بازدید 13932
معصومه ابتکار:

قانونی درباره ممنوعیت دوچرخه‌سواری خانم‌ها نداریم

کد خبر: ۹۰۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 19 May 2019

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به ممنوعیت دوچرخه سواری زنان در استان اصفهان گفت: دوچرخه موتور نیست که بگویم گواهینامه لازم دارد، از قدیم خانم‌ها برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کردند و قانونی نداریم که دوچرخه‌سواری خانم‌ها را ممنوع کرده باشد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار درباره این‌که برخی از مسئولان استان اصفهان دوچرخه‌سواری را برای زنان ممنوع کرده‌اند و حتی نهاد‌های قانونی هم وارد مسئله شده‌اند درحالی که در همین استان پرونده‌های اسید‌پاشی تعیین تکلیف نشده است، گفت: خوشبختانه مجلس طرح خوبی را برای مقابه با اسیدپاشی به تصویب رساند و امیدوارم نسبت به این مسئله تغییر رویه دهند.

قانونی نداریم که دوچرخه‌سواری خانم‌ها را ممنوع کرده باشد

معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه دوچرخه سواری بانوان در فضا‌های ورزشی قطعا ممنوع نیست، بیان کرد: مسئله دوچرخه‌سواری از ابعاد و زوایای مختلف مهم است، زیرا بحث ورزش است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این مسئله استانی شده است، به طور مثال در بعضی استان‌ها زنان می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند، اما در اصفهان نمی‌توانند، این موضع‌گیری‌ها ناشی از چیست، اظهار داشت: من نمی‌دانم استدلال چیست و این مسئله را باید از خود مقام‌های قضایی پرسید.

ابتکار در پاسخ به این سوال که موضع دولت در این خصوص چیست، گفت: دولت در چارچوب قانون حرکت می‌کند و ما قانونی در این زمینه (دوچرخه‌سواری خانم‌ها) نداریم که این کار را ممنوع کرده باشد.

از قدیم خانم‌ها برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کردند

وی ادامه داد: نمی‌دانم به چیزی استناد شده است، از سوی دیگر دوچرخه، موتور نیست که بگوییم گواهینامه لازم دارد.

معاونت زنان و امور خانواه ریاست‌جمهوری یادآور شد: از قدیم خانم‌ها برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کردند؛ این وسیله بسیار سالم است، به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند و از طرفی بر سلامتی بانوان تاثیر‌گذار است.

نگرانم محدودیت‌هایی که چارچوب قانونی ندارد، اعمال شود

وی خاطرنشان کرد: این موضوع را باید به بحث گذاشت، نگرانی من از این است که این موضوع باعث شود یکسری محدودیت‌ها که چارچوب قانونی ندارد، اعمال شود.

به گفته ابتکار کسانی که این‌گونه برخورد‌ها را انجام می‌دهند نگران یکسری ارزش‌ها و حریم‌ها هستند که این مسئله قابل بحث و بررسی است و می‌شود شرایطی را تعریف کرد که این آسیب‌ها هم نباشد.

وی تاکید کرد: این آسیب‌ها ربطی به خود دوچرخه ندارد و امیدوارم روی این مسئله تجدیدنظر کنند.

از پیگیری لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت از سوی رئیس قوه قضائیه خوشحالیم

معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره پیگیری «لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت» از سوی رئیس جدید قوه قضائیه بیان کرد: از صحبت‌ها و موضع رئیس قوه قضائیه درباره «لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت» بسیار خوشحال هستیم.

وی ادامه داد: در دیدار نوروزی که با ایشان داشتیم در خصوص این لایحه با ایشان صحبت کردم که فرمودند تلاش می‌کنند هرچه زودتر این لایحه ارائه شود. در دیدار با نمایندگان مجلس هم ظاهرا روی همین نکته تاکید کردند.

ابتکار تاکید کرد: روی «لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت» کار بسیار دقیقی صورت گرفته است و قضات و کارشناسان نظرات خود را ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این لایحه انتظار افکار عمومی است و بسیار کمک خواهد کرد که در بعد فرهنگی یکسری بازدارندگی‌های اجتماعی در کشور ایجاد شود.

معاونت زنان و خانواه نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: این لایحه می‌تواند جلوی متخلفان که به زنان و خانواده آسیب و آزار می‌رسانند بگیرد تا حریم خانواده در امان باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۳
در کشور ما هر مسئولی اگر از کاری خوشش نیاید بصورت نانوشته آن کار غیر قانونی میشود . نمونه زیاد است که بزرگترین آنها عدم استفاده بانوان از دوچرخه و موتور سیکلت . خلبان نشدن خانمها . ممانعت از ورود بانوان به ورود به استادیوم ورزشی . جدا کردن مهمانهای عروس و داماد از هم . ممانعت از اجرای کنسرت در بعضی استانها و ...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
خانم محتر
باز هم به شجاعت شما که از خیلی از دولت مردا (اگر مرد باشند) که واقعیت را می گویید ،ولی سوال من اینست که در کشور مگر قانون ملاک است اگر ملاک بود این اقای امام جمعه چه حقی دارد در روش مملکت داری اظهار نظر کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
حرف خانوم ابتکار یه کار طبلیقاتی هست واسه گروه خودشون و خراب کردن دیگران- یعنی چه که دولت مخالف نیست و این تصمیم استان اصفهان است؟؟؟؟؟مگه استاندار اصفهان و همه مسیولین رو دولت انتخاب نمیکنه؟ پس این ممنوعیت از طرف دولت آقای روحانی بوده نه کس دیگه
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
ارجح تر آن است که بانوان محترمه به جای بایسیکل که از ابداعات اجانب است و خیلی هم نا امن می باشد برای رفت و آمد از سطوران استفاده کنند که امنیت بالایی هم دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
ما در عجبیم که چرا هیئت دوچرخه سواری بانوان سکوت میکند و هیچ دفاعی از حق دوچرخه سواری برا بانوان کشور انجام نمیدهد.
قوانینی که نداریم اجرا می شود و قوانینی که داریم اجرا نمیشود
این خانم(ابتکار) از اول که به خاطر دارم یکی به میخ می زند یکی به نعل!
قانون جدید نگذارید و اگر بود هم حذف کنید
امان از ذهن خراب!
خانم معصومه ابتکار:
ورزش مهم نیست!
لطفاً با قید دو فوریت یا شاید فوریت بیشتر، «ممنوعیت دوچرخه سواری» بانوان در مجلس شورای اسلامی مطرح و با اکثریت آرا تصویب شود. مهم ایجاد محدودیت بیشتر از پیش است.
چرا وقتي يك نفر در جايگاه ترويج دين قانون را ناديده ميگره قانونگزارا سكوت ميكنن، .هر شهر واستاني برا خودش يه قانون اعمال كنه كه نميشه .اينا بايد زير يك پرچم وبايك قانون سخنراني واعلام نظر كنند .چه امام جمعه باشه چه نماينده مجلس تنها ما يك قانون اساسي داريم نه برا هر شهر واستان يكي .همه بايد به قانون احترام ،وخودسر قانون شكني نكنيم .يه حرف بدون پشتوانه قانوني ميتونه باعث بشه اسم مملكت بره تيتر خبرگزاريهاي داخلي وخارجي . افزايش محدوديت بدون توجه به قانون موجب سرخوردگي خانمه ميشه .تابوده مردم ايران مطيع قانون بودن وهستن .
اگر قانون کنید که خانوم ها اجازه دوچرخه سواری ندارند, دوتا سور به قوانین قجری و عصر حجری زدید.
تشكر بابت اين اظهار نظر ايشان- دوچرخه براي سلامتي بسیار سالم است و به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند
خلاف اسلام است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
اما بی تدبیری، کشور را به قهقرا بردن ،دزدی ا،ختلاس . ...حلال و از شیر مادر برای شما حلالتر
البته در متن قانون هم بیارید خانم ها نمی توانند به شوهرانشان فشار بیارند در فلان نقطه خانه بخرند بر طبق جیب خود می توانند خرید کنند و خانه کوچک مناسب زندگی نمی باشد. برخی خانم ها می گویند ما خانه کوچک 5 متری می ریم راحت تریم ولی می روند اضطراب و افسردگی می گیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
اصلا معلومه چی می خوای بگی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
احتمالا منظور ایشان 50 متری و 70 متری می باشد. الان من اطراف شهر قزوین خانه دارم خیلی هم دور نیست خدا را شکر هم خودم راحتم و بچه هام و مهمانانم اما خانمم لج کرده برویم شهر قزوین خانه کمتر از 100 متری مثلا 60 متری، از آن طرف هم دکتر اعصاب و روان و روانشناس تجربی می گوید خانه تان بزرگ باشد حداقل دو اتاق داشته باشد که بیمار نشود اضطراب و افسردگی نگیرد. قبلا داخل قزوین بودم بیمار بودند الان بهترند و دارو مصرف نمی کند. بهر حال قانونگذار اینها را در نظر داشته باشد هر کسی وسع خود
اگر این درست است باید تولید دوچرخه برای دختر بچه ها را ممنوع کرد چون چیزی که در اینده آنها جایی ندارد چرا باید یا بگیرند
بابا ما چه گناهی کردیم زن شدیم دوچرخه سواری چه مشکلی داره والا برای سلامت روحی و جسمی خانمها بسیار مفید خواهد بود.کجای اسلام نوشته دوچرخه سواری برای خانمها حرام است؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
دین اسلام دین کامل می باشد اگر جایی حرفی نزده عقل هست. نگران نباش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
دوچرخه سواری از صدر اسلام ممنوع بود.
قابل توجه خانم ابتکار اینکه دوچرخه هم از نظر راهنمایی و رانندگی یک وسیله نقلیه محسوب می شود و نیاز به گواهی نامه دارد. اما این قانون اجرا نمی شود.
امامان جمعه از کی تاحالا قانون وضع کردن؟؟؟مگه مملت ملوک الطوایفیه که هر کی از گرد راه برسه قانون درست کنه؟؟؟؟ تنها جایگاه قانون گذاری مملکت ما ، مجلس شورای اسلامبست نه امامان جمعه.
چرا وقتی این امام جمعه ها کار غیرقانونی میکنند کسی با آنها برخورد نمی کند ؟ شورای ائمه جمعه در اینجا چه وظیفه ای دارد ؟ در زمان که اسلام درست شد دوچرخه که نبود الاغ و اسب و یابو وشتر بود برای هیچکدام سواری زنان ممنوع نبود الان بجای آنها مردم از دوچرخه و موتور و ماشین استفاده میکنند چرا چیزی را که خدا و رسول الله ممنوع نکردند امام جمعه ها ممنوع می کنند ؟ چرا کسی از این بدعت گذاری در دین و انحراف آن جلوگیری نمی کند ؟
قانون نداریم؟ پس بذارید. خیلی آسونه. زور گفتن به زن ها رو می گم.
ایران واقعا درگیر مسایل عهد دقیانوسه
اینقدر اسلام را خشن نشان ندهید، اینقدر از طرف خدا حکم نابجا ندهید...نکنید
این بحث زن و مرد و اختلاف آنها تا کی می خواهد وقت و انرژی بگیرد شما را به خدا ما انسان داریم زن و مرد شدن جزء صفات ثانویه برای تولید مثل است چون انسان پرسلولی است و متاسفانه جزء موجودات ابتدایی نیست نمی تواند با تقسیم شدن تولید مثل کند. کارها و مشکلات مهم تر داریم که باید زن و مرد در آن مشارکت کنند وحل کنند مردم را به سمت و سوی درست سوق بدهید و مسئله های مهم تر مطرح کنید.
هر کی مخالف است الهی تک سلولی بشه جلبک بشه تا جنسیت نداشته باشه گرچه از لحاظ فکری جلبک پیشرفته تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
خخخخخخ
یه زمانی اجازه نگاه کردن به تلوزیون وشنیدن رادیو وسپس ویدئو وماهواره وقدیمترها بادوش حمام کردن وحتی دوچرخه سواری مردها هم حرام بود شما یادتون نمیاد ولی مطمئنم بمرور زمان حل میشود
با این تفکرات عهد عتیق به جایی نمی رسیم
قانون ؟؟؟ مگه مهمه ؟؟؟؟ مگه قانون داریم که تو فلان شهر نباید کنسرت برگزار شه ؟؟؟؟ دلتون خوشه ها .... یه عده هم که آتش به اختیارن ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر