بازدید 3839

پارلمان اوکراین منحل می‌شود

کد خبر: ۹۰۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 20 May 2019
رئیس‌جمهور جدید اوکراین گفت: قصد دارد پارلمان این کشور را منحل کرده و به زودی انتخابات پارلمانی برگزار کند.

به گزارش فارس، «ولودیمیر زلنسکی» که امروز (دوشنبه) به عنوان رئیس‌جمهور جدید اوکراین سوگند یاد کرده است، گفته قصد دارد پارلمان این کشور را منحل کرده و درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، رئیس‌جمهور جدید اوکراین انحلال پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام را با این امید اعلام کرده که بتواند کرسی‌هایی که همچنان در اشغال وفاداران به دولت قبلی اوکراین است را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش، زلنسکی که یک کمدین بوده و هیچ سابقه سیاسی قبلی نداشته، ماه گذشته موفق شد در انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین اکثریت آراء را از آن خود کند.

رئیس‌جمهور جدید اوکراین گفته که اولویت نخستی که دنبال می‌کند برقراری آتش‌بس در شرق این کشور است.

بنا بر این گزارش، ناآرامی‌ها در شرق اوکراین از حدود ۵ سال پیش آغاز شده و درگیری‌ها در این منطقه تا کنون ۱۳ هزار کشته برجا گذاشته است.

بر اساس این گزارش، زلنسکی برای تحقق وعده‌های انتخاباتی که مطرح کرده نیازمند همکاری مؤثر با پارلمان اوکراین است. رئیس‌جمهور جدید اوکراین علاوه بر این باید اصلاحاتی را به تصویب برساند تا بتواند جریان کمک‌های خارجی به این کشور را حفظ کند.

وی در حال حاضر از قانونگذاران فعلی اوکراین خواسته تا از فرصت دو ماهه تا برگزاری انتخابات زودهنگام استفاده کنند و دو قانون را به تصویب برسانند که یکی مربوط به لغو مصونیت قضایی قانونگذاران اوکراینی است و دیگری قانونی است که مقامات این کشور را از کسب درآمد‌های غیرقانونی منع می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی