بازدید 5196
۱
اصل استانی شدن انتخابات مجلس ایرادی ندارد

رفع ایرادات قانون انتخابات در مجلس انجام می‌شود

کد خبر: ۹۰۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 19 May 2019

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس معتقد است شورای نگهبان به اصل استانی شدن انتخابات مجلس ایراد نگرفته بلکه شیوه تخصیص کرسی‌ها در این سیستم را دارای ایراد تشخیص داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه‌ملت، محمدجواد کولیوند در خصوص نظر شورای نگهبان نسبت به طرح "اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس" و اینکه گفته می‌شود 28 ایراد را این شورا به مصوبه مجلس وارد کرده است، اظهار داشت: شورای نگهبان 28 ایراد از مصوبه مجلس نگرفته بلکه 10 ابهام داشته و 4 خلاف شرع و مابقی نیز اشکالات سوالی بوده است و ما نیز باید نظر خود را بعد از قرائت گزارش شورای نگهبان بدهیم.

شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات مجلس ایراد نگرفته است

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارزیابی من این است که شورای نگهبان به اصل استانی شدن انتخابات مجلس ایراد نگرفته بلکه شیوه تخصیص کرسی‌ها در این سیستم (مانند تناسبی شدن و وضعیت کاندیداهای مستقل) را دارای ایراد دانسته است.

حقوق اقلیت‌ها در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس رعایت شده است

وی در پاسخ به این سوال که آقای کدخدایی گفته حقوق اقلیت‌ها در این مصوبه مجلس نقض شده است، گفت: این موضوع را پیش بینی کرده‌ایم و مشکلی در زمینه حقوق اقلیت‌ها وجود ندارد، اما اینکه مجلس بخواهد بر نظر خود اصرار کند و به مجمع برود، مطرح نیست بلکه باید بررسی دقیقی را انجام داده و سوالات و ابهامات را رفع کنیم.

رفع موارد خلاف شرع امکان اجرائی شدن مصوبه مجلس را فراهم می‌کند

کولیوند ادامه داد: اگر مواردی که خلاف شرع تشخیص داده شده را رفع کنیم، ممکن است این قانون در انتخابات 2 اسفندماه اجرائی شود در غیر اینصورت بعید به نظر می‌رسد که امکان اجرائی کردن مصوبه نمایندگان، در دوره یازدهم انتخابات مجلس وجود داشته باشد.

اعضای شورای نگهبان حتما باید در جلسات بررسی ایرادات حضور داشته باشند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم حضور اعضای شورای نگهبان در جلسات رفع ایراد کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: در جلسات کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها حتما باید اعضای شورای نگهبان نیز حضور داشته باشند تا بتوانیم در مدت زمان محدودی که مانده، هرچه سریعتر ایرادات را بررسی و رفع کنیم.

ایرادات هیات عالی نظارت مجمع را شورای نگهبان به مجلس ارائه کرده است

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: برخی ملاحظات شورای نگهبان نسبت به "طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس" براساس سیاست‌های کلی انتخابات -ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری- مطرح شده است که البته این ایرادات را هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به شورای نگهبان ارسال کرده است و این شورا نیز به مجلس منعکس می‌کند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مسلمانها انتخابات را رها کنید و به فکر مردم باشید چقدر این قانون را تغییر دادید و باب میل همیشگی تان نشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر