بازدید 3105

اساتید معارف اسلامی باید به‌روز و کارآمد باشند

کد خبر: ۸۹۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱ 13 May 2019

به‌روز و کارآمد کردن اطلاعات علمی مدرسان معارف اسلامی از اقدامات مهمی است که مسئولان برای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.

به گزارش آنا، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.

در شماره قبلی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های یک استاد از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.

گفته شد که گزينش مدرسان معارف اسلامی از نظر علم، اخلاق و رفتار اجتماعی باید با حساسیت و دقت نظر بیشتری دنبال شود. اگر یک استاد رشته‌های معارف اسلامی واقعاً متدین و متعهد باشد، قطعاً در تربیت دانشجویان انقلابی و مدیران آینده کشور مؤثر است.

باید در خصوص ضوابط و مقررات جذب و گزينش استادان و مدرسان معارف اسلامی بازنگری صورت بگیرد. جذب استاد معارفِ در تراز انقلابی این است که ذوب در ولایت بوده و بتواند در ترویج اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌ها اقدامات مؤثری انجام دهد.

در این شماره به مؤلفه‌های دیگر اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

پیشنهاد می‌شود که مسئولان مربوط به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، مراكزی برای تأمين و تربيت استادان معارف اسلامی و ايجاد تسهيلات لازم برای استخدام آنان فراهم کنند.

یک استاد تدریس کننده دروس معارف اسلامی باید برای افزایش اطلاعات خود در دوره‌های آموزشی بصیرت افزایی و تعمیق اندیشه دینی شرکت کند و این آموزش‌ها توسط یک مرکز مشترکی در وزارت علوم انجام شود.

انجام پژوهش‌های متناسب با شرايط زمانی و مكانی به منظور تقويت و روزآمدكردن آگاهیهای اساتید معارف اسلامی از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.

اطلاعات هر استاد معارف باید به صورت مداوم به روز شده و اندیشه عقیدتی و سیاسی او تقویت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل