بازدید 5546

دیدار عراقچی و نماینده ویژه وزارت خارجه چین

کد خبر: ۸۹۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 13 May 2019

نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور افغانستان و هیأت همراهش امروز دوشنبه با معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «دنگ شیجون» نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور افغانستان و هیأت همراه که برای گفتگو با مقامات کشورمان و در چارچوب مشورت های مستمر و دوره ای بین دو کشور در موضوع افغانستان، وارد تهران شده است، امروز دوشنبه با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بر نقش کشورهای منطقه برای کمک به دولت افغانستان جهت دستیابی به توافق صلح پایدار در آن کشور تاکید کرد.

در این ملاقات طرفین آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و نیز تلاشهای جاری برای ایجاد صلح در آن کشور را مورد بررسی قرار داده و با توجه به اهمیت صلح و ثبات در افغانستان، مشترکا بر لزوم حمایت از روند صلح با محوریت، مالکیت و هدایت دولت افغانستان تاکید کردند. در این دیدار همچنین، با توجه به منافع و نگرانیهای مشترک دو کشور در رابطه با افغانستان لزوم توسعه همکاریها در این رابطه را مورد توجه قرار دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار