17718بازدید
جلال میرزایی در گفت‌وگو با «تابناک»؛
افزایش حضور نظامی امریکا در منطقه با توجه به اقداماتی که در یک سال اخیر انجام داده است و تهدیداتی که مرتب بیشتر می‌شود، قدری مخاطره آمیز به نظر می‌رسد و علاوه بر اینکه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده، تأثیرات خود را در اقتصاد ایران می‌گذارد.
کد خبر: ۸۹۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 13 May 2019

مذاکره به معنای تسلیم نیست/ باید پیش از هر اقدامی، همه جوانب کار را در نظر گرفتتنش های اخیر که با ورود ناو آمریکایی به خلیج فارس به وجود آمده،باعث شده که تحلیل گران مختلف به تحلیل چرایی این رفتار ماجراجویانه آمریکا بپردازند.

درهمین ارتباط جلال میرزایی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: افزایش حضور نظامی امریکا در منطقه با توجه به اقداماتی که در یک سال اخیر انجام داده و نیز تهدیداتی که مرتب بیشتر می‌شود، قدری مخاطره آمیز به نظر می‌رسد و علاوه بر نگرانی‌ها، تأثیرات خود را در اقتصاد ایران نیز می‌گذارد.

وی گفت: تحریم‌های همه جانبه‌ از سوی آمریکا، به چالشی برای ما تبدیل شده و ما نمی‌توانیم آن را انکار کنیم؛ اما اینکه ما با این چالش‌ها باید چگونه برخورد کنیم و راهبرد ما برای برون رفت از این مشکلات چه باید باشد، مهم است. به نظر من، ما در خصوص این موضوع در محافل سیاسی و اتاق فکر زیاد کار نکرده ایم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اغلب رسانه‌های داخلی ما عمدتا تحلیل‌هایی که اتاق‌های فکر وابسته به مؤسسه‌های پژوهشی امریکایی و اروپایی نیستند را ترجمه می‌کنند و بیرون می‌دهند؛ برای مثال تحلیل آن‌ها درباره گام بعدی آمریکا و واکنش ایران مدام از سوی این پژوهشکده‌ها منتشر می‌شود. طبیعی است که آن‌ها با نگاه به منافع خود، موضوعات را تحلیل می‌کنند؛ اما ما با نگاه به منافع ملی تحلیل‌های راهبردی نداریم، جلساتی هم که در این مدت در مجلس برگزار شده، فاقد این ویژگی‌ها بوده و هیچ زمانی درباره ابزار‌های در دسترس و یا اینکه از این ابزار‌ها به چه نفع استفاده می‌کنیم، بحث نشده است.

وی همچنین یادآور شد: با مرور موضع گیری‌هایی که طیف‌های مختلف و مسئولان داشتند، می‌توان این استنباط را کرد که با توجه به یکسری مفروضات، راهکار‌هایی ارائه می‌شود. بسیاری بر این باورند، هم اکنون زمان مذاکره نیست، چون این کار در این موقعیت به معنای تسلیم است. برخی نیز صحبت از انتخابات ۲۰۲۰ می‌کنند تا ببینند در امریکا چه اتفاقی خواهد افتاد و عده‌ای دیگر نظر به ادامه مقاومت‌ها دارند. برخی هم از دور زدن تحریم‌ها دفاع می‌کنند و در این میان عده‌ای دیگر نیز روی کمک کشور‌هایی همچون چین و روسیه حساب کرده اند. این در حالی است که فرض را بر این گذاشته ایم جنگی نخواهد شد و آن را به مانند یک جنگ هراسی تلقی می‌کنیم و با توجه به همین مفروضات راهکار ارائه می‌دهیم و می گوییم آمریکا توان مقابله با ما را ندارد و در این بین از چین و روسیه و برخی اروپایی‌ها انتظار داریم به کمک ما بیایند. اما اینکه این مفروضات چه میزان با واقعیت‌های موجود مطابقت دارد، جای بحث است!

میرزایی گفت: اگر می‌خواهیم برنامه ریزی کنیم، باید احتمال هر چیزی را بدهیم و حتی گزینه جنگ را هم نباید دور از ذهن بدانیم و متناسب با آن برنامه ریزی داشته باشیم. آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که با استفاده از سیاست ایجاد تنش، راهی برای مذاکره پیدا کنند؛ سیاستی که در مورد کره شمالی نیز اعمال شد، ولی کشور‌هایی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن که در اطراف کره شمالی هستند، هیچ یک خواهان جنگ نبودند و همین باعث می‌شود جنگی در آن منطقه رخ ندهد، ولی موضوع درباره ایران کاملا متفاوت است.

وی در ادامه افزود: کشور‌هایی مانند عربستان و امارات در خلیج فارس، خود از حامیان جنگ هستند و بعید نیست آنها سناریویی طراحی کنند و آمریکا را در یک عمل انجام شده قرار دهند و او را وادار به جنگ با ما کنند. ما قبلا نگران این بودیم که سرمایه گذاری خروجی در کشور کم شود، ولی قطع شده است. قبلا نگران این بودیم که ریسک سرمایه گذاری خارجی کم شود، ولی الان دیگر اصل سرمایه گذاری نداریم. ما باید نرخ بیکاری و افزایش قیمت‌ها و بحران اقتصادی در کشور را که ناشی از این تنش هاست، بپذیریم.

وی در پاسخ به این که هم اکنون چه باید کرد، گفت: در این مدت، اروپایی‌ها غیر از اظهار تأسف، هیچ کار دیگری نتوانستند انجام دهند. چینی‌ها هم حتی واردات نفت خود از ما را کم کردند و روسیه هم به همین شکل و همه به فکر منافع خود هستند. باید با در نظر گرفتن همه راهکار‌ها به سمت منافع و امنیت کشور حرکت کنیم، یکی از راهکار‌ها بالا بردن انسجام در کشور است. به باور من، افزایش فشار‌های اقتصادی و سیاسی باعث بالا رفتن این انسجام در میان مردم و حتی نخبگان خواهد شد و اگر اتفاقی در داخل رخ دهد که باعث از بین رفتن این انسجام شود، موقعیت ما را در مذاکرات ضعیف‌تر خواهد کرد.

وی گفت: منتقدان دولت می‌گویند اگر سال گذشته موضوع دی ماه ۹۶ رخ نمی‌داد، آمریکا از برجام خارج نمی‌شد، اما پس از حوادث دی احساس کردند که تحریم‌ها اثر داشته و تصمصم گرفتند که خارج شوند. اگر در آینده ما حوادثی از این دست داشته باشیم که کشور دچار درگیری شود، موقعیت ما را تضعیف خواهد کرد.

وی در پاسخ به این که به نظر شما باید به سمت مذاکره با آمریکا برویم یا خیر، گفت: مذاکره، گاه راهبرد است و گاه تاکتیک. امروز ما باید برنامه مشخصی داشته باشیم و اگر می‌خواهیم مذاکره کنیم، زمان را در نظر بگیریم و موقعیت سوزی نکنیم، و برنامه ریزی کنیم و بدانیم چه کاری ما را در موقعیت بهتر برای مذاکره قرار می‌دهد. مذاکره به عنوان تاکتیک در شرایط موجود، می‌تواند ریسک اقتصادی را پایین بیاورد و فعالان را برای آینده امیدوار کند و این گونه هم تلقی نشود که مذاکره به معنای تسلیم است؛ من مذاکره را تسلیم شدن نمی‌دانم.

اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۴۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
سوراخ موش برای فرزندان کوروش کبیر موجود است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
عزیز پس شما فرزند کی هستی؟
ناشناس
| United States |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
تو كه فارسى بلدى و به كوروش افتخار
نميكنى
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
فرزند کورش بودن افتخار نیست.انسان باید بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
کسی فرزند کورش کبیر نیست ، ولی توهین به شخصیت های بزرگ هر ملتی اشتباه است .

کورش کبیر یک پادشاه بزرگ و عادل بوده و متعلق به تمام ایرانیان است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
چیز دیگه نمی خوای بگی ....قشنگ به اونها نقشه رو دادی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
حتما منافع مسئولان به خطر افتاده که نیاز به مذاکره دارید وگرنه عزت اسلامی میگه مذاکره معنی نداره الان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
وای براونهایی که هنوز نفهمیدید ما از مذاکره با دشمن تا حالا چه سودی بردیم وای برشما که نه بخاطر خدا حرف می زنید نه بخاطر او قدمی برای حل مشکلات مردم بر می دارید .
زینال بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
اگر منافع ملی مان ایجاب کند با شیطان هم در قعر جهنم مذاکره می کنیم ولی در حال حاضر گزینه جنگ و ضربه محدود به آمریکا باید در اولویت برنامه هایمان باشد تا در مرحله بعد به خوبی از آمریکا امتیاز بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
منافع ملی یا منافع مسیولین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
عین برجام همه جوانب باید بررسی شود همه اون افراد مذاکره کننده شدند سفیر و ترفیع گرفتند مدال گرفتن. بایت برجام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
کاملا صحیح می فرمایند. مذاکره به معنای تسلیم نیست. متاسفانه اینطور تبلیغ شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
اين آقاي جلال ميرزايي كي هست كه داره تز ميده؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" اگر در آینده ما حوادثی از این دست داشته باشیم که کشور دچار درگیری شود، موقعیت ما را تضعیف خواهد کرد." داره كد ميده؟؟؟؟؟؟؟؟
"من مذاکره را تسلیم شدن نمی‌دانم."
تابناك..به نظر من هر كي هرچي تو مغزش بود رو بيرون ريخت نبايد انتشار بدي..................
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
همیشه از همین نقطه شروع میشود.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
چه عجب یه آدم شجاع پیدا شد و گفت که مذاکره کردن بهتر از مذاکره نکردن است
محمد رضا سلطاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
سلام
چرا يك بار هم كه شده با توليد كننده داخلي مذاكره نمي كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
تولید چرا نفتو میفروشن میخورن دیگه تولید چرا
صالحي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ايران بايد از جنگ اقتصادي چين و آمريكا بهره برداري كند و چين را ترغيب به وارد كردن فشار اقتصادي به آمريكا كند. چين اهرم هاي لازم براي كاهش ارزش دلار و بي ثبات كردن اقتصاد آمريكا را دارد. ايران جهت تضمين اينكه چين آسيب اقتصادي نخواهد ديد به چين نفت مجاني بدهد. حالا كه نمي توانيم نفت بفروشيم از آن براي لابي گري استفاده كنيم. اقتصاد آمريكا اگر متشنج شود ترامپ رأي نخواهد آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مراقب باش سازمان سیا و ناسا ندزدت، ولی جدای از شوخی موافقم، نفت مجانی هم به ما ملت بدبخت بدهند بیشتر موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
بالخره یک نفر شهامت داشت نظر خودش را صریح بگوید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره به معنی تسلیم نیست
ولی مذاکره به معنی مایوس کردن ملتی هست که در هر رخدادی با شعار مرگ بر آمریکا در خیابان حضور داشتند و عمرشان را با این شعار به باد دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
می فرمایی برای اینکه احساس نکنی عمرت به بار رفته تا آخر عمرت شعار مرگ بر این و آن بدهی؟
مشاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
احسنت به این فکرهای باز
در ایران ما از این فکرهای باز کمتر داریم یا اگر داریم در مقام ابوموسی اشعری در حال کار هستند
واقعا کشوری که می خواهد توسعه پیدا کند باید همیشه در حال مذاکرات اقتصادی سیاسی و نظامی باشد
نمی دانم چرا مسئولان ما ملت را رها کرده اند .. اقتصاد را رها کرده اند
و مثل کودکان فوری قهر و اشتی می کنند
مذاکره با مصالحه فرق دارد
مذاکره با همه کشورهایی که ما به رسمیت می شناسیم در این مقطع هز زمان باید صورت گیرد . شاید در گذشته سیاست به اینگونه نبوده ولی هر زمان شرایط خود را دارد
سیاست مردان امروز باتوجه به شرایط مالی خود کمتر نظری به مردم ندارند.
بنابراین قدم های خود را بر اساس موقعیت اقتصادی خود بررمی دارند
در حالیکه باید براساس منافع کشور قدم بردارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
آقایان و برادارن مسئول لطفا تا دیر نشده به سمت مردم برگردید... مردمی که انقلاب کردند و همه زحمات رو در جنگ نیز متحمل شدند و بعد از آن بار تحریمها رو تا کنون به دوش کشیدند ... بخدای احد و واحد اگر دوباره چرخشی اشتباه کنید .. از ما گفتن بود بخاطر خدا هم نه بخاطر جون خودتون و بچه هاتون هم که شده این کار رو بکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
یعنی میفرمایید اینبار هم مردم به خاطر بچه های مسیولین برن جلو توپ و تانک دیگه علاوه بر دهه ۶۰ همه دهه ها سوختن
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
مردم دیگه نیازی به مسولین ناکارامد ندارند
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
تابي فشارت بالا رفته ها!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
حضرت امام فرمودند اگر مارا محاصره نظامی کنید فرزند عاشوراییم واگر مارامحاصره اقتصادی کنید فرزند رمضانیم این اقای کارشناس از چهره واظهاراتش بیدا است که ترسیده است بسزم از کسانی که داشته هایشان فقط این دنیا است نباید ترسید اگرتوکلت به خدانیست وامام حسین را نمیشناسی حداقل به رهبر کره شمالی اقتدا کن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دیکتاتور کره شمالی درسته
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
به همین خاطر بود که جام زهر را سر کشید؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره هم هیچ دردی را درمان نخواهد کرد، چون مشکل اساسی سیاست خارجی است که بدون توجه به منافع ملی فقط در پی دستیابی به ارمان هایی است که توان ما از هر نظر، اقتصادی، جمعیتی، نظامی، سیاسی و ... به هیچ وجه تکافوی آن را نمی کند و تنها سبب تنش هایی در منطقه شده است. سیاست هایی که به قول یکی از بزرگان حامی آن، سبب شده است که همه دنیا، و به ویژه همسایگانمان به ما دشمن شوند، هیچ یک از کشورهای منطقه، حتی عراق و و افغانستان نیز قلبا با ما همراه نیستند و نشانه های جدایی قطعی آنها از ما آشکارا پیداست. اگر این سیاست خارجی نبود، مطمئنا دنیا در برابر برنامه هسته ای ما بسیار بردبارتر رفتار می کرد و آمریکا همه کاره دنیا نمی شد. تا قبل از بحران هسته ای ایران آمریکا هیچوقت قدرت خود را اینگونه آمرانه به کار نگرفته بود. ما این دیو خفته را بیدار کردیم همین سیاست سوریه را به ویرانی کشاند، لبنان را نابود کرد، فلسطینی ها را در منطقه ای به باریکی بند تنبانی در مخمصه انداخت، سبب تفرقه ابدی خاورمیانه مسلمان گردید، و برنده نهایی آن، بر خلاف تصور ما، رژیمی منحوس است که قرار بود این سیاست ها به نابودی اش منجر گردد. متاسفانه این سیاست ها همچنان سبب شده است که ملاک لیاقت و کفایت شعارهای دشمن ساز باشد، و هرگونه انعطاف و نرمشی حمل بر خیانت گردد. همین سیاست در خارج دشمنان بسیاری را به جان ما افکنده است و در داخل نیزکسانی از قبل تحریم ها خون ملت را در شیشه کرده اند، کسانی مانند زنجانی ها و خاوری ها، و تا این سیاست عوض نشود هیچ گشایش واقعی روی نمی دهد، و سرانجام کشور چیزی مانند لیبی و سوریه خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره یعنی گفتگو، وقتی دو دشمن با هم حرف میزنند، یعنی میخوان مسالمت آمیز یک سری اختلافات رو کم کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
آقا تورو خدا مذاکره کنید ما هم دلمون میخواد طعم زنگی رو بچشیم، یکم انصاف داشته باشید
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ایشان فراموش کرده اند که برای مذاکره 12 پیش شرط گذاشته اند که تحقق آنها یعنی تسلیم نه که تسلیم بدون قید و شرط
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
شما در جایگاهی نیستید که این فرمان را نقض کنید
" جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی کنیم "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
ببخشید شما با آقای زنجانی یا خاوری نسبتی ندارید؟
عزیزاله نیک فرجام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
بادرود:من این نماینده محترم رانمی شناسم ولی به راستی که آقای جلالی جان کلام رادرتمام ابعادش ادانموده اندوباتوجه به جنگ تحمیلی ۸ساله خودشاهدنابرابری هاباکمک های همه کشورهای (امریکا،اروپا،روسیه)به عراق بودیم ،لذاچه گذشته وچه هرزمان همه دنبال منافع ملی خودشان هستندواین ملت ایران هستندکه بایدتمام سختیهای جانی ومالی رابجان خریدارشوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دقیقا تسلیم شدن هست چون تحریم کردن رفتید مذاکره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
اول مذاکره را معنی کن یعنی چی؟ مذامره برای دادن یک چیزی از حق خودمان یا مذاکره برای سطح بین المللی؟!!!
دوم هم اینکه افرادی مثل شما در راس کار هستند که می خواهند همه چیز را به خاطر تحریم رد تقصیر کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
تا دیروز که مذاکره نمیکردین ... په چی شد ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
خوب به این جمله توجه نمایید: " مذاکره به معنای تسلیم نیست" !
بعضی ها خیلی ماهرانه مقدمات نرمش قهرمانانه در مقابل ترامپ را فراهم می آورند.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره تسلیم نیست کاملا موافقم چاره ای نمونده راهی نمونده فشارها مثل قبل نیست عوامل باعث شده شرایط به نسبت قبل بدتر شود مردم از دارایی اندوخته خود نگرانند این کار باعث میشود حتی کالاهای موجود هم دپو بشود واین کار یعنی ایجاد تنش در جامعه وکمبود کلیه مواد (فقط جهت حفظ ارزش دارایی خود)

تمام تحلیل ها نشان از انست که جنگ نمیشود حالا اگه بشه چه خواهد شد ایا راهی برای جبران خواهد بود .

امید به انتخابات 2020 سراب است وضعیت کشور تو کوچه و بازار میشه دید نه در کاخ وقصر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
اتفاقاً با این مذاکره کننده هایی که ما داریم، مذاکره یعنی گاه نهادن در مسیر تسلیم.
بهترین شاهد مثال اون هم برجامه که نتیجش النهایه ایجاد تحریمها و تهدیدهای سنگین تر نسبت به قبله. فعتبروا یا اولی الابصار
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
چه عجبببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب یک نفر منطقی نظر داد والله اولین باره یک نفر منطقی نظر داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
یک آدم قلدر و از خود بسیار راضی، طرف قرارداد خود را مورد انواع ظلم ها و تهمت ها و فشارهای جسمی و روحی قرار داده و در آخر میگوید، مگه نگفتم بیا مذاکره کنیم!
همانطور که فرمودند به معنی تسلیم نیست!!
خداوند بصیرت و بینایی دهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
خوب پس مذاکره به معنای تسلیم نیست...قشنگ بود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1.شما که با اعتراض مردم هر چی ضعف مدیریت خودتون و زیرش پنهان کردین چطور تو دولت احمدی نژاد 8 ماه مملکت و تعطیل کردین وضع از الان بهتر بود
2. حناتون رنگ نداره
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
این همه آسمون رسمون بافتی تا مذاکره با امریکا را توجیه کنی، هر کس در هر موقعیتی خواهان مداکره باشد، خائن به انقلاب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
تو صاحب انقلابی یا مردم تو انقلاب کردی یا مردم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
بوي جام زهر مياد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
افزایش فشار‌های اقتصادی و سیاسی باعث بالا رفتن انسجام میشود؟ آی کیو!
م ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
در مورد تیتر معتقدم اتفاقا در این موقعیت مذاکره فقط به معنی تسلیمه. اینو خیلیا که حتی معتقد به مذاکره هم هستن هم قبول دارن.
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
درست اشاره فرمودید و به طریق اولی اگر حوادث ۸۸رخ نمی داد تحریمی هم اتفاق نمی افتاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
پس دیگه شیطونی نکنید افرین
آرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دقیقا. پیامبر اسلام هم همیشه به فدرت مذاکره ایمان داشت و حتی قبل از هرجنگی سعی داشت با مذاکره و موعظه از خونریزی پیشگیری کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مگه رهبری نفرمودند (نه جنگ می شود، نه مذاکره می کنیم)؟؟؟
همش بترسید و بلرزید.
برجام رو که به فنا دادید و گرانی ارزاق روزمره هم که کمر مردم رو خورد کرده، حالا بازم بیایید و بگید مذاکره مذاکره....
شهرام رودپیمای رشت آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
با سلام .

اینجانب کاملا" با نظر این کارشناس محترم موافقم که : افزایش فشار اقتصادی بر ملت ایران باعث انسجام و وحدت ملی میشود .

این مسئله از لحاظ روانشناسی هم ثابت شده است البته در مورد ملت ایران .

ما ملت ایران نباید در رفاه و زندگی خوب داشته باشیم چون باعث آشوب میشود .

اگر ملت ایران گرسنه باشند هیچ اعتراضی نخواهد شد و اگر هم بشود تاثیری بر امورات مملکت ندارد .

پس هرچه در فشار و تنگنا از لحاظ اقتصادی باشیم وضع ما بهتر خواد بود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
گفتگو با تسلیم فرق داره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
شما ببینید ترامپ امروز در مورد چین چه تووییتی کرد
آخر شما که یک دهم چین قدرت دیپلماسی و نظامی ندارید چگونه می توانید با این گاوچران بچه مذاکره کنید
شما باید در ابتدا بخواهید آمریکا به برجام باز گردد وگرنه مذاکره با ترامپ بدون بازگشت به برجام یعنی یا فشار ها را بپذیرید یا شکست را قبول کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره باید زمانی انجام میشد که ترامپ از برجام خارج نشده بود و این گروه چاقو کش رو دور و بر خودش جمع نکرده بود.مذاکره باید زمانی انجام میشد که اوباما میخواست تنش ها یکبار برای همیشه پایان بده.مذاکره باید چهل سال قبل انجام میشد.مذاکره الان یعنی تسلیم.مذاکره الان مفهومی ندارد.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
گاهي گير كردن در مرحله برگشت ناپذير باعث جنگ ميشه .اينهمه خط و نشان معني ديگري هم نداره .
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
گاهي گير كردن در مرحله برگشت ناپذير باعث جنگ ميشه .اينهمه خط و نشان معني ديگري هم نداره .
پیمان
|
Australia
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
خوب خوبه که تعیین هم بکنید مه در این مذاکره جه چیز دیگری باید بدهیم که امریکا دست بردار این ملت باشد. مثلا اگر موافق باشید کلید سایتهای موشکی رو هم پاپیون ببندیم به عنوان پیش شرط مذاکره بهشون تحویل بدیم که دیگه مشکلی سر راهشون نباشه.
مرد حسابی اونها برای یک مذاکره و قرارداد بین المللی ارزشی قایل نبودن. اونها مذاکره را برای تسلیم مطلق میخوان. جنگی که شما ازش حرف میزنی بیش از یک ساله شروع شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
حرف شما کاملا صحیح اما کو گوش شنوا
وطن دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مطمئی باشید که ترامپ در انتخابات دور بعدی پیروز خواهد شد. اولا نرخ بیکاری به کمترین مقدار خود در 30 سال گذشته رسیده و ثا نیا نرخ رشد اقتصادی به بالا ترین مقدار خود در چند سال اخیر. امریکائی ها منافع شخصی خود را در نظر میگیرند. بنا براین مذاکره با همزمان 5 کشور و آمریکا میتواند در این نقطه زمانی میتواند راه گشا باتشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
همسایه ما چند سال پیشا با قمه جلوش را گرفتن ولی خدا را شکر با مذاکره مشکل را حل کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
درمورد مذاکره باامریکا مقام رهبری فصل الخطاب هستندوموضع ایشان واضح بود:
مذاکره نمیکنیم جنگ هم نمیشود
والسلام نامه تمام
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دقیقاً همینطوره. در هیچ جنگی برنده وجود نداره و هر دو طرف بازنده هستند. مذاکره بهترین راهه و نشان دادن ههش و شخصیت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
هیهات من الذله
علیرضایونس زاده حقیقی-خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
حضورنظامی آمریکا دکور است.آمریکا می خواهدبا این دکور خودنمائی کند.که مردم شریف ایران ومسئولان گرامی وارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امریکای جنایتکاررا خوب شناخته ایم ودیگرتحت هیچ شرایطی فریب آمریکارا نمی خوریم.
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره در وضعیت فعلی اشتباه محض است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ما بلد نیستیم مذاکره کنیم به همین دلیل میگوئیم مذاکره یعنی تسلیم لذا بهترین راه را در عدم مذاکره دیده ایم. و با این چند امتحانی که دادیم و روفوزه شدیم بهتره که مذاکره نکنیم چون بلد نیستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
بذار سیب و گلابی های مذاکره برجام بخوریم بعد مذاکره کنیم آمریکا 7 تریلیون دلار تو خاورمیانه هزینه کرد الآن مثل دزدها وارد پایگاه نظامی خودش می شه و به هیچوجه توانایی ورود به جنگ دیگری نداره شما هم اگه دلت به حال اقتصاد مملکت می سوزه 30 میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات که تا کنون برنگشته را برگردان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
یکی به ایشون بگه: حرف مفت نزنید
فرهود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
حرف های خوبی زده. فقط نفهمیدم فشار اقتصادی چطور باعث انسجام بیشتر میشود؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دوست عزیز یک بار مذاکره کردیم نتیجه اش چی شد؟ چه نفعی عاید مملکت شد؟ آیا تحریم ها رفت؟ اگر مذاکره مجدد کنیم آیا اطمینان دارید دو باره زیر حرف و قول هاشان نزنند؟ پس الان با این وضعیت پیشنهاد مذاکره دادن اشتباه محض است.باید نگاه مان بجای چشم دوختن به خارج به داخل و توان جوانانمان باشد.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره یعنی پعامله پس باید هر چه زودتر با آمریکا معامله کرد اونم به خاطر مردم چون مسوولین وضعشون خوبه
غلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
اتفاقا مذاکره با دولتی که رییس ان بقول اقای روحانی چاقو کش است چه در این دوره یا دوره بعدی ریاستش بر کاخ سفید اشتباه است ویعنی امتیاز دادن خواهد بود .پس به امید خدا واتکا به مردم تمام پنبه های انها را رشته میکنیم.ومحور مقاومت پیروز خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
خدا پدر و مادرت را رحمت کند. دو کلمه حرف حساب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
لیبی را نگاه کن که مذاکره کرد بعد یعنی الان به چه روزی افتاده بعد اظهار نظر کن .....
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
هیچ کس در هیچ کجا از مذاکره در موردی مشخص ضرر نکرده است . الان که کشورهایی را می پنداشتیم میتوانند کمک کنند ,ماهیتشان و نیات باطنی شان مشخص شده و می بینیم که نمیشود رویشان حساب کرد باید کنار گذاشته و برای یکبار هم که شده بشینیم با آمریکا یک توافق راهبردی و استراتژیک بکنیم بطوری که تضمینهای ارایه دهند تا دولتهای بعدی نتوانند ملغی کنند.بخدا بس است دیگر غرورهای کاذب را کنار بگذاریم و سایه جنگ و خونریزی را از سر ملت و منطقه دور کنیم . حیف است که جوانان میهنمان همیشه دغدغه جنگ و مادران و پدرانمان شاهد سوختن آرزوهای فرزندانشان باشند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
پته همه رو زدی که حرف خودتو به کرسی بنشونی جناب کارشناس از کجا معلوم حرفهای خودتو دقیقا کارشناسی باشه و درست؟ مملکت بی صاحب که نیست وقتی رهبری می گه مذاکره نه یعنی نه! اینو برو به رفیقاتم بگو
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
تابناک جان نمیتونی نظرات مردم بذاری لطفا این قسمت حذف کنید .
میخای شماره تماس بدم اگه خیلی نگرانی
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
وجود این نماینده ها باعث افزایش سرسام آور قیمت پوشک میشه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
حالا اگر نشستیم پای میز مذاکره و امریکا ۱۲ شرطش را مطرح کرد چی? انموقع هم جناب نماینده میفرمایند حالا که نشستیم پای میز کمی انعطاف به خرج بدیم و این دو تا امکان دفاعی را هم تحویل بدیم. نه جناب. شما نگران اموالت هستی ما چیزی از دست نمیدیم یعنی چیزی نداریم از دست بدیم. یا باید از داخل گندهای زده را درست کنید و مردم را نجات بدید یا میگذاریم طبیعت هر جور میخواد با ما برخورد کنه.
ناشناس
|
France
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره تسلیم شدن نیست اما تو این موقعیت چرا جناب اصلاح طلب ! همه برجامتون را دیدن!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دشمنان ما ضعف های ما را بیشتر از خود ما می دانند، دیگر آمریکا یا اسرائیل و ... دشمنان به اصطلاح اصلی ما نیستند بلکه خود ما هستیم که آتش بر خرمن زده ایم و کشور را به سوی آنچه که صلاحش نیست پیش می بریم، فکر می کنیم هنوز در دوران انقلاب هستیم و می باید انقلابی فکر و تصمیم گیری کنیم، 40 سال شعار داده ایم و مرگ بر این و آن گفته ایم، جامعه خود را نمی شناسیم و سعی نکرده ایم که بشناسیم، بر اساس منافع کشور عمل نکرده ایم و هنوز منتظریم که دیگران بیایند و سفینه نجات ما شوند، مردم می گویند این آمریکا نیست که ما را تحریم کرده است بلکه خودمان هستیم که باعث خودتحریمی شده ایم. دنیا در حال تغییرات اساسی است نمی توان دیگر در برابر موج ایستاد باید موج سواری یادگرفت و استراتژی غلبه بر موج های سهمگین را فرا گرفت. ایدئولوژی مهم است اما نه برای مردم تنگدستی که تنها فکرشان سیرکردن شکم خود و فرزندانشان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
درود بر حمید که اصل مطلب را ادا کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
جام زهر بخوریم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
بزودی خواهند خورد نگران نباش
ناشناس
|
Belgium
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ما که زورمون به آمریکا نمیرسه. این که میگن ترامپ تاجر هست و اهل جنگ نیست هم یک حرف بی معنی و کلیشه ای هست که تو تاکسی هم که میشینی ملت همین تحلیل رو تحویلت میدن! اتفاقاً اگه فرض بر تاجر بودن ترامپ هم باشه باید در نظر داشت که یک تاجر به خاطر منافع اقتصادی ، هر کاری که از دستش بیاد انجام میده ، از جمله حمله نظامی. به نظرم تا بیشتر آمریکایی ها رو سر لج ننداختیم و تا به ما حمله نکردن بهتره شماره آقای ترامپ رو بگیریم و خواهش کنیم که مذاکرات هر چه زودتر آغاز بشه. والا به خدا موشک و حمایت از شبه نظامیان یمن و فلسطین و سوریه برای مردم نون شب نمیشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مطلب ایشان برسد بدست مسئولان کشور . مطلب درستی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
اگر می‌خواهیم مذاکره کنیم، زمان را در نظر بگیریم و موقعیت سوزی نکنیم، و برنامه ریزی کنیم و بدانیم چه کاری ما را در موقعیت بهتر برای مذاکره قرار می‌دهد.
برجام رانتوانستیم در زمان مناسب انجام دهیم خیلی دیرتصمیم گرفته شد.مذاکره بخوبی انجام شد.منافع خیلی زیادی داشت نتوانستندآنرا تداوم دهند.درمذاکره جدید باز نبایدفرصت سوزی شود و دربدترین زمان ممکن تصمیم گیری شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مگر مردم موش آزمایشگاهی هستند که هر موقع خواستید
بگویید مرگ بر آمریکا و بعد بگویید حالا مذاکره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
امثال شما فعلا جواب برجام و 6 سال معطلی و خسارت و فلاکت نشستن کشور بده

مذاکره بعدی پیشکشتون
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
نرمش قهرمانانه
حامد بازرگان
|
Finland
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
با عرض سلام ... اقای جلال میرزایی مگر از مذکرات اول چیزی دستون امده که

دوباره مذکراتی شروع کنید که فقط خدا میداند که چه بلایی بسرتان بیاورند اگر

مذکرات قبلی 2 سال طول کشید این بار 10 سال طول می کشد . ههههههه
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دیگه مذاکره فایده نداره زمان جنگ رسیده
تمام مسولیین بچه هاتون رابفرستیدخط مقدم
ماهم پشت سرشون داریم میایم
پاسخ ها
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
آره ما هم هستیم فقط ما سربازیم پشت فرمانده مسیولین جلو بروند ما پشتشانیم
محمدخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
قبل از هر کاری یه آب قندی به آقا میرزایی بدهید تا نوش جان کند و این اطمینان را که بارها رهبری فرمودند جنگی صورت نمی گیرد به ایشان بدهم و بعد از آن اگر ایشان یک مقدر به قدرت نظامی ایران بویژه موشک‌های نقطه زن و سایر توانایی کشورمان توجه داشته باشد و از طرفی موقعیت جنگ نا پذیری منطقه هم عنایت داشته باشند بی شک جنگی صورت نمی گیرد.
جناب میرزایی از مذاکره کره شمالی چه چیزی عاید این کشور شد؟
امریکا به راحتی خیلی از معاهدات بین المللی از جمله برجمام را زیر پا گذاشت ،چه تظمینی برای تعهد مذاکره بعدی وجود دارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ای کاش یک دولت شجاع سر کار بیاید نه مثل این اصلاح طلبان که با یک ترقه فرار می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
به به خداروشکر داره یواش یواش صدای کرنش و نرمش قهرمانه میاد. آخه چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
این اقا اصلا نمی داند سیاست یعنی چه..
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
این مقاله از بهترین ها بود در یک ماه گذشته !
چرا منطق در سخنان نمایندگان مجلس و رییس جمهور دیده نمیشود؟!!
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
متاسفانه نمایندگانی از این دست باعث شکاف در انسجام ملی به جهت مقاومت در راه رسیدن به اهداف میشوند.مثل اینکه ایشان معنای مذاکره در وضعیت فعلی را نمیداند و یکسری حرف های کلیشه ای کتابی را تکرار می کنند که که در زمان امضای برجام به خورد ملت دادند و فرصت هایی را که با خون دل و فداکاری های بسیار بدست آمده بود را سوزاندند و مملکت را در محاق خفت قرار دادند تا به آنجا که کاغذی به اسم برجام را تحمیل کردند و هر چه غربی ها می خواستند را اجرا کردند بدون اینکه حتی ذره ای از آن نفعی ببرند، حالا با چه رو جراتی باز صحبت از مذاکره میکنند و آنرا تسلیم نمیدانند در حالیکه در مذاکره قبلی نسلیم محض شدند؟ این حماقت است یا خیانت؟! تقریبا همه می دانند که غرب هرگز با کشور قدرتمند وارد جنگ نمیشود لذا هر حرکتی که منجر به ضعیف شدن کشور شود تحریک به جنگ است مثل برجام که باعث شد با همین توپ و تشر های بی محتوا هم تحریم ها را اضافه کنند و هم قدرت هسته ای را و حالا نظامی را به صفر برسانند تا مرحله بعدی بشویم عراق یا سوریه یا لیبی بلکه هزار بار بدتر از آنها.کدام مذاکره؟؟!! یکبار با دنائت بر سر میز مذاکره نشستید و همه چیز ملت را به چوب حراج بخشیدید و چنان به طرف غربی باج دادید که به شما دستور میدهد در برجام بمانید و به تعهدات خود عمل کنید و ما هم چیزی را نمیدهیم و تضمین نمی کنیم و اگر غیر ان کنید چنین و چنان!! آنهایی که با انکار این حقایق تلاش میکنند که به ملت و کشور ایران خیانت کرده و با ضعیف کردنش مقدمات نابودیش را فراهم کنند باید مهر خیانت را بر پیشانی آنها نشاند تا در تاریخ ثبت شوند. ما نیازی به مذاکره نداریم و اگر عرضه دارید بجای این مزخرفات به آبادی کشور بدون اتکا به سرمایه گذاری خارجی بپردازید.حقوق های نجومی خود را که در مجلس تصویب کردید کاهش دهید .زمین های بایر را آباد کنید.صنایع مزخرف وابسته فرصت سوز کشور مثل خودرو سازی ها را اصلاح کنید.دلالان کثیفی را که جز خیانت کاری نمی کنند و حتی به عذای مردم رحم ندارند و پیاز 500 تومانی را به هزاران تومان افزایش قیمت میدهند و گوشت تولیدی داخل را به چند برابر قیمت می فروشند و غیره را از میدان بدر کنید و از بکارگیری وزیرانی که مشهور است در دهها شرکت خصوصی در هیات مدیره است اجتناب کنیم و فرزندانمان را به کشور باز گردانیم تا مانند مردم عادی در بدست آوردن فرصت ها تلاش کنند و غیره تا محتاج به تسلیم نشوید و اسمش را مذاکره بگذارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
آقای میرزایی ! برای مجلس بعدی ردصلاحیت شدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
در شرایط کنونی خواهشا دم از مذاکره نزنید که تنها به معنی تسلیم هست.
mmmmm
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاكره نه تنها به معني تسليم شدن نيست بلكه به معني اقتدار است ، اقتدار مطلق به بدون چون و چرا
در مذاكره اعلام مواضع با قدرت هر چه تمام تر نشانه عقل و درايت است و فرار از مذاكره نتيجه عكس دارد و طرف مقابل را در شرايط برتري قرار ميدهد الان نيز آمريكا با بيان و درخواست مذاكره در سطح بين الملل دست پيش را دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
باید همه شرایط را بررسی کرد و به مصلحت مردم و کشور اقدام کرد
فدایی رهبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
نه مذاکره نه معامله فقط مقابله. ما چهل سال است برای استقلالمان ایستادگی کردیم نمی گذاریم دوباره یه عده اصلاح طلب برجامی دوباره و ننگین را برایمان رقم بزنند
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
بلی ایران باید بدون توجه به تمامی تفسیرهایی که کشورهای دیگر می کنند، با توجه به امکانات خودش و منافع خودش دو دوتا کند و خودش تصمیم بگیرد. باید ببیند که چه چیزی به دست می آورد و چه چیزی می دهد و آیا مذاکره کردن برایش سودمند هست یاخیر. به هر حال مذاکره چه به نتیجه برسد یا نرسد منجر به تلطیف شدن اوضاع می شود و می تواند امیدزا باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
بالاخره یه تحلیل منطبق با واقعیت رو دیدیم
ایرانی
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره رو باید زمان بیل کلینتون و یا حتی زمان اوباما انجام میدادیم که در موضع ضعف نبودیم نه الان که مذاکره به معنای تسلیم. شدنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ای شیطونا دارید زمینه سازی می کنید برای مذاکره با 14 میلیون دانش‌آموز برید بجنگید.فکر کردید جنگ عراقه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
متاسفانه در دیپلماسی خارجی در ۴۰ سال گذشته بشدت ضعیف بودیم و در اکثریت موارد دچار تاخیر در تصمیم گیری و لجبازی و حرکات احساسی و گرفتار شکست های متعدد شده ایم .
خدا کند که اینبار دیر نشده باشد و کشور و مردم درگیر جنگ نابرابر و نابود کننده نگردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
اگر نشان تسلیم نیست الان دقیقا تو مذاکرات برجام کدوم طرف تسلیم و بازنده شده
مهدی خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
متاسفانه دیگران با شما موافق نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ایران مثل یه زندانی سیاسی است که بی دلیل اعتصاب غذا کرده و داره به خودش آسیب میزنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
البته زندانی سیاسی بی دلیل اعتصاب غذا نمی کند .چرا باید زندانی به اسم سیاسی داشته باشیم؟ اون برای بدست آوردن آزادی های فردی و اجتماعی ما اعتصاب غذا می کند.
قلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دیگر برای این فکرها و حرف ها دیر شده چه مذاکره بکنید چه نکنید امریکا حمله میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
احسنت.
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
آقاتی میرزائی شما فعلا نتونستید مشکلات حوزه انتخابی ات را حل کنید میخواهی نسخه بپیچید تا کی میخواهید این کارها رو بکنید بس کن وکیل الدوله نماینده ستاد روحانی در استان چراچرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره کنید ... مذاکره تابو نیست
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ما اگه نخوایم اسطوره مقاومت در جهان باشیم کیو باید ببینیم؟ چهل سال مقاومت بس نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مذاکره تا حالا که فقط ذلت بوده. باز هم می خواهید ادامه دهید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
من هیچ حوصله ای برای امتیاز گرفتن نداریم برادر.
ما فقط جام زهر میتونیم بنوشیم و نرمش قهرمانانه بکنیم.
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
کسی که از مذاکره می ترسد یعنی دستش در مذاکره خالی است بقیه اش بهانه است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ایران اول و آخرش باید با آمریکا مذاکره کند! چون آمریکا یعنی دنیا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
دارین مردم را برای یک نرمش قهرمانانه دیگه اماده میکنید؟؟!!!! مطمنم که از همین الان دارید نرمش را تمیرن میکنید که به وقتش کش نیاین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
شما که همه خداروشکر مومن ومعتقد هستید یکی به من بگه صلح امام حسن و معاویه چی بود یعنی امام حسن تسلیم شد وهمه ی اهدافش رو فراموش کرد اگه اون خوب بود چرا پس در شرایط فعلی ما مذاکره وصلح بد شده...با سرنوشت این مملکت و مردم بازی نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
شیر مادرت حلالت که حرف حق زدی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
برو آقا جان، دفعه قبل هم با همین حرفها یه صد من یه غاز و پیوند زدن آب خوردن مردم به تحریمها رفتید و مذاکره کردید، نتیجه شد اینی که می بینیم.خجالت بکشید. چرا اینقدر می ترسید؟ ترس شما از چییت؟ چه منافعی دارید؟ کاسبان مذاکره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
چرا بعضی از مذاکره با آمریکا کنار می کشند ولی با گشاده رویی از جنگ با آمریکا استقبال می کنند
مگر مذاکره از جنگ سخت تر است یا صلح واژه منحوس زشتی است شاید هم این موضوع از رازهای مگو وسروالاسرار است که اگر مردم این راز را بفهمند همراه طیف استقبال کننده از جنگ وانزوا به شادی خواهند پرداخت .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
اظهار نظر ها و تصمیمات و پیش بینی های اینده باید حول این محور باشد .

که اگر جنگ شود پیروز جنگ ایران هست یا امریکا ؟؟؟؟؟؟
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ما هم مثل کره شمالی مذاکره می کنیم
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ترامپ بدنبال مذاکره هست چون برای انتخابات ریاست جمهوری به آن نیازدارد ولی دیگر تحریمها را بر نمی دارد چون مطمئن است که در حال اثر کردن است و اگر تحریمها را بر دارد رای او ریزش می کند. بنابراین این فکر که در زمان ترامپ با مذاکره ، ایران به اهداف اقتصادی خود یعنی فروش نفت و انتقال پول بانکی می رسد از اساس اشتباه است. تازه ترامپ هم بخواهد اسرائیل و ایپک اجازه نخواهند داد.
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
آقای عزیز پذیرفتن 12 شرط امریکا تسلیم نیست ؟!!!!!
این دیگر چطور استدلالی است. دروغ فقط به ملت نگویید یا با سر بالا اعلام کنید تسلیم هستید یا اینکه اعلام کنید مردانه ایستاده اید. با کلمات مردم را فریب ندهید. روراست باشید. مردم از دروغ متنفرند. اینقدر هم با کلمات بازی نکنید و خود را روشنفکر نشان ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
میگن ترامپ عقب نشینی کرده و شماره داده وگفته من فقط دنبال اینم که ایران سلاح هسته ای نداشته باشه فقط همین !!!! بابقیه چیزاهم کاری ندارم
نوچه ______ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
جلال میرزایی در گفت‌وگو با «تابناک»؛
مذاکره به معنای تسلیم نیست/ باید پیش از هر اقدامی، همه جوانب کار را در نظر گرفت______خب آقای میرزایی مایک بار نرمش کردیم وبه برجام رسیدیم اتفاقا برجام اگر سرپابود به نفع ایران و مردم هم بود _ولی انحصارطلبان از روز اول برجام را ترکمانچای وخواسته دشمن میدانستند به سفارتخانه حمله کردند وبرجام رادرمجلس آتش زدند ___آمریکا که ازما بیشتر محاسبه میکند برجام را به ضرر خودش دید واز آن خارج شد _____وبا تشدید تحریمها میگوید دوباره مداکره کنیم وقبلا 12 بند مدنظرش را ابلاغ میکند ______حقیقت اینه که مذاکره مجدد اسمش تسلیم است _____اما ما درمنابر وتریبونها وشعارها هیهات منا الذله سرمیدهیم ولی به شرائط اقامه هیهات منا الذله پایبند نیستیم _______خانوادگی بعنوان نیروهای خودی درارگانهای دولتی وانقلابی استخدام میشویم فرزندانمان را بورسیه میکنیم _فرزندی بیکار ومجرد ومعتاد نداریم ___نجومی میگیریم ___آخه تو_______به من بگو عیون وفحول صاحبان شعارهای غلیظ کدامشان فرزندانی مجرد وبیکار ومعتاد وباکره یائسه دارند خب مقاومت با برادری وبرابری وعدالت علوی سازگار است والا من چندصد هکتارزمین کشاورزی داشته باشم وتا دم مرگ هم بازنشسته نشوم _______- دولت را مجبورمیکنم بعنوان خواسته اصلاح طلبان ومردم ضعیف مجددا مذاکره کند ومن مجددا خطابه بخوانم و ظریف وروحانی را مورد حمله قراردهم ما تافرافکنی میکنیم ودروغ میگوئیم ومردم را ازدین می گریزانیم ولی مدعی میشویم که اقبال جوانان بیشترشده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
قاعده همينطور است وقابل تسرى به مورد خاص نيست طرف تنها بازمانده نسل باج گير وسرگردنه گير موجودجهان است وسابق مذاكره باكشورى درجهان را دركارنامه ندارد اصولا دنبال نوكر ميكردد وانتخاب ميكند ونه طرف ذاكره
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
تسلیم آمریکا بودن هزار بار شرف دارد بر اینکه تسلیم روسیه و چین باشی!!!!!
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
جوشن کبیر شب قدر برگزیت علی ربیعی علی لاریجانی مسعود پزشکیان عبدالرضا مصری معامله قرن استراماچونی