بازدید 2928

حریری: اهانت به هر کشور عربی اهانت به لبنان است

نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه بیروت از موضعگیری‌های خود در حمایت از کشورهای دوست دست نخواهد کشید، تاکید کرد، نقض سیاست عدم مداخله در درگیری‌های منطقه‌ای به منافع لبنان آسیب می‌زند.
کد خبر: ۹۰۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 20 May 2019

نخست وزیر لبنان با اشاره به اینکه بیروت از موضعگیری‌های خود در حمایت از کشورهای دوست دست نخواهد کشید، تاکید کرد، نقض سیاست عدم مداخله در درگیری‌های منطقه‌ای به منافع لبنان آسیب می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در مراسم افطاری جریان المستقبل این کشور در بیروت تاکید کرد که نقض سیاست دوری از درگیری‌ها به منزله دعوت مستقیم برای هدف قرار دادن منافع لبنان و مردم آن در کشورهای عربی است.

وی اظهار کرد: اهانت به هر کشور عربی الزاما به معنای اهانت به لبنان است، این مساله یکی از انگیزه‌ها برای حصول توافق دولتی درباره سیاست دوری از درگیری‌ها و دخالت نکردن در امور داخلی کشورهای عربی برای حفظ لبنان در مقابل درگیری‌ها در منطقه بوده است.

حریری گفت: همه ما شاهد تنش‌ها در منطقه و حملات علیه امارات و عربستان هستیم، لبنان نیازی به موضعگیری‌هایی ندارد که منافع اقتصادی‌اش را به خطر انداخته و روابطش با کشورهای دوست را تهدید کند، چراکه تاریخ مشترک آنها با ما سرشار از حمایت از همه گروه‌های لبنانی‌ بوده است.

نخست وزیر لبنان تاکید کرد: تلاش‌هایی که برای تصویب بودجه سال ۲۰۱۹ انجام می‌شود، تلاش‌هایی معمول نیستند، ما در راستای تعیین اصول کاملی به منظور اصلاح مالی جدی برای پنج سال آینده و استناد به آنها در بودجه‌های سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تلاش می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طی هفته آینده لایحه بودجه برای تصویب به پارلمان تحویل داده شود، گفت: اکنون باید تصمیم‌گیری شود و کابینه باید به مردم لبنان اعلام کند، فرصتی که وجود دارد هرگز از دست نخواهد رفت و نقشه راهی برای توقف هدررفت پول، نظارت بر بودجه کل و اجرای اصلاحات داریم.

این مسئول لبنانی افزود: اقتصاد لبنان در طول‌ سال‌های بسیاری هزینه تاخیر در اجرای اصلاحات و فرار از آنها را پرداخت کرده و اکنون به دیواری رسیده که باید آن را ویران کند، ما باید اصلاحات جدی و سیاست‌های مالی و اقتصادی برای کاهش کسری بودجه، پرداخت وام‌ها و توقف هزینه‌ها را در پیش بگیریم و به این شکل از اقتصاد کشور و خانواده‌های کم‌درآمد و طبقه متوسط جامعه حمایت کنیم.

وی ادامه داد: مشکلی در بخش دولتی وجود دارد که هزینه آن را سایر مردم لبنان می‌پردازند، رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان در سال ۱۹۹۹ به صورت کامل درباره این مشکل صحبت کرده بود و امروز که از مشکلات اقتصادی و مالی و لزوم اجرای اصلاحات اداری صحبت می‌کنیم باید به آمارها و اطلاعاتی که او در کتاب خود "دولت و مسئولیت" ارائه کرده، مراجعه کنیم، زیرا چیزی که ما امروز در کابینه و پارلمان مطرح می‌کنیم همانی است که رفیق حریری ۲۰ سال قبل گفته بود و آن زمان کسی به سخنان او گوش نکرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر