بازدید 4204

70 پناهجوی غیرقانونی درسواحل تونس غرق شدند

کد خبر: ۸۹۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰ 11 May 2019

منابع خبری تونسی روز جمعه از غرق شدن دست کم 70 پناهجوی غیرقانونی در سواحل تونس خبر دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی تونس با اعلام این خبر افزود: 16 پناهجوی دیگر در عملیات امداد، نجات یافتند.

در همین حال، ایوب قاسم سخنگوی رسمی ز وابسته به دولت وفاق ملی نیز اعلام کرد: در دو عملیات جداگانه امداد و نجات در سواحل لیبی، 213 مهاجر در سواحل این کشور از غرق شدن نجات یافتند.

وی افزود: این مهاجران، اتباع کشورهای ساحل عاج، کامرون، سنگال، غنا، مالی و بنگلادش هستند.

قاسم تصریح کرد که پس از ارائه کمک های پزشکی و انسانی به این مهاجران، آنها به دستگاه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی تحویل داده شدند.

سال هاست شمار زیادی از مهاجران غیر قانونی که به امید رسیدن به اروپا، دل به دریا می زنند، در دریای مدیترانه جان خود را از دست می دهند.

بسیاری از این مهاجران به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی وامنیتی کشورشان و همچنین به دلیل جنگ و قحطی، خطرات مهاجرت را به جان می خرند و خانه و کشورشان را ترک می کنند اما در این میان برخی نیز تحت تاثیر جاذبه های پر زرق و برق و تبلیغات نادرست، به امید داشتن زندگی بهتر و زندگی در رفاه و آسایش راهی کشورهای اروپایی می شوند و تصور می کنند آنجا برای آن ها زندگی توام با رفاه و آسایشی تامین می شود.

فاصله برخی کشورهای شمال آفریقا تا کشورهای اروپایی کمتر از 300 کیلومتر است و این باعث رونق کار قاچاقچیان انسان و مهاجرت غیر قانونی در این منطقه شده است.

در این میان لیبی به دلیل فاصله کم با کشورهای اروپایی و نبود حکومت قدرتمند مرکزی در آن، مرکز تجمع پناهجویان آفریقایی و همچنین مهاجرانی از کشورهای آسیایی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر