بازدید 3357

راه‌اندازی کرسی‌های علمی و مدارس مهارتی

کد خبر: ۸۹۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 13 May 2019

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید در جهت تعالی و رشد علوم انسانی و هنر، کرسی‌های علمی و مدارس مهارتی در دانشگاه راه‌اندازی شود.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در جلسه هم اندیشی و گفتگو درباره تعالی علوم انسانی و هنر که در واحد شیراز برگزار شد، خواستار به‌روز رسانی مکتب فلسفی شیراز شد که باید توسط فلاسفه، جامعه‌شناسان، استادان علوم اجتماعی و دیگر صاحب‌نظران انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت بروز رسانی علوم انسانی، گفت: علوم انسانی، علومی است که مربوط به تفکر، زبان، ذهن، رفتار، جامعه انسانی، سازمان‌های انسانی و به طور کلی در خصوص انسان است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: باید به دنبال تحول علوم انسانی باشیم و از آخرین تحولات علوم انسانی همچون فلسفه، هنر، ادبیات، روان شناسی، جامعه‌شناسی و … اطلاع داشته باشیم، باید مؤلفه‌های علوم انسانی را سر لوحه کاری خود قرار داد که این سه مؤلفه عبارتند از بروز رسانی، بومی سازی و بنیان سازی.

وی جدی گرفتن پژوهش، تحول مجلات علمی، تألیف کتب درسی پر محتوی، ساختارمند کردن پژوهش، راه‌اندازی کرسی‌های علمی (ترویجی و نظریه‌پردازی)، دانش افزایی مدرسان، راه‌اندازی مدارس مهارتی و توسعه و گسترش رشته‌های بین رشته‌ای را در تعالی رساندن علوم انسانی و هنر مهم دانست و خواستار توجه جدی مسئولان به این موارد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر