بازدید 3902

رشد اقتصادی آلمان کم می‌شود

کد خبر: ۸۹۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵ 10 May 2019

با وجود کاهش بدهی های دولت، رشد اقتصاد آلمان در سال جاری کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، اتحادیه اروپا پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی آلمان را برای دومین بار در سال جاری کاهش داد.

کمیسیون اروپا با بیان این که جنگ تجاری و کاهش تقاضای چین برای واردات محصولات آلمانی باعث ایجاد تنگناهای جدیدی در اقتصاد آلمان خواهد شد، رشد امسال بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را تنها ۰.۵ درصد پیش بینی کرد که در صورت تحقق، دومین رشد اقتصادی ضعیف در بین کشورهای عضو منطقه یورو پس از ایتالیا خواهد بود.

اقتصاد آلمان که وابستگی زیادی به تولیدات صنعتی و صادرات دارد، با کند شدن رشد اقتصادی چین، افزایش منازعات تجاری، رسوایی خودروسازی‌های این کشور و مساله برگزیت مواجه شده است؛ به گونه‌ای که آمارها حاکی از کاهش فرا تر از حد انتظار صادرات و واردات این کشور است.

کمیسیون اروپا در گزارش خود اعلام کرد: پس از کاهش شدید رشد اقتصادی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ و ابتدای سال ۲۰۱۹، به نظر می‌رسد با تقویت تقاضای داخلی روند رشد اقتصادی آرام آرام به مدار اصلی خود برگردد. مازاد حساب جاری آلمان بالا خواهد ماند و بدهی از ۵۸ درصد تولیدات ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۹ به ۵۶ درصد در سال آینده کاهش خواهد یافت اما در کوتاه مدت، شاخصه‌ها ناامید کننده است.

پیش‌تر بانک مرکزی آلمان نرخ رشد ۱.۶ درصدی را برای رشد امسال پیش بینی کرده بود که این رقم بعداً در گزارشی به ۰.۸ درصد رسید و اکنون صحبت از کاهش مجدد این نرخ به ۰.۵ درصد مطرح است.

دفتر آمار فدرال آلمان در گزارشی اعلام کرده بود رشد تولید ناخالص داخلی آلمان از ۲.۲ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است که ضعیف‌ترین نرخ رشد این کشور در طی پنج سال اخیر محسوب می‌شود. این نهمین سال متوالی است که رشد اقتصادی آلمان مثبت است.

پیر موسکوویچی، کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا گفت که بنیان‌های اقتصادی کشورهای اروپایی نیرومند است. ما می‌توانستیم بهتر کار کنیم اما خوشبختانه هنوز وارد رکود نشده‌ایم و اقتصاد منطقه یورو اقتصاد نیرومندی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی