بازدید 4878

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز به عنوان اتاق فکر علوم انسانی

کد خبر: ۸۹۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 15 May 2019

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز برای تعالی علوم انسانی در واحدهای دانشگاهی مرکز استان به عنوان اتاق فکر علوم انسانی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در جلسه هم‌اندیشی و گفتگو درباره تعالی علوم انسانی و هنر که در واحد بروجرد برگزار شد، خواستار تعالی و به روز رسانی رشته‌های علوم انسانی شد و گفت: این تعالی یعنی حکمت پیوند نظر و عمل.

وی با تأکید بر ضرورت کاربردی کردن علوم انسانی افزود: کاربردی‌ترین علوم در تمدن اسلامی، علم طب و زراعت بوده و در علوم مدرن، علوم صنعت است که نقطه بسیار مهمی است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پیوند و وصلت بین علوم مسئله مهمی است که رشته‌های مختلف نیز همین ارتباط را دارند. مثلاً رشته‌های کشاورزی با زیست شناسی گیاهی و یا آمار و ریاضی با هم مرتبطند.

راه اندازی دانشکده‌های موضوع محور و تأسیس رشته‌های متناسب با فرهنگ و اعتقادات جامعه

خسروپناه تحقیق و پژوهش اساتید، بازنگری در رشته‌های دانشگاهی بخصوص رشته‌های بین رشته‌ای و شناخت ارتباط بین آنها، تأسیس رشته‌های متناسب با فرهنگ و اعتقادات جامعه، راه اندازی دانشکده‌های موضوع محور در کنار دانشکده‌های دانش محور، برگزاری دوره‌های مهارتی برای دانشجویان، هدایت پایان نامه‌ها و رساله‌ها به سمت مسائلی که از آمایش به دست آمده و تحول ساختاری دانشگاه (دانشگاه دارای دانشکده‌های موضوع و پروژه محور شود) را از نمونه اقداماتی دانست که برای تربیت دانشجو و فارغ‌التحصیل کارآمد و توانمند نیاز است.

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز به عنوان اتاق فکر علوم انسانی

وی از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز برای تعالی علوم انسانی در واحدهای دانشگاهی مرکز استان به عنوان اتاق فکر علوم انسانی خبر داد و گفت: همه واحدهای دانشگاهی استان‌ها موظفند هیأت‌های اندیشه‌ورز با حضور هفت استاد فرهیخته و عالم تشکیل دهند و این هیأت‌ها باید در رفع موانع دست و پاگیر مثلاً در بحث تغییر وضعیت و ارتقا اساتید، تأسیس رشته‌های پرطرفدار و… مؤثر عمل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل