بازدید 5322

گزارش کافه‌بازار و تبریک وزیر به استارتاپ‌های ایرانی

کد خبر: ۹۰۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ 19 May 2019
گزارش کافه‌بازار و تبریک وزیر به استارتاپ‌های ایرانی
 
 
کافه بازار گزارشی از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در سال ۹۷ که ظهر روز شنبه ۲۸ اردیبهشت منتشر کرد که حکایت از پیشرفت چشمگیر توسعه‌دهندگان و استارتاپ‌های ایرانی دارد. محمدجواد جهرمی، وزیر ارتباطات، در حساب توییتر خود با اشاره به این گزارش، این پیشرفت را تبریک گفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی، بر اساس گزارش کافه‌بازار در سال ۹۷، درآمد توسعه دهندگان ۸۹ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته و درآمد بازی‌سازان نسبت به سال پیش، ۵۴ درصد رشد داشته است.

کاربران بازار برای خرید برنامه‌ها، خرید اشتراک و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، در مجموع بیش از ۱۵ میلیون تراکنش موفق داشتند. این میزان از تراکنش برای حدود ۲۲ هزار توسعه‌دهنده‌ای است که روی بازار، برنامه یا بازی داشتند. نصب فعال بازار به ۴۰ میلیون رسید.

نکته‌های شاخص دیگر در این گزارش را در زیر می‌خوانید: کاربران ایرانی در سال ۹۷، ۶/۱ میلیارد بار برنامه دانلود و یا بروزسانی کردند و ۱۵ میلیون بار خرید اپلیکیشن و یا پرداخت درون برنامه‌ای داشتند. نصب بازی ایرانی آمیرزا از بازی‌های خارجی بیشتر شد و به ۳ میلیون رسید.

دیوار چهار برابر بزرگتر از شیپور شد

بلد پررشدترین نقشه ایرانی بوده و سرعت رشد تپسی بیشتر از اسنپ بوده است.

در میان برنامه‌ها دسته‌های «مالی»، «پیام رسان‌ها»، «رفت و آمد»، «خرید»، «سیر و سفر» «شبکه‌های اجتماعی» «ورزش و تغذیه سالم» و «کاربردی» و در بخش بازی‌ها دو دسته «کلمات و دانستی‌ها» و «خانوادگی» رشد بیشتری داشته‌اند.

۷۲ درصد درآمد دیجیتالی کشور در تهران است و خراسان رضوی با یازده درصد و البرز با ۲/۵ درصد در رده‌های بعدی هستند.

بر اساس گزارش کافه‌بازار مجموع درآمد خالص توسعه‌دهندگان از ابتدای فعالیت این مجموعه ۲۵۸ میلیارد تومان بوده است.
 
 


گزارش کافه‌بازار و تبریک وزیر به استارتاپ‌های ایرانیمتن کامل گزارش را در اینجا بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل