بازدید 4055
۱

استعفای وزرای عضو «حزب راست افراطی» در اتریش

کد خبر: ۹۰۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰ 21 May 2019

تمام وزرای عضو «حزب راست افراطی» اتریش در حمایت از معاون صدراعظم این کشور ازسمت خود کناره گیری کردند.
شکاف در دولت اتریش با «استعفای وزرای عضو «حزب راست افراطی»

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، به دنبال انتشار ویدئویی جنجالی از معاون صدر اعظم اتریش در شنبه هفته جاری که منجر به کناره گیری این مقام ارشد از سمتش شد، اینک اخبار رسیده از استعفای همه وزرای دولت که عضو «حزب راست افراطی» هستند، حکایت دارد.

«خبرگزاری فرانسه» دوشنبه شب به وقت تهران به نقل از «خبرگزاری رسمی اتریش» نوشت که همه وزرای دولت اتریش که عضو حزب راست افراطی موسوم به «حزب آزادی» هستند از سمت خود کناره گیری کردند.

حزب راست افراطی اتریش اوائل روز دوشنبه اعلام کرد که در صورت اخراج «هربرت کیکل»، وزیر کشور و عضو حزب راست افراطی بابت ماجرای ویدئوی جنجالی، همه وزرای دولت عضو این حزب کناره گیری می‌کنند.

این در حالی است که «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش غروب دوشبه از تمایل خود به اخراج وزیر کشور خبر داده بود.

«هاینتس کریستیان اشتراخه» معاون صدراعظم اتریش شنبه هفته جاری به دنبال انتشار ویدئویی جنجالی از مقام خود کناره‌گیری کرد. در ویدئوی منتشر شده رهبر حزب راست افراطی اتریش با زنی روس تبار مشاهده شد که از وی خواسته در انتخابات از حزب متبوع او حمایت مالی کند.

انتشار این ویدئو جنجال گسترده‌ای در اتریش به راه انداخت و سرانجام اشتراخه از معاونت دولت و همچنین ریاست حزب آزادی کناره‌گیری کرد.

به دنبال انتشار شایعاتی درباره نقش روسیه در روی کارآمدن دولت‌های راست‌گرای افراطی در کشورهای اروپایی، کاخ کرملین هر گونه ارتباط مسکو با رسوایی اخیر در عرصه سیاسی اتریش را رد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اي كاش وزراي ماهم يه خورده استعفا دادن رو ياد بگيرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر