بازدید 8647

سی ان ان: ترامپ شماره تماس داد!

کد خبر: ۸۹۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷ 11 May 2019

شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک دیپلمات آمریکایی گزارش داد که ترامپ پس از پیشنهاد تماس به مقام های ایران، شماره تلفنی را به سوئیس داد تا در اختیار آنها بگذارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سی ان ان در تارنمای خود نوشت: یک منبع دیپلماتیک گفت که کاخ سفید پس از پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به مقام های ایرانی برای تماس با وی، شماره تلفنی را به سوئیس داده که در اختیار تهران بگذارد.

این منبع دیپلماتیک در عین حال گفت: احتمالا سوئیس این شماره را در اختیار ایران قرار نمی دهد، مگر آنکه مقام های ایرانی به صورت مشخص درخواست دریافت این شماره را داشته باشند؛ اما ظاهرا خیلی بعید است که ایرانی ها این کار را بکنند.

به نوشته سی ان ان، مقام های کاخ سفید مدعی هستند که پیشنهاد ترامپ صادقانه است.

این شبکه خبری همچنین به نقل از منابع آگاه از موضوع تبادل زندانیان گزارش داد که مقام های ایرانی درخواست آمریکا برای آزادی «محمدباقر نمازی» زندانی ایرانی-آمریکایی را رد کرده اند.

به نوشته سی ان ان، رابرت اوبراین نماینده ویژه آمریکا در امور گروگان ها اوایل اردیبهشت ماه در نامه ای به ایران خواستار آزادی نمازی به عنوان پیش شرط برای شروع مذاکرات تبادل زندانیان شده بود.

این نامه مدت کوتاهی پس از پیشنهاد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای تبادیل زندانیان آمریکایی در ایران با ایرانیانی که در آمریکا به بهانه هایی از جمله نقض تحریم ها زندانی هستند، ارسال شده است.

منابع آگاه به سی ان ان گفتند که طرف ایرانی این پیشنهاد را با این استدلال که هیچ پیش شرطی برای مذاکرات نباید تعیین شود، رد کرده است.

ظریف روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه در نشست انجمن آسیایی در نیویورک گفت: در آمریکا و اروپا ایرانیانی هستند که در زندان هستند، چون آمریکا به آنها اتهام نقض تحریم ها را زده است. اتهام آنها ارسال تجهیزات هواپیمای مسافربری و نه جت بوده است. ما مترجم داریم که در استرالیا زندانی است.

ظریف ادامه داد: ما در مورد زاغری صحبت می کنیم؛ که البته من ناراحتم از شرایط او و به عنوان وزیر امور خارجه هر چه از دستم برآمده برای کمک انجام داده ام اما هیچ کسی از زنی که در استرالیا در زندان است، سخن نمی گوید.

وی اضافه کرد: من این پیشنهاد را علنا می دهم، بیایید زندانی ها را تبادل کنیم.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان ظریف در مورد تبادل زندانیان گفت: ایران می تواند با آزادی اتباع آمریکایی، جدیت خود را در زمینه مسائل کنسولی از جمله مسائل مربوط به ایرانی هایی که به نقض قوانین تحریمی ایالات متحده محکوم شده یا تحت پیگرد قرار گرفته اند، نشان دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها