بازدید 11094

واکنش به کتک کاری شدید زنان در لیگ فوتبال!

کد خبر: ۹۰۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 20 May 2019

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به عقب ماندگی فوتبال ایران نسبت به فوتبال دنیا و حتی کشور‌های عربی می‌گوید: «فحش، خشونت، درگیری و حواشی مختلف فوتبال آسیا فقط در ایران وجود دارد.»

به گزارش تابناک ورزشی، جلال طالبی سرمربی ایران در جام جهانی 98 فرانسه، درباره حاشیه‌های زیاد فوتبال در ایران گفت: به هر صورت فوتبال ما بیشتر از این که رشد کند، مسائل حاشیه‌ای پیدا کرده و ما را از هدفمان دور کرده است. از نظر چگونگی برگزاری مسابقات عقب هستیم. ارگان‌های مختلف در برنامه‌های فوتبال تأثیرگذار هستند. این موضوع به سطح فوتبال ما لطمه زده و نمی‌تواند موجب رشد شود. نمی‌خواهم بگویم افت کردیم، ولی فوتبال چشم‌گیری بازی نکردیم. پیشرفت قابل لمسی را ندیدیم. 

کجای دنیا دختران همدیگر را می‌زنند؟

طالبی گفت: همه ما اشتباه می‌کنیم. اجازه دهیم داور هم بعد از کلاس چند بار اشتباه کند. دختران ما همدیگر را می‌زنند. خشونت در فوتبال رخنه کرده است. داور هم مثل من و شما گرفتار است. او هم اشتباه می‌کند. باید سعی کنیم آرام باشیم. کجای دنیا دختران همدیگر را می‌زنند؟ می‌گویند بازیکن دیرتر به زمین رفته و ریختند همدیگر را زده‌اند. این چه فوتبالی است.

 فوتبال کشور‌های عربی هم دعوا و فحش زن و بچه ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا در لیگ‌های خارجی، حتی کشور‌های حوزه خلیج فارس چنین مسائلی دیده نمی‌شود، گفت: اگر حاشیه‌ای باشد، خبرش را می‌خوانید. اگر خبری باشد، به سرعت در ایران هم منتشر می‌شود. در فوتبال کشور‌های عربی دعوا و اختلاف و فحش زن و بچه وجود ندارد. تا کی می‌خواهیم با این شرایط ادامه دهیم؟ با این وضع هیچ چیز نمی‌شویم! تیم ملی امید هم به المپیک نمی‌رود. فقط مخارج میلیاردی به جا می‌ماند. مربیان و بازیکنان پول می‌گیرند، ولی به کجا رسیدند؟ این پول‌ها کجا هزینه شده است؟ بلد نیستیم انتخاب و برنامه‌ریزی کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی سوریه با بیان اینکه عوامل خارج از فوتبال در انتخاب مدیران ورزشی نقش ایفا می‌کنند، افزود: کسانی در ورزش هستند که شناختی از ورزش ندارند. در درجه اول انتخاب مدیران می‌تواند در فوتبالمان تأثیرگذار باشد. فوتبال حوزه کاری مدیران صنعتی نیست. برخی به بهانه خدمتی که کرده‌اند، در فوتبال فعال می‌شوند و سهمی هم می‌برند. ورزش، آخر خط این مدیران است. به جز چند استثنا، اکثر این مدیران بعد از خروج از ورزش به خط پایان رسیدند.

وی با اشاره به نبود نظارت روی کار بازیکنان جوان و بیراهه رفتن آنان گفت: فوتبال ما نظارت ندارد. معلوم نیست به کجا کشیده شده است. برنامه‌ای نداریم که روی بازیکنان با استعداد برنامه‌ریزی کنیم. این بازیکن از بین می‌رود. در اروپا نظارت روی استعداد‌ها وجود دارد. من در امارات کار کردم. یک تعداد بازیکن وجود داشت که باشگاه به خانواده این بازیکنان بی‌بضاعت مواد غذایی می‌داد و می‌گفت: به او پروتئین بدهید. در یک شهر کوچک که ۲۰۰ فوتبالیست داشت این کار را می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
در ورزش فوتبال اثری از تربیت نیست برعکس رشته های اصیل رزمی که احترام به رده بالاتر جزو اصول ادب و احترام محسوب میشود. مربیان و پیش کسوتانی در فوتبال داریم که فوتبالیست را گرگ میدان بازی معرفی میکنند و پولهای بی حساب هم که باعث گستاخی شده.جای تاسف دارد. خصوصا خانمها که باید روحیه لطیف و مادری را در خود تقویت کنند. آیا فوتبال و خشونت می تواند از دختران ایرانی مادرانی مهربان و مدیر خانه بسازد؟ آیا تشویق به هر ورزشی برای خانمها باید صورت گیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
پدر لازم نیست مدیر و مهربان و با ادب باشد ؟؟؟؟
چرا همه چیز را جنسیتی می کنید ؟؟
این جو خشونت در جامعه نمی تواند انسانهایی مدیر و مهربان و با ادب بسازد
متاسفانه این بازبکنان نمونه انحطاط اخلاقی جامعه ما هستند.در کلاس هایی که تدریس میکنم متوجه شده ام که برای در صد قابل توجه ای از دختران جوان لحن و نحوه صحبت کردن کلاه مخملی های قدیم و لات و اوباش نشانه به قول خودشان با حال بودت شده.ضمنا رانندگان و دیگر مردم چه زن و چه مرد به محض اختلاف پیدا کردن با هم در گیر شده و فحش های رکیک میدهند.این نشاندهنده شکست امور پرورشی در خانواده ها و آموزش و پرورش است.
وقتی الگو ها و سرمشق ها چنین می کنند از این ها خیلی انتظار رفتار متفاوت نداشته باشید. وقتی در تیم ملی مردان و لیگ برتر و دسته یک و در رختکن ها و ........... این اتفاقات و یا اعتراض به داور در سطح عالی تیم ملی و ان وقایع رخ می دهد. باید بروید سراغ بزرگ تر ها .
ان ها رفتار درست داشته باشند بقیه کم کم الگو و سرمشق می گیرند و اصلاح می شوند
فوتبال وورزشهای جمعی خشن مناسب روحیه خانم هانیست .اونها بایدالان سه چار بچه داشته باشند با این کاهش جمعیت .مدیریت وتربیت اولاد کنند نه تو ورزشگاه بدوند وبه جون هم بیفتندکه مثلا روشنفکرند ویا کار اقتصادی می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
مگه چند درصد زنان ایرا فو تبالیست می شوند که اینطور حکم می دهید ؟
در ضمن دهه شصت که مردم بی محابا بچه تولید کردن و ریختن توی جامعه دیگر تکرار نخواهد شد
با این اوضاع اقتصادی بچه آخرین چیزیه که مردم بهش فکر می کنند
متاسفانه اخلاق مداري در فوتبال كشور جايي ندارد
اگر طالب پيشرفت كشوري هستي فكر مردمش را اصلاح و توسعه بده. در غير اينصورت رفتارهاي كثيف جايگزين خواهند شد.
خشونت زن ومرد دختر و پسر ندارد. ورزش باید موجب نشاط وسرور باشد
واقعا جای تاسف و خجالت داره که زنان مثلا ورزشکار ایرانی اینجوری کتک کاری و وحشی بازی از خودشون در بیارن. ای کاش به جای مطالبات و اقدامات کورکورانه زنان ایرانی اول به دنبال کسب علم، و آگاهی و با لابردن سطح شعور اجتماعی خودشون باشند بعد برن دنبال کشف حجاب و فوتبال و ورود به استادیوم و غیره.... زنان یک جامعه اگر قوی نباشند اون جامعه دچار فقر فرهنگی - اجتماعی شدیدی خواهد شد. توصیه من به تمام زنان ایرانی اینه که اول سطح معلومات و دانش خودشون رو به عنوان یک شهروند، مادر، همسر، معلم و غیره بالا ببرند اونوقته که میتونند در تمامی عرصه ها خوش بدرخشند و موفق باشند. لطفا آبروی ایران و ایرانی رو نبریم و با کسانی که باعث خدشه دار شدن نام ایران میشند بر خورد کنیم .
آقای طالبی تنها فوتبال دچار این انحطاط نیست . اگه جای جای این مملکت مشکلی هست وتوفیقی حاصل نمی شه ، مربوط به اینه که هیچ چیز سرجای خودش نیست."ارزشها وضدارزشها "جای خودشون رو به هم دادن.!!!
چرا انتظار بیجا داریم؟؟!!!!
مگه این آدما از همین جامعه نیستن ؟
چه توقع خنده داری
فرقشون اینه که اینا به چشم میان همین
همه جامعه در حال سقوط آزاده انحطاط اخلاقیه . . .
یه چند دوره کارگاه مدیریت خشم برگزار کنید. چه ایرادی داره مهارتهای ارتباطی افراد رو بالا ببریم. مدرسه که یاد نمی دن. دانشگاه که توانش رو نداره. در خانواده ها هم که نگفته بماند...
وضعیت اخلاقی و مهارتهای ارتباطی در کل جامعه ما شرایط اسفباری دارد. خیلی کم با افراد خوش اخلاق برخورد می کنید و این یعنی مشکل بسیار بزرگتر از چیزی که می پنداریم کاملا اجتماعی و ناشی از نقص پرورش است.
این فاجعه اخلاقی در جامعه رو به رشد است. ورزشکار و غیرورزشکار هم ندارد. خبرهای بد هر روزه، نا امنی اقتصادی و روانی ناشی از جنگ می شود جنگ نمی شود، کلاه به کلاه کردن های مالی و اقتصادی، فاصله طبقاتی، رفاه زدگی در طبقات خاص، نداشتن امنیت شغلی، و یک شبه ره صد ساله رفتن بعضی ها، نو کیسگی
و عدم آموزش مهارتهای مهم زندگی در مسابقه کی بهتره،
رشد تک بعدی با هدف بالاتر ایستادن از دیگران به هر قیمتی و این که حقمون رو خوردن که اینجا هستیم...
کمی با جوانان مصاحبه کنید دردشان همه همینهاست.
خشم فروخورده ای را به وجود آورده است و چون زورشان به بالادستی ها نمی رسد آن را سر هم خالی می کنند.
چند مصاحبه خارج از ادب و عرف از نمایندگان مجلس منتشر شده!!
نبود ادبیات مناسب سخن گفتن ناشی از قهر مردم با کتاب و شعر و موسیقی و شادی است.
کمی نشاط و شادی می تواند این خشم لجام گسیخته اجتماعی را تعدیل کند.
حداقل در انتشار اخبار این گونه محتاط تر باشیم واقعا قصدتان هدف گرفتن فرهنگ است و یا کمک به رفع مشکلاتش؟
چرا با این همه بودجه هر روز یک مثل خوب، یک شعر خوب، یک موسیقی خوب را گزارش نمی کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی