بازدید 20554
تأثیر دیپلماسی در جلوگیری از افزایش تنش ایران و آمریکا؛

ایران چطور اختلاف بین ترامپ و بولتون را علنی کرد؟!/ دولت آمریکا و B Team دنبال چه هستند؟

با این حال افرادی که امروز با افشای طرح و برنامه شان علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، B. Team (بولتون، بن سلمان، بنیامین نتانیاهو و بن زاید) لقب گرفته اند، همچنان از برنامه ریزی علیه ایران ناامید نیستند و این بار کارزار جنگ را به عنوان اهرمی برای رسیدن به خواسته‌هایشان دنبال می‌کنند که البته بعید است با تأکید سران دو کشور ایران و آمریکا مبنی بر اینکه علاقه‌ای به درگیری و جنگ ندارند، به سرانجامی برسد...
کد خبر: ۹۰۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 18 May 2019

آمریکایی ها یک سال است، از برجام خارج شده اند و در این مدت تلاش های زیادی برای افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی انجام داده اند. هدف شخص ترامپ، شاید بهره برداری سیاسی و انتخاباتی از این مسأله و انجام مذاکره و توافق جدیدی با ایران باشد که به نام او و دولتش به ثبت برسد، نه اینکه دستاورد دیپلماسی دموکرات ها به سرکردگی «باراک اوباما» و «جان کری» محسوب شود، اما رویکردی دیگری هم در دل دولت او در حال پیگیری است.

به گزارش «تابناک»؛ انتخاب «جان بولتون» به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نزدیکی او به گروهک منافقین و همچنین برخی دشمنان منطقه ای جمهوری اسلامی که به شدت خواهان تغییر حکومت در ایران هستند، این رویکرد را تقویت کرد که بخشی از دولت ترامپ به دنبال براندازی در جمهوری اسلامی هستند. آنها حتی در گام اولیه برای افزایش نارضایتی های داخلی برنامه ریزی کردند و در صدد راه اندازی تابستان داغ در تهران و براندازی بودند که این طراحی آنها به سرانجام و فرجامی نرسید.

با این حال افرادی که امروز با افشای طرح و برنامه شان علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، B. Team (بولتون، بن سلمان، بنیامین نتانیاهو و بن زاید) لقب گرفته اند، همچنان از برنامه ریزی علیه ایران ناامید نیستند و این بار کارزار جنگ را به عنوان اهرمی برای رسیدن به خواسته‌هایشان دنبال می‌کنند که البته بعید است با تأکید سران دو کشور ایران و آمریکا مبنی بر اینکه علاقه‌ای به درگیری و جنگ ندارند، به سرانجامی برسد.

ایران چطور اختلاف بین ترامپ و بولتون را علنی کرد؟!/ دولت آمریکا و B Team دنبال چه هستند؟

همین دو رویکرد در دل دولت جمهوری خواه آمریکا با دیپلماسی فعال و حضور پررنگ دیپلمات های ایرانی در رأس آنان وزیر امور خارجه آنقدر پررنگ نمایش داده شد، تا اینکه بسیاری از رسانه های آمریکایی این شائبه را مطرح کردند که قدرت تصمیم گیری واحد در مورد مسأله ایران در دولت ترامپ وجود ندارد و این دوگانگی و اختلاف نظر به حدی جدی است که دولت این کشور را سردرگم ساخته است.

چند روزی این موضوع بسیار جدی و پررنگ در رسانه های آمریکایی دنبال شد تا اینکه «دونالد ترامپ» وادار به موضع گیری در این خصوص شد. رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌های اخیر درباره وجود اختلاف نظر در تیم امنیتی کاخ سفید درباره ایران گفت که وی کاملا مستقل تصمیم‌گیری می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در انجمن ملی مسکن آمریکا گفت که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه به خوبی عمل کرده و از آنها خشمگین نیست و کامل مستقل تصمیم گیری می‌کند. وی همچنین هرگونه اختلاف نظر در کاخ سفید را رد کرد و گفت که رسانه‌ها دروغین ایران را سردرگم کرده‌اند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ روز جمعه با انتشار پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر اظهار داشت: «رسانه‌های دروغ‌پرداز با انتشار اخبار فریبکارانه و بسیار دور از واقعیت در مورد ایران به کشورمان آسیب می‌رسانند. اخبار آنها تقطیع‌شده، خطرناک و برگرفته از منابع ضعیف (ساختگی) است. اما همین که ایران نیز نمی‌داند، چه فکری باید کند، در برهه کنونی اتفاق خوبی است.»

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه جمعه در پیامی توئیتری به اظهارات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر سردرگم شدن ایران به دلیل شایعات رسانه‌های آمریکایی واکنش نشان داد. ظریف در این پیام توئیتری نوشت: «وقتی تیم بی یک حرف می‌زند و دونالد ترامپ حرف دیگری، کاملاً مشخص است چه کسی نمی‌داند چه فکری باید بکند. ما در ایران چندین هزار سال است که می‌دانیم چه فکری باید بکنیم و در مورد آمریکا نیز از سال 1953 این را می‌دانیم. در برهه کنونی این حتماً اتفاق خوبی است!»

ایران اکنون تصمیم گرفته است که هیچ مذاکره ای را با دولت فعلی آمریکا و به ویژه رئیس جمهور آن «دونالد ترامپ» انجام ندهد. از طرفی هم با تأکید طرفین قرار نیست شاهد افزایش تنش ها و اقدامی که منجر به درگیری در هر سطحی بشود، باشیم. یا آمریکا باید به تعهدات قبلی خود اعلام پایبندی کند و یا اینکه ایران در مقابل تحریم ها و اعمال فشار و زورگویی های این کشور مقاومت خواهد کرد.

اکنون یکی از ثمرات رویکرد ظالمانه آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران این است که با دیپلماسی فعال توانسته ایم نسبت به احراز اختلاف در دولت ترامپ برای در پیش گرفتن یک رویکرد مشخص درباره ایران حتی در رسانه ها و افکار عمومی آمریکا اقدام کنیم. اینکه دولت جمهوری خواه آمریکا و در رأس آن شخص رئیس جمهور این کشور نمی داند باید از کدام ابزار علیه ملت ایران استفاده کند تا آنها بنا به میل ترامپ و آمریکا با آنها مذاکره کنند، از دستاوردهای جدی دیپلماسی فعال ایران است.

از طرفی فراگیر شدن اصطلاح B Team که ظریف از آن خبر داد و افشای نقش آن در تصمیمات رئیس جمهور آمریکا و همچنین شکافی که بین مشاور امنیت ملی آمریکا، وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور ایجاد شده است، از قدرت و پتانسیل بالای جریان سازی و بهره گیری از دیپلماسی اصولی است که بنا به اعتقاد کارشناسان علاوه بر اینکه باید تقویت شود، همچنان هم باید با قدرت ادامه یابد.

همه مسائلی که گفته شد، جزو دستاوردها و ظرفیت هایی است که بهره گیری از دیپلماسی فعال و همچنین استفاده منطقی از توان و قدرت نظامی کشور در کنار هم ایجاد کرده است. حالا این را بگذارید در مقابل رجزخوانی های سیاسی، بی هدف و بی فایده ای که در برخی زمان ها به کار گرفته ایم که البته نه تنها دستاوردی نداشت، بلکه صرفا جمهوری اسلامی ایران را در افکار عمومی دنیا متهم می ساخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۴
احمقانه ست اگر فکر کنیم با دیپلماستی جلوی حمله نظامی آمریکا رو گرفتیم
همانطور که فقط که ثمره ی خون دانشمندان هسته ای رو به جای رفع تحریمها به لبخند کدخدا فروختند
دلتونوبه این چیزاخوش نکنید بااین حرفادلارپایین بیانیست!!!
مرگ بربولتون جنگ طلب
زنده بادترامپ گوگولی صلح طلب !
اعتقاد راسخ اگر مملکت ما تنها صد نفر مثل
حاج قاسم سلیمانی
دکتر ظریف
شهید تهرانی مقدم
سردار حاجی زاده
داشت این مملکت گلستان میشد
فارغ از اینکه گرایش سیاسی و تفکراتشون چی هست
منظورم اینه که وظیفه ای که بعهده کسی میگذارند بایستی بلد باشه به نحو احسن از عهده اون کار بر بیاد.
متاسفانه در چند سال گذشته افراد نالایقی در راس بودند که همین تنش های امروز خلعتیست که عده ای به جامعه ما تحمیل کردند.
دنیای امروز دنیای بکار گرفتن عقل و ربان است نه شاخ و شونه کشیدن و قعطنامه پاره کردن
امروز به خوبی تاثیر زیرکی سیاسی را میبینیم
خیلی ریز داریم به دنیا میگیم اگر حمله کنید پشیمون میشید از طرف دیگه هم دیپلماسی زیرکانه و فعال را دنبال میکنیم
راضیم ازتون
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
واقعیت مساله همین است که گفتید. شاخ و شونه کشیدن های از زبان سیساتمداران چیزی عبث و تحریک کننده است و بیشتر لازمه نظامیان و است
فراگیرشدن اصطلاح B Team که ظریف از آن خبر داد
آفرین به هوش ظریف
واقعا من به دیپلماسی ظریف اعتقاد دارم. باید همین راه رو‌ادامه داد و از خودنمایی افراد خودسر و‌بی سیاست جلوگیری کرد. در این یک هفته اخیر به وضوح انفعال و عقب نشینی دولت ترامپ رو‌میشه مشاهده کرد، اینست نتیجه دیپلماسی هوشیارانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
هیهات من الذله
موضع ترامپ روشن است. ایران را در برابر دو انتخاب قرار داده است. از یک طرف گزینه جنگ با آوردن نیروی نظامی به منطقه و ازسوی دیگر گزینه صلح با فرستادن شماره تلفن به سفارت سوییس. اتفاقا موضع ایران مبهم است. ایران مشخص نیست میخواهد جنگ را انتخاب یا صلح را. البته ایده ایران مقاومت است ولی این مقاومت مثل همیشه تاریخ شکننده است.
ابتکار عمل الان دست کدام طرف است؟ ایران یا آمریکا؟ اقتصاد کدام طرف در لبه پرتگاه قرار گرفته است؟ تمام اقدامات آقای ظریف واکنشی و کم تاثیر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
شما احیانا از اعضای تحریریه کیهان نیستی؟
خیلی جالبه ..... ترامپ و بولتون رسما اعلام کرده اند که در مورد مسائل اصولی هیچگونه اختلاف نظری ندارند، اما جناب تحلیلگر اصرار دارد که این دو دارای دیدگاه های متضاد در باره ایران می باشند ..... خداوندا به حرمت این ماه مبارک، به همه ما شفای تن و سلامتی خرد عطا فرما.
خوب شد این قدر انصاف داشتی که تلاش های ظریف رو منعکس کنی...
باید قبول کرد که ظریف دیپلماتی با بهره هوشی بسیار بالاست همان طور که سلیمانی نیز ژنرال باهوشی است. قدر نخبگانمان را بدانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
نخبه ها مهاجرت کردند
شما مسیر تاریخ را نمی توانید تغییر دهید. این جمله فکر کنم از کارل مارکس است. آمریکا آینده همه کشورهای دنیاست. تاریخ حقانیت این حرف مارکس را ثابت کرده است. حتی در روسیه انقلاب مارکسیستی اتفاق افتاد اما امروز نظام سرمایه داری لیبرال حاکم است.
وضعیت معاش مردم چه شد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
سرگرم امریکا باش
ترامپ و گروه من درآوردی ظریف. جنگشان را از خیلی وقت پیش شروع کرده اند. وان.مربوط به گل نشاندن اقتصاد ایران. است. که نتیجه هم گرفته اند. جنگ فقط توپ و موشک نیست
رجز خوانی ایران یک صدم رجز خوانی آمریکا نیست .تعجب آور است آن هم سایت تابناک خسته
یا آمریکا باید به تعهدات قبلی خود اعلام پایبندی کند و یا اینکه ایران در مقابل تحریم ها و اعمال فشار و زورگویی های این کشور مقاومت خواهد کرد. واقعا همه ایرانیها باید به این عکس العمل بینظیر مسولان افتخار کنند ..یکی بگه مردم این وسط کجا هستند .
برخی زمانها یعنی زمان احمدی‌نژاد و همین جریان احمدی‌نژاد در داخل هست که در حال القای حس نزدیکی جنگ هستن. احمدی‌نژادیها دقیقا کارهایی رو میکنن که اونوری‌ها میخوان و در زمان ریاست جمهوریش هم دقیقا کارهایی رو میکرد که به نفع اونوریها بود.
خودتون بریدید و دوختید و به تنش کردید .مبارکش باشه
دولت امریکا پاشیده شد کل وزرا اسعفا نوشتن همه بلا تکلیف شدن
همه مسائلی که گفته شد، جزو دستاوردها و ظرفیت هایی است که بهره گیری از دیپلماسی فعال و همچنین استفاده منطقی از توان و قدرت نظامی کشور در کنار هم ایجاد کرده است. حالا این را بگذارید در مقابل رجزخوانی های سیاسی، بی هدف و بی فایده ای که در برخی زمان ها به کار گرفته ایم که البته نه تنها دستاوردی نداشت، بلکه صرفا کشور را در افکار عمومی دنیا متهم می ساخت
تابو بودن صحبت با دیپلماتهای امریکا بسیار برای کشور هزینه داشته و دارد.
درود بر شما تابناک . واقعا عالی بود
تعدادی از خبرنگاران فرانسوی به دلیل افشای اسنادی درباره نقش پاریس در جنایات ائتلاف سعودی در یمن با محکومیت ۵ سال حبس و پرداخت جریمه ۷۵ هزار یورویی روبرو هستند.
این است ماهیت اصلی غرب مدعی دموکراسی و حقوق بشر
از نخل سوخته طلب سایه مکن

(ویدئو و تصاویر) ماجرای عجیب تصادف یک پورشه و پراید در اصفهان 
برترین‌ها: تصادف وحشتناک یک پورشه با پراید در اصفهان بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است. 
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فرارو- تصادف وحشتناک یک پورشه با پراید در اصفهان بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.
آنطور که برترین‌ها نوشته است: بامداد روز گذشته تصادف مرگباری در اصفهان رخ داد که در آن حین کورس دو خودروی پورشه، یکی از پورشه‌ها با انحراف از مسیر اصلی با یک دستگاه پراید برخورد می‌کند که به مرگ راننده آن منجر می‌شود.
نکته قابل‌تامل در این حادثه این است که راکب یکی از پورشه‌ها که به نظر صاحب هر 2 خودرو هم بوده به طرز بسیار عجیبی با صحنه برخورد می‌کند و عربده‌کشان از خسارات وارد شده به خودروی میلیاردی خود شکایت می‌کند و در مورد راننده پراید که در این حادثه کشته شده است می‌گوید: عیبی ندارد دیه او را پرداخت می‌کنیم!
راننده پسر پیاده می‌شود و فرار می‌کند. دختری که سوار پورشه‌ی دیگر بوده با پسر تماس می‌گیرد و گلایه می‌کند که چرا به پورشه پدرش آسیب زده شده است. در ادامه دختر از ماشین ۳۵ میلیون پول نقد و ۴ تا گوشی موبایل در می‌آورد. گویا هر دو ماشین متعلق به پدر دختر بوده، آن طور که یکی از خسارت دیده‌ها نقل می‌کند، رفتار برخی ماموران کلانتری در مواجهه با این اتفاق کمی عجیب بوده است.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفته خودروی پورشه‌خبرساز اصفهانی که تصاویر تصادف آن در ساعات اخیر، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، ارتباطی به هیچ یک از مسئولان نداشته و راننده آن "آقازاده" نبوده است.
در ساعات اخیر، تصاویری از یک تصادف در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد یک خودرو پورشه با برخورد با چند خودرو دیگر، موجب بروز خسارت شده است.
در توضیحات این تصادف آمده که "دو خودرو پورشه در خیابان کارگر اصفهان، کورس گذاشته‌بودند که یکی از این دو خودرو به دلیل سرعت بالا، کنترل خود را از دست داده و با خودروهای دیگری برخورد می‌کند." بنابر اطلاعات غیر رسمی، این تصادف موجب مرگ یک نفر می‌شود.



به همین سادگی در کورس دو جوان به دلیل قوانین بازدارنده و بی کفایتی های مسئولین و مدیران که تنها نگرش شان از جریمه و قوانین بازدارنده تامین بودجه نیروهای ارگان هایشان است یک فرد مرد.
پیشنهاد می دهم ضمن اصلاح قوانین ناکارآمد کنونی اعلام شود مطابق قانون این اینگونه تخلفات، مصادف با قتل عمد بوده نه تنها هر دو خودروی پورشه بایست مصادره گردد بلکه رانندگان آنها مشمول زندان، جریمه شوند ضمن اینکه بایستی خسارت مالی و جانی خانواده قربانی تامین نمایند. به منظور پیشگیری از این نوع حوادث در مطبوعات و صدا و سیما کشور این قانون اعلام گردد که هر گونه مسابقه و کورس گذاشتن در معابر عمومی جرم محسوب شده و ضمن باطل کردن گواهی راننده تمامی رانندگانی که در این جرم شرکت داشتن به مدت سه سال از رانندگی با هر وسیله نقلیه ای محروم خواهند شد و بعد سه سال مجددا برای دریافت گواهی رانندگی بایستی به مراکز ویژه مراجعه کنند تا در حضور روانشاسان پلیس و آزمون های متفاوت از آنها تشخیص داده شود که آیا هنوز صلاحیت دریافت گواهی نامه رانندگی دارند یا نه؟ در صورت تخلف افراد فوق بایستی ضمن مصادره خودرو به پرداخت جریمه های نقدی سنگین و زندان محکوم گردند.
گمان نمی کنم بددن زد و بند مخفیانه کاری پیش برود
دیشب ترامپ در جمع هواردارانش هرگونه اختلاف بین خودش و پمپئو و بولتون را رد کرد
بی تیم یعنی چی دیگه اینها هم از لوس بازی های آقای ظریف هستند
با وجود این که از دست آقای ظریف به دلیل برجام دلخور هستم, اما هوش سرشار این دیپلمات ایرانی را ستایش می کنم. من تخصصی در زمینه برجام ندارم, اما امیدوارم که بندهایی در آن قید شده باشد که ما به کمک آنها بتوانیم در مجامع بین المللی از حق خود دفاع کنیم. پاینده ایران.
تحلیل خوب و امیدوار کننده ای بود. در کل برای ایران بهتر است که مشکلاتش را حل کند
مملکت داری تخصص میخاد نه شعار
امريكا ول كنيد پياز شد پانزده هزارتومان اختلاس گر را بگيريد كاخهاي لواسون خطرش مكتر از جنگ نيست
ممنون، ایکاش اسم نگارنده هم عنوان میشد که خود از درک سیاسی بالایی برخوردار است.
البته برادر حسین حتما نظر دیگری دارند و به تیتر کیهان تبدیل خواهند کرد.منتظر نظرات ماورایی ایشان میمانیم.
ول کن احمدی نژاد نیستین؟!! الان که همه دیگه فهمیدن سیاست های کلی دست رییس جمهور نیست و رییس جمهور حرفاش رو بر اساس سیاست نظام تنظیم میکنه.اونموقع که گلی میزنین کار روحانیه ولی وقتی گند میزنین میندازین گردن این و اون و رییس جمهور قبلی
بابا دیگه گندشو درآوردن.حداقل میخواین کلاه سر مردم بزارین یکخوره تنوع بدین دیگه.روش گندکاری انداختن گردن همه غیر خودتون قدیمیه.حوصله ملتو سر بردین والا
همه حرفها درست. لطفا بفرمایید چند درصد از فشاری که ملت ایران تحمل می کنند به مردم آمریکا وارد می شود. با تشکر از بیانات گهربار شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
حق مردم فشار بیشتر از اینه. مردمی که به خودشون رحم نمیکنند
اﻧﮕﻠﻴﺴﻲ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﭘﺪﺭ ﺟﺪ اﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ ﻫﺎ ﭼﻨﺪ ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺑﺎ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﺑﻴﺎﻧﺪاﺯ و ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻛﻦ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺣﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﺗﺎﺯﻩ ﻭاﺭﺩﻳﻦ ﺑﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﺳﻴﺎﺳﺖ اﻭﻣﺪﻳﻦ ﻣﻴﺨﻮاﻳﻦ ﺑﻴﻦ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﺑﻨﺪاﺯﻳﻦ و ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩاﺭﻱ ﻛﻨﻴﺪ?!!
ﺳﻴﺎﺳﺖ ﺟﺎﻟﺒﻲ ﻫﺴﺖ ﻓﻘﻄ اﻓﺴﻮﺱ ﻛﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺩﻭﻳﺴﺖ ﺳﺎﻝ ﺩﻳﺮ ﺑﻪ ﻓﺮاﺳﺖ اﻓﺘﺎﺩﻳﻦ!!
ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻮاﻫﺪ و ﻗﺮاﻳﻦ ﻧﺸﻮﻥ ﻣﻴﺪﻩ ﻫﻴﭻ اﺧﺘﻼﻓﻲ ﺑﻴﻨﺸﻮﻥ ﻧﻴﺴﺖ. ﺗﺮاﻣﭗ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺻﺮاﺣﺖ ﮔﻔﺖ ﻣﺎ اﺧﺘﻼﻓﻲ ﻧﺪاﺭﻳﻢ. اﻟﺒﺘﻪ ﺷﻤﺎﻫﺎ ﻣﻴﺘﻮﻧﻴﺪ ﺩﻝ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﺧﻮﺵ ﻛﻨﻴﺪ!
بولتون و پومپئو منصوبین خود ترامپ و تفکر او هستند و این احمقانه است که فکر کنیم بین تفکر آنها اختلافی است . در واقع آنها نوکر ترامپ و ترامپیسم هستند. دیوانه ائی که خود را شاه جهان می بیند و درت بی مهابای نظامی و اقتصادی و فرهنگی آمریکا در اختیار اوست. ما هم باید در این طوفان کنار بایستیم و صبر کنیم. ظریف هم برای زنده کردن برجام دوره نیفتد. این دنیای ترامپ است.
دولت افغانستان جواز تنها بانک ایرانی را در این کشور لغو کرد
خدا را خوش نمیاد این دو تا بچه را به جون هم بندازن
حالا یه تیم ب یادگرفتیا ده تا تیتر زدی صبح تاحالا
ممنونم تابناک جان ولی اینا نون و آب میشه آیا؟
بارزانی یادتون رفت.
شما در تاریخ دیپلماسی جهان یک مورد از این خاله زنک بازیها که ظریف ابداع کرده پیدا کنید جایزه خواهید داشت همون برجام شاهکار ظریف بود که امریکا با یک امضا از آن خارج شد بجای دیپلماسی خاله زنکی ظریف به آرای مردم رجوع کنید تا وزن سیاسی هرکس مشخص شود
با این همه هوش و درایت و ذکاوت که تو مسئولین هست چرا هیچ فکری برای این تیم "م" ( مافیای دلالی در همه چیز ) نمیکنن؟؟؟
این فرضیه بیشتر خواب و خیاله و سیستم حاکمه آمریکا بصورت دسته جمعی و حزبی و استفاده از مشاورین متخصص صاحب صلاحیت تعیین و دنبال میگردد .
کدوم اختلاف دلتون خوشه
تحلیل جالبی بود.
از این زاویه تا حالا نگاه نکرده بودم.
مخصوصا تیکه آخر "حالا این را بگذارید در مقابل رجزخوانی های سیاسی، بی هدف و بی فایده ای که در برخی زمان ها به کار گرفته ایم که البته ......."
اگر مسئولان سیاست خارجی و در رأس آن دکتر ظریف اطلاعات خاصی در مورد تیم ب در سیاست خارجی امریکا داشته باشند و یا نداشته باشند، تبلیغ و تکرارزیاد این موضوع توسط وزیر خارجه چندان مناسب و تأثیر گذار نیست. این تکرار به قصد آگاهی افکار عمومی در ایران و بخصوص امریکا کار رسانه های جمعی اعم از جراید، رادیو و تلویزیون و شبکه های اجتماعی است. متأسفانه کشورمان از چنین امکانات رسانه ای فراگیر برخوردار نیست.
چون مطابق با سیاستهای اتخاذی فعالیت رسانه هایی که دارای برد جهانی هستند همچون بی بی سی و صدای امریکا و حتی شبکه های اروپایی ، در ایران ممنوع ویا محدود است لذا امکان استفاده از این تریبون‌ها برای رساندن پیاممان امکان پذیر نیست . شاید این به نوعی خود تحریمی باشد که بهتر است در آن تجدید نظر شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل