف مقابل:
ایندفعه تو ورسای می بینمت
مطمئن باشید که آمریکا به بهانه‌ی استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی مانند موارد گذشته، مجددا دست به حمله به اهدافی در داخل خاک سوریه خواهد زد. اما این دفعه اهداف آمریکا نیروهای ایرانی مستقر در سوریه هستند و آمریکا به این بهانه میخواهد به اهداف ایرانی در سوریه حمله کند. ایران باید بلافاصله و همین الان در این مورد به آمریکا در مورد هرگونه حمله به نیروهای ایرانی مستقر در سوریه از سوی آمریکا هشدار قاطع مقابله به مثل داده و در صورت وقوع حتما عمل کند. در چند روز گذشته از سوی عربستان گزینه حمله محدود تمریکا به اهداف ایرانی بشدت تبلیغ میشد و ظاهراً به هدف خود رسیده اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر