بازدید 3425

تذکر مسجد جامعی در خصوص تأخیر در احداث موزه تهران

کد خبر: ۸۹۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 12 May 2019

احمد مسجدجامعی گفت: احداث موزه تهران مصوبه شورای شهر دارد و از نظر کارشناسی بارها مورد بررسی قرار گرفته و اگر قرار است موزه تازه ای در تهران احداث شود، ایجاد این موزه در اولویت قرار گیرد.

به گزارش مهر، احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه صبح امروز شورا با اشاره به مجوزی که اخیراً دولت به شهردار تهران در خصوص راه اندازی موزه صنعت در کارخانه سیمان قدیم داده است، گفت: این موزه در زمانی که جهانگیری وزیر صنعت و ما در ارشاد بودیم، مورد توافق قرار گرفت.

وی ادامه داد: احتمالاً ایجاد موزه صنعت مجوز شورا را هم می‌خواهد و باید ردیف اعتباری بگیرد. به تازگی معاون شهردار نیز از تبدیل ساختمان سیلو به یک مجتمع فرهنگی و موزه‌ای خبر داده است.

مسجدجامعی تأکید کرد: مدت هاست ایجاد موزه تهران برای عرضه حیات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی تهران در شورا مصوب شده است و به نظر می‌آید قبل از اینکه موزه دیگری در تهران احداث شود، باید موزه تهران راه اندازی شود.

وی خطاب به شهردار تهران گفت در چارچوب مصوبات شورا نسبت به راه اندازی موزه تهران اقدام کند.

محسن هاشمی در ادامه سخنان مسجدجامعی گفت: ساختار صنعت کشور بیشتر بر مونتاژ بنا بوده و مشخص نیست قرار است در این موزه صنعت چه چیزی به نمایش گذاشته شود که مسجدجامعی خطاب به وی گفت: صنعت از آبادان، اصفهان و تبریز آغاز شده و به تهران رسیده است.

هاشمی نیز ابراز امیدواری کرد اولویت‌های اصلی تهران در تخصیص بودجه مورد توجه قرار گیرد و آن گونه نشود که به جای مترو، برج میلاد ساخته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل