بازدید 4261
۱

تورم چین به بالاترین سطح رسید

کد خبر: ۸۹۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳ 10 May 2019

تورم چین تا پایان ماه آوریل از ۲.۵ درصد گذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، شاخص بهای مصرف کننده چین در دوازده ماهه منتهی به ماه آوریل به ۲.۵ درصد رسید که ۰.۲ درصد بیش‌تر از مدت مشابه ماه قبل و بالاترین نرخ تورم ثبت شده شش ماهه اخیر در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

در بین بخش‌های مختلف، تورم مواد غذایی با افزایش قابل توجه دو درصدی از ۴.۱ درصد به ۶.۱ درصد رسیده است.

در بین مواد غذایی مختلف، متوسط قیمت سبزی تازه ۱۷.۴ درصد و میوه ۱۱.۹ درصد افزایش یافته است. بدون در نظر گرفتن تورم بخش غذایی، تورم ۱۲ ماه منتهی به آوریل در چین ۱.۷ درصد بوده است که ۰.۱ درصد کمتر از مدت مشابه ماه قبل است.

بخش کالا و خدمات دارای تورم ۱.۹ درصدی، پوشاک تورم ۱.۸ درصدی، مراقبت‌های درمانی ۲.۶ درصد و بخش فرهنگ و آموزش دارای تورم ۲.۵ درصدی بوده‌اند.

نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه پایانی سال گذشته به ۶.۴ درصد رسید که اگر چه در مقایسه با مدت مشابه دوره قبل ۰.۱ درصد کمتر و ضعیف‌ترین نرخ رشد ثبت شده فصلی این کشور از سال ۲۰۰۹ تاکنون است اما با توجه به کاهش رشد اقتصادی جهان و جنگ تجاری با واشنگتن، این نرخ رشد دستاوردی برای دولت چین محسوب می‌شود که دست به اصلاحات ساختاری گسترده‌ای در اقتصاد زده است. انتظار می‌رود در نتیجه بخشی از این اصلاحات نظیر افزایش مخارج دولتی، نرخ تورم افزایش یابد.

هسته تورمی چین که به دلیل نوسانات بالای قیمتی، تورم بخش انرژی و غذایی را در نظر نمی‌گیرد به ۱.۷ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۹ برابر ۵.۱۶ درصد بوده است که بالاترین نرخ ثبت شده در فوریه ۱۹۸۹ با ۲۸.۴ درصد و کمترین نرخ نیز در آوریل سال ۱۹۹۹ با تورم منفی ۲.۲ درصد به ثبت رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خیلی دوست داشتم مثلا ساکن یک کشور اروپایی بودم و سایت تابناک تو اون کشور رو مرور میکردم. یهو یه مطلبی از ایران نظرم رو جلب میکرد که نوشته بود تورم تو ایران از مرز ۱۰۰ درصد گذشته بعد دولمردانشون مدعی بودند تورم شایعه دشمن است.در عین حال کشور ایران هم از غنی ترین کشورهای دنیا باشه .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار