بازدید 3916
۱

مبارزه با ملخ صحرایی ادامه دارد

کد خبر: ۸۹۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 11 May 2019

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۱۶۰ هکتار از مراتع شهرستانهای کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان و ایرانشهر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، دکترغلام حیدر زورقی در گفت وگو با ایسنا- افزود: روند رو به رشد سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان نشان از هجوم بیشتر دسته‌های ملخ از آن سوی مرز و استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان است و سازمان جهاد کشاورزی با تمام امکانات موجود خود در حال سمپاشی مناطق آلوده به این آفت بین المللی است.

وی بیان کرد: ۱۷ هزار و ۸۴۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و ۳۲ هزار و ۲۶۰ هکتار به ملخ بالدار اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در کنارک با ۱۴ هزار و ۸۴۰ هکتار و ۱۱ هزار و ۲۶۰ هکتار در شهرستان ایرانشهر انجام شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) حمله ملخ به سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

زورقی با توجه به لزوم مبارزه با ملخ صحرایی از همه مسئولین و بهره برداران خواست در راستای مبارزه با این آفت بین المللی با سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حالا این ملخها را کی توی ایران به این سرعت جابجا می کند ویا کارتونهای پر از ملخ را تند وتند استانهای دیگر باز می کنند چرا این ملخها به کشورهای همسایه نمی روند وایران را دوست دارند وفقط در ایران هستند هم خودش یک مسئله است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار