بازدید 51560
منابع خبری گزارش دادند:

حمله راکتی به منطقه سبز بغداد/ آژیر سفارت آمریکا به صدا درآمد/ توییت تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران

بر اساس گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، این انفجار در منطقه سبز (الخضراء) بغداد روی داده که ساختمان‌های دولتی و دیپلماتیک در آن واقع شده‌اند. در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ 19 May 2019

شبکه خبری اسکای‌نیوز در خبری فوری از وقوع انفجاری در منطقه سبز (الخضراء) پایتخت عراق خبر داد.

به گزارش تابناک، بر اساس گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، این انفجار در منطقه سبز (الخضراء) بغداد روی داده که ساختمان‌های دولتی و دیپلماتیک در آن واقع شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، منابع دیپلماتیک مستقر در بغداد از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز پایتخت عراق خبر داده‌اند.

شبکه خبری اسکای‌نیوز همچنین از اصابت موشک کاتیوشا به این منطقه خبر داده است. گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز این خبر را تأیید و اعلام کرده که این رویداد تلفاتی در پی نداشته است.

گزارش العربیه حاکی از آن است که این موشک به نزدیکی سفارت واشنگتن در بغداد اصابت کرده است.

حمله راکتی به منطقه سبز بغداد/ آژیر سفارت آمریکا به صدا درآمد

روسیا الیوم گزارش داد، دستگاه‌های امنیتی عراق در خصوص این رخداد برای شناسایی منبع شلیک موشک تحقیق می‌کنند.

ارتش عراق هم دقایقی پس از وقوع حادثه، با صدور بیانیه‌ای صحت این خبر را تائید کرد و گفت که این حادثه، تلفاتی نداشت.

منابع امنیتی عراق تاکید کردند که موشک‌هایی که به منطقه سبز اصابت کرده، از منطقه «الغدیر» در بغداد شلیک شدند.

مرکز رسانه ای ستاد مشترک عراق در اطلاعیه ای وقوع انفجار کاتیوشا در منطقه سبز را تایید اما خاطرنشان کرد که این حادثه خسارتی در بر نداشته است. 

همزمان با این انفجار، صدای آژیر خطر در برخی نقاط منطقه سبز به صدا درآمد. 

یک منبع امنیتی نیز از آغاز عملیات گشت و جست و جو در داخل منطقه سبز و مناطق اطراف آن برای یافتن سرنخی از ماهیت واقعی این حادثه هستند.

گزارش ها حاکی از آن است که وضعیت عادی بر شهر حاکم است و رفت و آمدها به شکل معمول ادامه دارد، همزمان صدای پرواز بالگرد بر فراز منطقه شنیده می شود.

به دنبال این حادثه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ادامه لفاظیها و فرافکنیهای خود درباره ایران در حساب توئیتری خود خطاب به ایران نوشت: « اگر ایران می‌خواهد بجنگند این رسما پایانش خواهد بود؛ هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید.»

حمله راکتی به منطقه سبز بغداد/ آژیر سفارت آمریکا به صدا درآمد/ توییت تهدیدآمیز ترامپ

برخی منابع خبری اعلام کردند جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده پس از حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد، با مقامات امنیتی به کاخ سفید رفتند و در حال اماده شدن برای دیدار با ترامپ هستند.

هر چند ماهیت حادثه و ابعاد آن هنوز مشخص نشده است اما ناظران مسائل عراق با توجه به اوضاع منطقه و اوج گیری جنگ روانی آمریکا، وقوع چنین انفجاری در منطقه سبز را هر چند خساراتی در بر نداشت، رویدادی بسیار مهم و دارای تبعات بزرگتر ارزیابی می کنند. 

مقامات رسمی دولت عراق هنوز در خصوص این حادثه اظهار نظر نکرده اند اما مرکز رسانه ای ستاد مشترک اعلام کرد که بزودی اطلاعیه ای حاوی اطلاعات بیشتر در این خصوص صادر خواهد کرد. 

منطقه بین‌المللی سبز به وسعت ۱۰ کیلومترمربع در محله «کرخ» واقع در مرکز شهر بغداد پایتخت عراق واقع است.

در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸۸
آخ جوون جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
زهر مار و آخ جون
توطئه اعراب سعودی و اسراییل است
امریکایی ها دارن سناریو میسازن. میگن این کار حشدالشعبی و تحت حمایت ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
موشک از نوع ایرانی بوده واز. شرق بغداد شلیک شده است.
حال کلاهمان را قاضی کنیم!
یا درست بجنگیم ویا درست مذاکره کنیم .
اینطور یعنی جنگ یواشکی !
به جهنم
خدايا خودت به مردم ايران رحم كن!
آمریکا در منطقه دیگر روی آرامش را نخواهد دید...
کار آمریکاست
سلام میکنیم ب جنگ پیش رو
بدجوری بوی جنگ میاد امیدوارم رو جوونای مجرد ده شصتی هیچ حسابی نکرده باشید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
مگه هنوز جوانیم؟
چقدر سناریوسازی این آمریکاییا تابلوه! اول کارمنداشون ازونجا خارج میکنن بعد یه خمپاره میزنن به یه ساختمان خالی که بگن ایران بوده! همون سناریو آبکی که برای نفتکشهای عربستان و امارات ساختن!
هیچیییییییییییییییییییی
شر بپا شد.
این عربستان سعودی تا بین آمریکا و ایران جنگ نندازه دست بردار نیست !
من درست میکنم این اقتصاد را
چنان درست می کنم که نیازی به
حمله دشمن به زیر ساختها نباشد
از فردا ملت مظلوم عراق هم به ملت مظلوم سوریه و لبنان و... اضافه میشه
یا بیاید تو میدون یا روی همو ببوسید
پازل جنگ کم کم داره تکمیل میشه
آقای ترامپ اگر سکوت کنید سنگین تر خواهید بود
اوه اوه خیلی عصبانی شده! پایان غیررسمی هم داریم مگه؟؟
ایران هم این حمله را محکوم می کند
آمریکا حق ندارد بدون تحقیقات کشوری را متهم کند
این جنگ روانی آمریکا علیه ایران هست برای ایجاد تفرقه بین ایران و عراق هست
دمشون گرم.
خدا نسل هر چی جنگ طلب هست از صحنه روزگار محو کند !!!!
آخه چرا ؟ آخه چرا ؟ دقیقاً به چه ضرورت عقلی و شرعی باید هر جا هر اتفاقی بیفتد؛ دیگران فکر بکنند که باید دنبال رد پای ایران بگردند؟
وای بر کسانیکه به سفارت حمله کردن و ایزان رو وارد بازی خطرناکی میکنند .
امريكا بشدت دنبال بهونه براي شروع بازيه، قبلا هردوطرف دم از جنگ ميزدن جنگ نميشد ولي حالا ميگن نميخوايم جنگ كنيم و اين يني اگه جنگ شد بدونيد ما خواهانش نبوديم و اين طرف مقابل بود كه شروع كننده بود، ،تابناك جايگاه ما مردم دقيقا كجاست .
مطمنا این یک سناریو برای ادامه جنگ روانی علیه ایران وبهانه تراشی برای توجیه این جنگ .من مطمنم کارخودامریکا ازطریق عربستان واماراته .این دوکشور دوس دارن ایران نابود بشه ولی مگه توخوابم نمیبینن.مامردم باید متحد بشیم امریکا دشمن ماس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
با این همه تجهیزات علمی آیا نمی توان منشا حمله را پیدا کرد؟؟؟؟؟چطور بویجر را در خارج از منظومه شمسی پی گیری می کنند اما نمی توانند یک موشک را پی گیری کنند؟
شک نکنید کار تیم بی هست.
خیلی هم عالی ، همین فرمون برید جلو ، ان شاله همه چیز دوباره درست میشه.
یه جراحی باید این مملکت بشه تا دوباره درست شه و البته جراحی درد داره و خونریزی و البته امیدوارم دیر نشده باشه. هر چی می کشیم از دست این اصلاح طلبها و معادل امریکاییشون ، دموکراتها، هستش ، و گرنه بچه های سپاه تکلیف رو با جمهوری خواهان مشخص می کنن.
ایران دریافته که اامریکا امادگی لازم را برای حمله ندارد
به نظر من احتمال حمله نظامی محدود آمریکا برای فردا صبح یا پس فردا بسیار بالاست یا دست کم پرونده را به شورای امنیت می برد
این توییت ترامپ، منو یاد یازده سپتامبر بوش میندازه.
برج های دو قلو رو خودشون ترکوندن، که بشه بهانه حمله به افغانستان.
خودزنی میکنن که بهانه جنگ رو درست کنند.
این کار سازمان مزاحمین خلق است به دستور مریم رجوی جنایتکار و تروریست تا ایران و آمریکا را به جنگ بیندازد
مطمئنید فرافکنی ترامپه و فردا تیتر اول کیهان نیست
كرم از خود درخته
ببینید، خیلیا هستن که دنبال روشن کردن آتش جنگ ایران و آمریکا هستن. خیلی خوبه که سیاستمدارای کشور ما دنباله رو لفاظی ها نباشن و بیش از این کشور رو به سمت جنگ سوق ندن. نکته ای که هست اینه که کشور ما دوستی در منطقه نداره و تنها اتخاذ سیاست درست هست که میتونه کشور رو از جنگ دور نگه داره. حالا این سیاست درست چی هست، شاید این باشه که مذاکره انجام بشه. حالا لزومی نداره به توافق برسیم. اما تنشها کم میشه. همون طور که درباره کره شمالی اتفاق افتاد. تحریم به قوت خودش باقی موند و علی الظاهر مذاکرات نتیجه ای نداشت. اما سایه جنگ از سر دو طرف برداشته شد.
بزودی ایران از همه کشورها باز میگردد
بعلت بی وفایی ایشان
ظاهراْ دستهایی در کار است که انفجاراتی را در منطقه راه اندازی کنند تا مقدمات جنگی جدید را در خاورمیانه آغاز کنند که نیاز به آمادگی و نباید از آن غافل بود
اگر کار ایران نیست طی یک اطلاعیه رسمی اعلام کنید
پاسخ ها
فدا حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
پوشت ایران خدا هست انشالله پروز هست
پاشده نيروي نظامي به أونور دنيا فرستاده و ميگه تهديد نكن!
اگر ما يا كشورهاي ديگه نيرو به اطراف مرز شما بفرستيم لابد پيغام تبريك براي آمريكاست؟
خود تهديدي براي دنيا و زن بچه مردم و انسانيت هستي ، خودت با حمايت از اسلحه سازان ، شريك كشتار مردم آمريكا بدست يانكي ها هستي و خودت شريك جرم قتل و تجاوز به مردم يمن، ليبي، عراق، فلسطين، سوريه، ايران و لبنان هستي و بيشرمانه ديگران را تهديد مينامي.
تو اگر زور داشتي يك موشك به روسيه و چين بزن. تو يك مظلوم كش و عربده كشي كه جايت در كنار تشك كشتي آمريكايي براي شوهاي مسخره است.
به قول پنجعلی به جهندم
مهمترین عامل جنگ آینده..
مهمترین عامل جنگ آینده..
سیا بازیه
وبالاخره جنگ..،،
فکرمیکنید بن سلمان بعد اینهمه هزینه کردن میشینه نگاه میکنه شده اندازه همینم که تاالان خرج کرده دوباره خرج میکنه یه حمله صوری رو به امریکاییها انجام میده وتمام .اماده باشید همگی
مغول و اسکندر نتونستن پایان ایران رو رقم بزنن،این که عددی نیست.
بولتون که هیچ چون نمیخواهد بفهمد و احتمالا کار خودشون بوده ولی ترامپ که قصد جنگ نداره چرا متوجه نیست که اینها همش کار اوناییه که میخوان جنگ به پا کنند !!!!!
باید حمله کنیم و ناوهای امریکا را قنیمت بگیریم و با این ناوها حمله کنیم خود امریکا را هم بگیریم و بعد ترامپ را بیاوریم تهران و دادگاهیش کنیم و بعد از اینکه غذرخواهندگی کرد اعدامش کنیم تا درس عبرتی باشد برای ژاپن و فرانسه و همه جاها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
دقیقا دقیقا
کارداعش ویا اسرائیل ویاخودآمریکایی ها است
در آینده نزدیک به احتمال بالای ۹۰ درصد آمریکا به جمهوری اسلامی حمله نظامی خواهد کرد و همه نشانه ها این امر را به اثبات می رساند فرض کنیم این حمله در بغداد طراحی خود آمریکا باشد(فقط فرض کنیم) و آمریکا آن را از ناحیه جمهوری اسلامی یا گروههای نیابتی آن بداند پرسش اینجاست آیا افکار عمومی جهانی ادعای آمریکا را نمی پذیرد؟
بزن تمامش کن دیگه .
احتمالا روسیه درپشت تمامی این قضایا نقش محوری دارد باید مراقب زدوبند روسیه باامریکا باشیم اعتماد و اتکا به روسیه اشتباه بزرگ و بسیار زیانبار خواهد بود روس ها درخیانت به دوستان خود سابقه ای به درازای تاریخ دارند چه برسد به ایران که درواقع رقیب انها است
ای لشگرصاحب زمان اماده باش اماده باش
بهرنبردی بی امان اماده باش اماده باش
اینروزها همه جاصحبت ازبازارمتشکل است
لطفا برای مردم توضیح بدید بازار متشکل ارزی یعنی چی؟ و قراره چه کاری انجام بده؟ ایا قراره معجزه کنه؟ تفاوتش باطرح های بیشمارمشابه چیه ؟ مثل بازار سنا بازار ثانویه و غیره وغیره ؟ انهایی که الفبای اقتصادرا بلدهستند خوب مبدانندکه قیمت هرکالایی ازجمله دلار رامیزان عرضه وتقاضای ان کالا تعیین میکند ایا قراراست دربازارمتشکل عرضه فراوان یا تقاضا محدودشود؟!!! ایا با اینهمه تجربه ناموفق درمورد قیمتگذاری دستوری که اخرین موردش تجربه شکست خورده دلار۴۲۰۰ تومانی بود هنوز اقایان به این نتیجه نرسیده اندکه اقتصاد علم است و دستوربردارنیست؟!!!!
به احتمال خیلی زیاد کار تیم ب می باشد که می خواهند ترامپ را وادار به جنگ با ایران نمایند.
شروع شد؟؟؟ کجا ثبت نام کنیم؟؟ غذا هم می دن؟
اینا میخوان ایران رو وارد جنگ کنن و اگر ما غیر از این فکر کنیم و آماده نباشیم در خواب و خیال خودمون رو وارد‌ کردیم وکارمون تمومخپه
تا ایران برپاست جهان برپاست، اما آمریکا اگر سرش به تنش زیادی کرده است، خود داند.
جان بولتون و بن سلمان و نتانیاهو به هر نحوی شده ترامپ رو هل می ده تو جنگ با ایران ... میگی نه نگاه کن
دونالد ترامپ[[شما غلط می کنی]] ایران هیچ گاه پایان ندارد ولی تو پایان خواهی یافت و به جهنم خواهی رفت.
ترامپ مثل وزیر تبلیغات صدام می مونه. سعید الصحاف. خیلی لاف می زنه ولی طبل توخالیه.
بر طبل جانانه(جنگ) نکوب. کین مردم بیچاره ایران در داغ و گدازن هنوز
نظر چاپ نمیکنی تابناک. هرچی پول از سهم من برای گردوندن خبرگزاری شما خرج میشه، حرومتون باشه...
جالبه هر وقت امریکا به حادثه ایی از قبل هشدار میده دقیقا دو سه روز بعدش اتفاق میافته....اگه اینقدر اطلاعاتش دقیقه جلوی حاثه رو بگیره خب.....
خیلی خیلی جالبه تا موقعی که حرف از احتمال درگیری بین ایران و آمریکا نبود هیچ اتفاق خاص و مشکلی نبود ولی تا این مسئله توی همه رسانه ها منتشر شد هر روز یه حادثه توی منطقه اطراف ایران رخ میده یعنی خدایی روشن تر از این دیگه نمیشه که برای به راه انداختن جنگ و درگیری دارن دنبال بهانه میگردن
ترامپ حرف زیاد میزنه فقط بزنید
سلام: دست هایی در کارند تا بین ایران و آمریکاه جنگ راه بیاندازند مسئول های ایران باید به هوش باشند که گرفتار این دسیسه ها قرار نگیریم.
این هم که آمریکاه می گوید ما در سدد جنگ با ایران نیستیم کذب است ، می خواهد آمادگی ایران را از درجه یک به سه بکشاند و به موقعش عملیات غافلگیرانه ای انجام دهد ، ما باید 24 ساعته مواظب اطرافمان باشیم .
خدایا جنگ شود تا از این زندگی راحت شویم
این هم ماجرای دیگری از نوع بندر فجیره امارات است که بعید نیست به طور مستقیم یا غیر مستقیم از سوی آمریکا انجام شده باشد.
این هم ماجرای دیگری از نوع بندر فجیره امارات است که بعید نیست به طور مستقیم یا غیر مستقیم از سوی آمریکا انجام شده باشد.
کیهان تیترش چی بود؟
بابا همش مرگ بر آمریکا ومرگ بر اسراییل گفتید الان وقتشه بزنید داغون شون کنید مرگ یه بار شیون یه بار
رسما" دنبال بهانه هستند که جنگ راه بندازند
ترجمه ی در ست توئیت ترامپ این طور است نه آنطوری که تابناک گفته ."اگر ایران می خواهد مبارزه کند .این پایان رسمی ایران خواهد بود. هرگز کشورهای متحد را تهدید نکنید."
جالب است ترامپ عراق را متحد خود خوانده است و این در حالی است که ایران عراق را متحد خود می داند.
ولی توئیت ترامپ این واقعیت را روشن می کند که عراق متحد آمریکاست نه ایران.
لطفا دقت کنید و واقعیت را وارونه جلوه ندهید
کشور ما 7 هزار سال قدمت دارد, مثل کشور تو نیست که با نسلکشی و فدرال کشور شده. بزرگتر از تو هم نتوانستند در مقابل ایران غلطی بکنند. در کشور آلمان ضرب المثلی هست که می گوید سگهای کوچولو نسبت به سگهای بزرگ بیشتر واقواق می کنند. این کشور پوشالی و جعلی توست که رو به زوال است نه ایران چند هزار ساله. پس لطفا داروهایت را بخور مبادا که آتش خشم ایران دودمانت را بر باد دهد.
عبارت ترامپ درست ترجمه نشده .ترامپ غلط کرده و گفته پایان حکومت ایران است.
به نظر من بهترین دفاع حمله است البته امریکایها این را فهمیدن اگر حرکتی نکنند به زودی هر ایالتش یک کشور میشه واسراییل از چنین روزی که دیگروجود نداشته باشه سناتور ها را بخط کرده و باز بهترین دفاع حمله است این بار برای ایرانیها تابساط اسراییل را برای همیشه درخاور میانه جمع کنه
خداوند خودش شاهده وبه ما کمک میکنه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی